Min (fd) kraschade R1

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
NR.31 skrev:
Ja de va ju synd att du blev skadad för resten av livet :( .Men med tanke på ditt inlägg så verkade ju du nästan stolt över ditt verk med tanke på bilderna.Det måste varit en halvdan kurs du varit på förresten,eller?

Men varför inte kolla lite innan då du posta sånna jävla idiotiska inlägg.. kraschen ägde rum den 20/8.. o igår var första gången jag kom in i en bil o kunde åka ut till mina svärföräldrar för att titta på hojen.. o idag kom det en från varberg o köpte det som fanns kvar.. o tror fan inte jag e stolt över vad som hänt.. varken mot mig själv o framför allt mot dom som var me o min familj.. men jag e så jävla glad över att vara i livet efter vad som hände..

Vet dock inte hur bra förarkurs jag var på.. men dock var jag på en.. om den nu var dålig så ska du väl fan inte skälla på mig.. ring o berätta de för dom som höll i den.. :kocko
 

NR.31

Bannad
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sverige,Stockholm,Huddinge
Hoj
Cresent Compact 2000cc
Maverick,ta kritiken rätt.Inget illa menat men din formulering i dina 2 första inlägg fick mej att uppfatta läget fel,ok?
(ps.jag betalade lika mycket för min halvförsäkring 03 som jag betalade för min helförsäkring 02,kul va? :D
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
cool_lilja skrev:
klart han skall få det på föräkringen, det är la för fan det den är till för..........han har ju inte suntat så sett......................

han skenförsäkrar inte heller, eller????
Nej.. inte skenförsäkrad.. därav att jag bara hade halvförsäkring.. hade ingen lust att lägga 22 tusen om året på hel..
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
NR.31 skrev:
Maverick,ta kritiken rätt.Inget illa menat men din formulering i dina 2 första inlägg fick mej att uppfatta läget fel,ok?
(ps.jag betalade lika mycket för min halvförsäkring 03 som jag betalade för min helförsäkring 02,kul va? :D
Visst okej.. men va fan.. hur ska man kunna ta kritiken rätt när du skriver som du gör???
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
NR.31 skrev:
Maverick,ta kritiken rätt.Inget illa menat men din formulering i dina 2 första inlägg fick mej att uppfatta läget fel,ok?
(ps.jag betalade lika mycket för min halvförsäkring 03 som jag betalade för min helförsäkring 02,kul va? :D


på din jävla moppe eller? vidriga idiot :kocko
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
NR.31 skrev:
Ja de va ju synd att du blev skadad för resten av livet :( .Men med tanke på ditt inlägg så verkade ju du nästan stolt över ditt verk med tanke på bilderna.Det måste varit en halvdan kurs du varit på förresten,eller?

fattar fan inte hur du tänker...halvdan förarkurs??!!! :dummer...så om man går en bra förarkurs så kommer det aldrig o hända någon olycka...eller vad menar du??
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
NR.31 skrev:
Jovisst,Swedie men jag misstänker att du inte utnyttjar försäkringen eller har jag fel?
ne. .. jag har kört trafikförsäkrat hittintills på 02 R1an, så jag har inte behövt utnyttja försäkringen. Har dock bytt allt som går byta på den i med att jag kraschat för många gånger... dock fortfarande billigare än vad en helförsäkring för mig skulle kosta.

nej!.. kommer inte banna honom för att han är sådär. Alla vet nu vad han är för typ nu och kommer ej ta honom på allvar.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
men han retar bara upp folk,samt alla hans tidigare inlägg är trams..killen är ett jävla freak
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Synd, det kanske finns en förbannelse över alla hojar från Carlbarks... :rolleyes:
Hoppas det går bra med tillfrisknandet!

