Min hoj duger inte vid uppkörning!?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jaha, körde till mc-lektionen för sista lektionen innan uppkörningen (7/5). Då berättar den andre läraren (som jag inte brukar ha) att jag inte får köra upp på min hoj. Den är för liten för att vara en tung mc och för stor för att vara mellanklass!!!!! Bara att avboka uppkörningen... :mad: :mad: :mad:
Så nu får man antingen strypa skiten eller borra upp (KOSTAR MASSOR!!) och sen regga om skiten.... Vet inte vem jag ska slå på. Är på URUSELT humör!!!!!

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
de kostar 600-800 å hyra en mc på någon trafik skola varför inte göra de

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
pini skrev:
de kostar 600-800 å hyra en mc på någon trafik skola varför inte göra de

För att jag e van vid min egen...Kör ca 30 mil i veckan på den och känner mig trygg med den..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Har du inte kört med körskolans hojar någonting under lektionerna? Varför har dom inte talat om det innan då, eller att du tagit reda på det?

Hum. Mitt tips är att du hyr hoj. svårt dock om du är van vid din egen. Illa.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hojjarna dem har vid trafikskolan .. typ Hornet liknanden hojjar är väldigt lättanvända. Tror du skulle klara dig ypperligt på en ny hoj om du kör 30 mil varje vecka.

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska strypa fanskapet. Hojen alltså.... Har pratat med Claessons motor (Där jag köpte hojen). De ska fixa det åt mig + nyreg. till på tisdag.

Ska ringa o beställa ny tid på Vägverket. Dvs om jag kommer fram!!! Upptaget hela tiden eller ingen som svarar.... :finger

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Har du inte kört med körskolans hojar någonting under lektionerna? Varför har dom inte talat om det innan då, eller att du tagit reda på det?

Trodde inte ens att det fanns hojar att köpa som man inte fick köra upp på! Tycker att är det inte en tung hoj, så är det väl en mellan...Inte en mittimellan!!!

Vill bara :fatta! någon!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
exiteme skrev:
Trodde inte ens att det fanns hojar att köpa som man inte fick köra upp på! Tycker att är det inte en tung hoj, så är det väl en mellan...Inte en mittimellan!!!

Vill bara :fatta! någon!
Det står tydligt på vägverkets hemsida vad som gäller, det är även en del av teoriutbildningen att känna till gränserna.

Om du vill :fatta! någon så är det tyvärr dig själv och möjligtvis din körskolelärare beroende på omständigheterna som du skall ge dig på.

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sgtpepper skrev:
Det står tydligt på vägverkets hemsida vad som gäller, det är även en del av teoriutbildningen att känna till gränserna.

Om du vill :fatta! någon så är det tyvärr dig själv och möjligtvis din körskolelärare beroende på omständigheterna som du skall ge dig på.

Får banka läraren. Han har hela tiden sagt att det är OK att köra upp på den....

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Men det är för tung du skall ta eller? Har du inga papper där det står kw , effekten o så?

Att boka tid nu är svårt. Dom vägrar svara på vägverket.

Men vad har du kört med för hojar på körskolan??

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
exiteme skrev:
Får banka läraren. Han har hela tiden sagt att det är OK att köra upp på den....
Åfan, han om någon borde ju veta reglerna. Då tycker jag att du gör helt rätt i att banka på honom ;).

Hoppas att det löser sig!

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Men det är för tung du skall ta eller? Har du inga papper där det står kw , effekten o så?

Att boka tid nu är svårt. Dom vägrar svara på vägverket.

Men vad har du kört med för hojar på körskolan??

Ville ha en Suzuki DR 650 (tonårsdröm). Bryr mig inte om det är tung eller mellan. Min verkar ju ändå vara mittemellan...:) De på bilskolan är oxå Suzuki DR 650. Men de är uppborrade till 701. Min e bara 644. :gr?

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
exiteme skrev:
Ville ha en Suzuki DR 650 (tonårsdröm). Bryr mig inte om det är tung eller mellan. Min verkar ju ändå vara mittemellan...:) De på bilskolan är oxå Suzuki DR 650. Men de är uppborrade till 701. Min e bara 644. :gr?
Kan du inte hyra en av skolans uppborrade DR650-or? Då kör du ju på samma modell av hoj som du är van vid och klarar gränsen?

s9d8as0vjk

Guest
Satsa på att ta för "riktig" tung hoj direkt ... inte mjäka och strypa den du redan har och sen köra upp för mellan.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Om körskolan har liknande hojar så tycker jag att du skall låna deras. Jag tror nog att du kommer klara det ändå.
Det är ju likadana cyklar så det borde inte vara något problem.
Kanske hellre det än att vänta 1 månad till på att få köra upp?

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Låna min hoj, den duger nog till tungt mc kort :squid
Tjo ho! Anders

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Blev precis samma sak åt mej med min yamaha TT600R fick lov att låne en kompis hoj å köra upp på. Sånt suger

oskar

insnöad
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
offroad
usch o fy, EXAKT samma för mig, skulle faktiskt också köra upp 6 maj (idag) men icke när man bara har 600 kubik, blev till o boka om och hyra en hoj.. 19 juni ska jag köra.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras