Min hoj är bättre än din...

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Re: Re: Min hoj är bättre än din...

Mell skrev:
Jepp, stämmer. Resten köper sig en effektsvag minihoj för att kunna bemästra den....
Skämt åsido, det gäller nog dom flesta som kör hoj. ;)
Men det kan vi diskutera i en annan tråd, här är det bågen som betyder nåt. :tummenupp

Ok, alltså e ju slutsatsen följande: Allt utom effektsvaga minihojar är posörhojar. :p

mr green

Snart tillbaka på vägarna eller kanske.
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
green mean machine
tycker inte det är lönt att diskutera så mycket , vi vet ju alla villken hoj som är bäst!!! :D :eek: :skrämd

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Suzukiman skrev:
Såja ett väldigt bra insiativ av dig RJ.

Visserligen kör du en skit maskin men DU är ju inte mindre trevlig för det.
Det är ju bra din plånboks storlek som har begränsat dig i ditt val av hoj. Och det är ju inte dit fel utan snarare din chef :p
Kanske vore ett bra påtryck på chefen för att få löneförhöjning: "jag kan inte koncentrera mig på mina arbetsuppgifter om jag inte får mer i lön och kan köpa en snabbare hoj", försöka duger. :D En annan anledning till att jag valde R1:an var att den kändes någorlunda liten och lätthanterlig, i sadeln på R1000 kände man sig som en vante. Nåväl det är väl kanske inte hojens fel utan mitt eget, åt väl för lite gröt när jag var ung. Å andra sidan kan man ju säga att Suzuki gör klumpiga hojar. ;)
Jag var ett tag inne på att köpa en R6:a men fegade ur, jag ville väl vara lika cool som alla andra... :cool: Men hade Kawa kommit med sin 1000 kubikare till i år då hade det blivit en sådan, tveklöst! Måste slå ett slag för Kawa! Snacka om undervärderad hoj, går bra, bekymmersfri, snygg, snabb m.m.

Det här blev ju en riktig trevlig tråd, bra att det blev lite aktivitet här inne, fortsätt spy galla på alla andra hojar utom din egen. Så länge ni pratar skit om andra hojar och inte föraren är det OK, annars blir det :whip

mr green

Snart tillbaka på vägarna eller kanske.
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
green mean machine
kawa

Håller med RJ! :tummenupp kawa är grejer det , nya 1000 kommer nog att ligga ifronten skulle jag tro!!!!!! :D :squid

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Egentligen borde jag inte skriva något, vissa saker är så självklara, då tänker jag på H-D. Det är och förblir en riktig skithoj! :fakta Jag har sett någonting i veckan som var riktigt upprörande. Måndag och tisdag var jag i Göteborg för att jobba och vad fick jag se där, jo en trafikskola som övningskörde med H-D. Snacka om förstörd ungdom! Ska nästa generations hojåkare gå förlorad, tänk om alla börjar köra H-D :skrämd måste man nu absolut köra glidare varför inte välja en japshoj.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Eva skrev:
Jag vet var du bor... :smasha

Hmm ska ni två på semester tillsammans. Borde vara upplagt för trevligheter vid detta lag alltså :notme

Ang H-D och körskola.
De är lungt vilken 18 åring har råd att köpa och försäkra en H-D. Dom kostar mer än en japs och försäkringen är lika som en sporthoj.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzukiman skrev:

Ang H-D och körskola.
De är lungt vilken 18 åring har råd att köpa och försäkra en H-D. Dom kostar mer än en japs och försäkringen är lika som en sporthoj.
Du har helt rätt!
Sedan hörde jag något kul, låt oss säga att det kostar 500 kr/h att lämna hojen på verkstad är man då en lycklig ägare av en H-D kostar det BETYDLIGT mer att serva hojen på samma verkstad m.a.o. timdebitering är mycket högre, varför? Kultstatus kostar?
Men en H-D går väl aldrig sönder, eller...? :crash

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
RJ skrev:
Du har helt rätt!
Sedan hörde jag något kul, låt oss säga att det kostar 500 kr/h att lämna hojen på verkstad är man då en lycklig ägare av en H-D kostar det BETYDLIGT mer att serva hojen på samma verkstad m.a.o. timdebitering är mycket högre, varför? Kultstatus kostar?
Men en H-D går väl aldrig sönder, eller...? :crash

Hört talas om en H-D som läcker olja... :notme
Eller muttrar som rallar lös för att det vibbrerar så förbannat :notme

Fast dé klart, de där med olja passar ju även in på en R1 :D

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ligger man och kör kolonnkörning med HD:ar så är man glad att man har en snabbstyrd sporthoj. Det är bara att väja för delar som lossnar, fotplattor och d.y.
Minns en rolig strip i Joe Bar, där en kille satte fransar på styret till sin HD. Det slutade med att dom trasslade in sig i navet och styret vek sig till fälgcentrum. :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Mell skrev:
Ligger man och kör kolonnkörning med HD:ar så är man glad att man har en snabbstyrd sporthoj. Det är bara att väja för delar som lossnar, fotplattor och d.y.
Minns en rolig strip i Joe Bar, där en kille satte fransar på styret till sin HD. Det slutade med att dom trasslade in sig i navet och styret vek sig till fälgcentrum. :D
Apropå Joe Bar, världens bästa hojserie? Jag tycker den är kanonbra.
Vad utmärker en sann motorcyklist, jag brukar tänka så här att läser man Joe Bar och skrattar igenkännande då är man av det rätta virket. OBS detta är en högst personlig betraktelse, rätt eller fel, vad vet jag. :hej

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
:tummenupp Min ZZR1100 är bäst för mej, inte allt för mycket pengar att köpa den, billig försäkring och kraft i överflöd. Man blir ju aldrig för gammal för att tycka att det är kul att förnedra småpojkar i basebollkeps som tror att deras BMW 325 är det snabbaste som fordon som skapats. Att man dessutom gör det med packväskor och passagerare gör saken ännu bättre. Att din cykel är bäst för dej behöver ju inte betyda att jag skulle njuta av den. Tur att smaken är som baken och att det finns en hel massa hojar att välja på. Huvudsaken är att vi åker tvåhjuling och trivs med det!!

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Kawarider skrev:
:tummenupp Min ZZR1100 är bäst för mej, inte allt för mycket pengar att köpa den, billig försäkring och kraft i överflöd. Man blir ju aldrig för gammal för att tycka att det är kul att förnedra småpojkar i basebollkeps som tror att deras BMW 325 är det snabbaste som fordon som skapats. Att man dessutom gör det med packväskor och passagerare gör saken ännu bättre. Att din cykel är bäst för dej behöver ju inte betyda att jag skulle njuta av den. Tur att smaken är som baken och att det finns en hel massa hojar att välja på. Huvudsaken är att vi åker tvåhjuling och trivs med det!!

Amen :bow :bow

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...