Min (fd) kraschade R1

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Vad fick killen som köpte din fd. pärla ge?

Fan vilken mardröm! Jävligt mycket stålar i sjön, månag sömnlösa nätter kan jag förstå, Men life goes on... Kom ihåg det!

Hur fort gick det förresten när du vurpade? Ser ruskigt fort ut, men det är ju iofs bara en massa lättviktsmaterial som viker sig jäkligt lätt... Skulle vobblet gått att undvika med en styrdämp? isåfall borde ju alla ha en monterad...

Jag har alltid haft känslan av att det inte skulle hända så mycket om man fick punktering på bakdäcket, men men... Kanske visst är en big deal där baks också...

Krya på dig!

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Zana skrev:
Vad fick killen som köpte din fd. pärla ge?

Fan vilken mardröm! Jävligt mycket stålar i sjön, månag sömnlösa nätter kan jag förstå, Men life goes on... Kom ihåg det!

Hur fort gick det förresten när du vurpade? Ser ruskigt fort ut, men det är ju iofs bara en massa lättviktsmaterial som viker sig jäkligt lätt... Skulle vobblet gått att undvika med en styrdämp? isåfall borde ju alla ha en monterad...

Jag har alltid haft känslan av att det inte skulle hända så mycket om man fick punktering på bakdäcket, men men... Kanske visst är en big deal där baks

Krya på dig!
20 tusen fick jag för den..

Jo.. många sömnlösa nätter o dagar blir de.. speci nu när jag har sömnpromblem
också...o inte kan somna..

Vet inte hur fort de har gått.. har sagt mellan 90-140 innan.. men har en känsla av att de gick runt 150.. sista minnet jag har e att jag gav full gas precis innan jag gick ner i diket.... troligen för att hålla i mig.. olyckan hade nog inte hänt om jag haft styrdämpare.. o ja.. alla som kör R1 bode ha en monterad.. hade ju inte heller nån bromsverkan fram då styrslaget slår ut kolvarna i oket.. hänt ett antal gånger innan oxå..

Tror inte heller att de händer så mkt om man kör punka på bakdäcket.. men det gjorde nog inte saken bättre..

Tackar tackar..

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Tjena Maverick,

Skönt att höra att du är så pass bra att de släpper ut dig... :banana :tummenupp

Mvh
KRK

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Inskickat av maverick750rr
Det där kan nog stämma. Min första hoj kom från
Carlbarks och den är totalsmaschad idag....
--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Inskickat av soppatorsken
Så det är det är deras fel allting! Jag misstänkte att det inte kunde vara mitt fel när jag gick omkull

Rundningsmärke skrev:
Det var skönt att höra, det var mao inte mitt fel. :mattias

/A
Skönt o höra.. få ringa o fråga om dom vill ge mig en ny hoj.. :lol
-varför?
-Därför alla hojar som säljes här har krachat..!! så d e ert fel att jag körde omkull..¨
-Men men me
-Inte en massa men nu.. ni e skyldiga mig en hoj.. de e bara o ta fram den nu.. :D

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
KRK skrev:
Tjena Maverick,

Skönt att höra att du är så pass bra att de släpper ut dig... :banana :tummenupp

Mvh
KRK
Jo de e jävligt sköt.. känns som man har läkt ihop mkt mer på dom veckorna som jag varit hemma mot när jag låg på sjukan..

Fast jag hade inte mkt val.. bort från avdelnigen skulle jag.. o då fick jag välja mellan hemma eller ett ålderdomshem.. inte så svårt val..

Kom nog dock dröja tills mars/april innan höger foten e hel nog för att börjas små gå på den.. :(

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
NR.31 skrev:
Det e ju skitbra att mörda många R1:eek:r,försäkringspremierna e ju svinhöga ändå!!!!!!Ta en förarkurs!!!!!!!! :kocko
hur fan kan man vräka ur sig en sådan sak när killen ligger sjuk som en skogstok och kommer få men för livet..

frågan är ju hur fan någon över huvud taget kan smälla med en hoj, fan vad alla är dåliga på att köra....

du är ju f.n :kocko :dummer

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
kan medela att det var lasse carlbark som höll i förarkursen och han har ju kört lite hoj och bana så den var det nog inget fel på.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Olyckor höjer INTE försäkringspremien...??

zykl0n skrev:
Försäkringarna är till för olyckor! alltså höjer inte olyckor föräkringspremier.
Försäkringsfusk höjer försäkringspremier.

Där är du ute och cyklar ordentligt..!!
ALLA KOSTNADER SOM FÖRSÄKRINGSBOLAGEN HAR FÖR OLYCKOR PÅVERKAR PREMIERNA.
- Kostnaderna för helförsäkringsdelen påverkar direkt mot fordonsgruppen, smäller du en klass 7 hoj så påverkar det premierna i klass 7...enkelt!
- Kostnaderna för de skador du orsakar på motparts fordon påverkar också premien i din klass.
- Däremot kostnaderna för dina personskador, som går via trafikförsäkringsdelen, påverkar premien i samtliga klasser.

År 2002 hade enbart Trygg Hansa 10st totalskador på personskador, det motsvarar c:a 10 milijoner kroner i kostnader, de får samtliga som tecknar mc-försäkring vara med och betala.

Kent W

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kent W skrev:
zykl0n skrev:
Försäkringarna är till för olyckor! alltså höjer inte olyckor föräkringspremier.
Försäkringsfusk höjer försäkringspremier.

