Min första vurpa

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ser ut som att bondens grusväg är ny dislad/oljad för att slippa damm.
Han har väl skitit i att stänga ventilen när han åkte mellan vägarna.

Krya på dig och kämpa på:yoparty

Så det finns en "trolig" förklaring till allt mög på vägen då alltså!? Det var ju upp till deras hus också :mad:
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Lägger upp lite bilder på hojen också :huvet Är rädd att gaffeln är skev också. När jag körde hem, så körde jag spikrakt framåt, medans övre gaffelkronan var lite vinklad åt höger :huvet
 

Bifogat

  • aaa.JPG
    aaa.JPG
    156.2 KB · Visningar: 100
  • sss.JPG
    sss.JPG
    131.2 KB · Visningar: 83
  • ddd.JPG
    ddd.JPG
    100 KB · Visningar: 73
  • fff.JPG
    fff.JPG
    143.2 KB · Visningar: 88
  • ggg.JPG
    ggg.JPG
    100.3 KB · Visningar: 77
  • hhh.JPG
    hhh.JPG
    129 KB · Visningar: 72
  • jjj.JPG
    jjj.JPG
    173.6 KB · Visningar: 96
  • kkk.JPG
    kkk.JPG
    217.4 KB · Visningar: 98

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Bondjävlar, är de inte ivägen på vägen så sprider de ut något skit. I vilket fall tycker jag det skulle vara självklart att bonden borde åka på det, men man vet ju aldrig med sveriges rättsystem. Ligg på polisen att åka ut och kolla igen för att sanera/skylta och berätta om din situation, de borde förstå tycker man.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Låter inte kul alls. Tur att du klarade dig relativt oskadd, och hoppas att du kan få lite ersättning för det hela på nåt sätt.

Angående gaffeln så kan gaffelbenen lixom vrida sig i kronorna vid en vurpa, men utan att själva benen blir böjda. Testa att lossa kronorna (en i taget), pumpa lite i gaffeln och skruva fast dom igen.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Bondjävlar, är de inte ivägen på vägen så sprider de ut något skit. I vilket fall tycker jag det skulle vara självklart att bonden borde åka på det, men man vet ju aldrig med sveriges rättsystem. Ligg på polisen att åka ut och kolla igen för att sanera/skylta och berätta om din situation, de borde förstå tycker man.

Ska gå in till polisen imorgon, ska be om en rapport att dom har varit där och kollat. Ska även be dom att åka ut dit och sätta upp varningsskyltar, ska nog be dom att ta ett snack med bonden eller något, kan hända att försäkringsbolaget tvingar mig att polisanmäla. Visar det sig att det faktiskt är bonden som har spridit ut skiten så ska jag anmäla honom för mordförsök.

Fast så länge jag får min hoj återställd och ersättning för sveda och värk (kanske även för psykisk skada, då jag kommer ha psykiskt svårt att utöva min hobby efter detta) så skiter jag nästan i vem som betalar. Men rätt ska va rätt.
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Är det inte så att man är skyldig att hålla rent utanför sin tomt?

Har hör att om en person tex halkar på trottoaren utanför ens hus pga att det är halt på vintern så kan man bli skadeståndsskyldig ifall man inte har sandat eller saltat trottoaren.

Om så är fallet så borde ju gården som ligger intill vägen ha skyldighet till att det inte ligger olja o annat skit ute på vägen som kan orsaka olyckor.
eller det kanske bara gäller inom tätbebyggt område.

glad at du klarade dig med bara en stukad hand iaf.
 

Tommy.exe

Guest
Ska gå in till polisen imorgon, ska be om en rapport att dom har varit där och kollat. Ska även be dom att åka ut dit och sätta upp varningsskyltar, ska nog be dom att ta ett snack med bonden eller något, kan hända att försäkringsbolaget tvingar mig att polisanmäla. Visar det sig att det faktiskt är bonden som har spridit ut skiten så ska jag anmäla honom för mordförsök.

Fast så länge jag får min hoj återställd och ersättning för sveda och värk (kanske även för psykisk skada, då jag kommer ha psykiskt svårt att utöva min hobby efter detta) så skiter jag nästan i vem som betalar. Men rätt ska va rätt.

Klart du ska polisanmäla? Om diesel/oljespåret leder hela vägen in på hans egna gård så är ju saken biff. Det här blir nog inte billigt för herr bonde tror jag :)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Fy F*n, det där är precis vad jag fruktar att åka på någon dag, inte mycket man kan göra, bara vara "passagerare" :gnissla

Som sagt, tur det gick så bra som det ändå gjorde, jag tycker att en polisanmälan är helt på sin plats, inte för att det lär hända så mycket men det kan underlätta försäkringsärendet samt så får polisen en historik på om det slarvas mycket med oljespill i det området.

Dessutom kommer det stå på pränt att du varskott polisen om oljan men att de, av någon anledning, inte aggerat vilket nästan är det jag blir mest förbannad på.

Krya på dej Limez och hoppas det löser sej :tummenupp
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Nej, bara på högersidan som den föll åt, bucklan är från styret.

okej.. men pilla inte på nåt själv.. ta allt på försäkringen och du har ju bildbevis och allt så du ska inte stå för ett piss själv.. antingen vv som ska betala eller bondjävlen..lycka till
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
okej.. men pilla inte på nåt själv.. ta allt på försäkringen och du har ju bildbevis och allt så du ska inte stå för ett piss själv.. antingen vv som ska betala eller bondjävlen..lycka till

Nu får du bestämma dig, ska han ta allt på försäkringen eller ska vv eller "bondjäveln" betala?:va

Och det där va ju inte alls det första vi tänkte på efter att vi hade rest upp hojen:rolleyes:
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jävla tråkig historia!
Hoppas att jag aldrig råkar ut för något liknande.
Hoppas att du mår bra och att allt ordnar sig.
Som du sa, tur att det inte var ett krondike eller stembumlingar, stolpar mm som stod i vägen.
Sanslöst om det är så att "vägbehandlingen" var avsiktlig på något vis.
 

Dark_Messenger

Guest
Välkommen till träsket. Försök att inte göra en vana av det! :tummenupp
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag skulle gissa att det är hydraulolja eller liknande. Om det läcker lite ur dieseltanken på en traktor så skulle det ju knappast täcka hela vägen. Men även en lite fläck kan räcka för en vurpa.
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nej, bara på högersidan som den föll åt, bucklan är från styret.

om sNuTTEn inte vill göra så mycke åt saken gå då till den lokala tidningen, då blir snuten så illa tvunga att göra något :D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Var hos polisen precis, dom hade varit där och det fanns en rapport, men dom hade inte åtgärdat något. Jag frågade ifall de kunde åka bort och snacka med bonden, men dom sa att jag skulle ringa försäkringsbolaget som sedan skulle kontakta polisen om det behövdes. Men jag funderar på om man ska anmälla ändå, även om försäkringsbolaget inte behöver det. Det är ju vållande till kroppsskada.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top