/A
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
twinner666 skrev:
men han retar bara upp folk,samt alla hans tidigare inlägg är trams..killen är ett jävla freak
okej! måste erkänna. Kollade lite på hans inlägg.. han är bannad. Hör av er om han försöker igen.
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
NR.31 skrev:
Det e ju skitbra att mörda många R1:eek:r,försäkringspremierna e ju svinhöga ändå!!!!!!Ta en förarkurs!!!!!!!! :kocko

Försäkringarna är till för olyckor! alltså höjer inte olyckor föräkringspremier.
Försäkringsfusk höjer försäkringspremier.

Ditt utspel till personen som du inte känner om olyckan du inte har en aning om hur den gick till är korkat. :kocko :huvet
Att visa bilder på en crashad hoj är väll inte att skryta om att man lyckats ha sönder den.
Det är väll bra att visa hur spröda hojarna och vi förare är när vi tappar kontrollen.

Ta en personligutvecklingskurs! :kocko
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Rundningsmärke skrev:
Synd, det kanske finns en förbannelse över alla hojar från Carlbarks... :rolleyes:
Hoppas det går bra med tillfrisknandet!

/A

Jo.. de verkar ju inte bättre.. :va

De var iaf kul på Gelleråsen.. tyckte du de var en dålig kurs?? var ju massa bromsprov o väldigt mkt kurvträning.. :D

Tackar tackar o hoppas du få ihop din hoj okej nu oxå.. :tummenupp
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
maverick_750rr skrev:
Nr31 verkar ha fler problem än du Maverick.

Den såg inte helt bra ut din hoj där. Du ska va glad att du lever tror jag när man kollar på den.

Hur fungerar det med försäkringen om man "bara" har halv? Eller det är din personförsäkring som får täcka där?

//Mavve :hej

Väldigt glad över att vara i livet.. tycker dock att den e ganska "hel" efter vad den varit me om... o något som e jävligt skumt e att kåpglaset var helt oskadat..

Trafikförsäkringen tänker personskadorna.. vilket e de viktigaste..
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Maverick skrev:
Jo.. de verkar ju inte bättre.. :va

De var iaf kul på Gelleråsen.. tyckte du de var en dålig kurs?? var ju massa bromsprov o väldigt mkt kurvträning.. :D

Tackar tackar o hoppas du få ihop din hoj okej nu oxå.. :tummenupp
Jag tyckte att Carlbarks Safety School var kanon, speciellt för nybörjare på bana.
Instruktörerna var bra, Niklas Carlberg är ju inte direkt en klantskalle... :rolleyes:
Den enda nackdelen är möjligen att det går lite väl långsamt om man är duktig på
att köra och känner sig hemma på Gelleråsen.

Huvudsaken är att du blir så bra som möjligt, hojar kan man alltid ersätta.

/A

Ps. Mitt skrot är nu körbart, en hel del slip- och lackeringjobb återstår, men jag har
hela vintern på mig...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rundningsmärke skrev:
Synd, det kanske finns en förbannelse över alla hojar från Carlbarks... :rolleyes:
Hoppas det går bra med tillfrisknandet!

/A

Det där kan nog stämma. Min första hoj kom från Carlbarks och den är totalsmaschad idag....

750RR
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Rundningsmärke skrev:
Synd, det kanske finns en förbannelse över alla hojar från Carlbarks... :rolleyes:


/A
Så det är det är deras fel allting! Jag misstänkte att det inte kunde vara mitt fel när jag gick omkull :rolleyes:

Hursomhelst så hoppas jag att du kommer upp på fötter snarast.
Lycka till.
 

NinjaRob

Tidigare DesmoRob
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
Kawasaki ZX-6R -98
Jäklar vad hojen ser ut. Skönt att du klarade dig hyffsat ändå men det är ju inte kul med bestående skador :( Olyckor händer vare sig man har försäkring eller inte, inget att tjafsa om.

Däremot så börjar jag störa mig på alla "jag skall köra ifrån polisen på bakhjulet i 300"-trådar som har dykt upp på sistonde. Sånt skit bara inbjuder till allvarliga olyckor.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top