Där är du ute och cyklar ordentligt..!!
ALLA KOSTNADER SOM FÖRSÄKRINGSBOLAGEN HAR FÖR OLYCKOR PÅVERKAR PREMIERNA.
- Kostnaderna för helförsäkringsdelen påverkar direkt mot fordonsgruppen, smäller du en klass 7 hoj så påverkar det premierna i klass 7...enkelt!
- Kostnaderna för de skador du orsakar på motparts fordon påverkar också premien i din klass.
- Däremot kostnaderna för dina personskador, som går via trafikförsäkringsdelen, påverkar premien i samtliga klasser.

År 2002 hade enbart Trygg Hansa 10st totalskador på personskador, det motsvarar c:a 10 milijoner kroner i kostnader, de får samtliga som tecknar mc-försäkring vara med och betala.

Kent W
ja då är det ju tur att man har försäkring :tummenupp

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
NR.31 skrev:
Ja de va ju synd att du blev skadad för resten av livet :( .Men med tanke på ditt inlägg så verkade ju du nästan stolt över ditt verk med tanke på bilderna.Det måste varit en halvdan kurs du varit på förresten,eller?

Jag e väldigt intresserad av o se hur den serut efter krashen och det e många till..

så Nr.31 som förövrigt verkar vara bannad :FU

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Xj900 2001
Kom nog dock dröja tills mars/april innan höger foten e hel nog för att börjas små gå på den..¨

Tja!

Vill bara önskar dig all lycka med behandlingen...de e aldrig kul att se bilder på krashade hojar, man vet ju att de var en som körde den......men de verkade ju som om du fick en andra chans :tummenupp

behöver knappast skriva, ta de lungt i framtiden..

Ps, vore kul om du uppdaterade tråden ibland så man få veta om du lär dig gå igen....kanske köra hoj igen, för du ger väl inte upp hoj åkandet!!!

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Maverick skrev:
Skönt o höra.. få ringa o fråga om dom vill ge mig en ny hoj.. :lol
-varför?
-Därför alla hojar som säljes här har krachat..!! så d e ert fel att jag körde omkull..¨
-Men men me
-Inte en massa men nu.. ni e skyldiga mig en hoj.. de e bara o ta fram den nu.. :D

Skönt att du har humorn kvar i alla fall, det brukar hjälpa under tillfriskningen :tummenupp

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Vastrix skrev:
Skönt att du har humorn kvar i alla fall, det brukar hjälpa under tillfriskningen :tummenupp

Jo humorn har varit me under hela olyckstiden.. fick berättat för mig att dagen efter så hade jag dragit mitt skönaste joke.. då morsan höll på o tjata sönder mig.. o jag inte orkade lyssna..

Morsan.. -Blalalalala
Jag - Va?!?
-BLalalala
-Va?!?
-Blalalblala
-Jag hör inte!! för jag har en bulle i ögat..

:lol :lol :lol

tror att man måste vara positiv hela tiden o skämta lite osv.. annars blir de allt för tungt.. givetvis har jag oxå haft dagar då jag inte velat annat än typ dö.. känner bara att man inte fixxa detta.. men dom e lätträknade som tur e..

Annars så har de varit en jävligt jobbig tid för speci morsan o brossan.. då veckan efter kraschen så fick farsan operara ena klaffen i hjärtat o var oxå dålig som fan.. o farmor bröt lårbenet dagen efter.. o har oxå varit dålig som fan.. men hon fick komma hem i fredags.. krya på dig farmor.. :tummenupp

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Krashade en gixxer 750-02 i våras och går men en pajjad axel och värk i nacken fortfarande... inge roligt så jag lider med dig. hoppas du kommer upp på nånting nytt till nästa sässong!

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Robban skrev:
Krashade en gixxer 750-02 i våras och går men en pajjad axel och värk i nacken fortfarande... inge roligt så jag lider med dig. hoppas du kommer upp på nånting nytt till nästa sässong!
De där lät inte heller något roligt.. då få krya på dig själv oxå.. håller på o spara ihop till en -04.. har kommit upp i 45 tusen än så länge.. (o även köpt en dator för 17k) bara ca 75 kvar.. men de ska fan funka.. annars blir till o låna lite cash.. de sjuka e ju att man kan ju spara ca 6-7 tusen extra nu varje månad när man bara ligger hemma.. gör ju inte av me några pengar..

HanneZ

Guest
vet du vad som orsakaed punkteringen? Lite äckligt de där. Fick själv punktering på enduron ute i skogen o de höll på o sluta i krash.

Hade du ordentliga stövlar?

Krya på dig!

Mvh. Hannes

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
HanneZ skrev:
vet du vad som orsakaed punkteringen? Lite äckligt de där. Fick själv punktering på enduron ute i skogen o de höll på o sluta i krash.

Hade du ordentliga stövlar?

Krya på dig!

Mvh. Hannes

Vet inte vad som orsakade punkteringen.. har de dock på film när jag kör punka.. man ser två explosioner från bakdäcket..

Jo.. jag hade ordentiliga stövlar.. men då jag krängde högerfoten runt en stolparna som höll upp vägskylten så få man vara glad att foten i kvar.. finns ett par trådar om det.. sök så hittar du.. senaste var uppe bara för nån vecka sen..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln