Min katt

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Triumphrider skrev:
Dethär är vår (min flickväns) lilla kattunge Oliver Twist, en hormonstinn 1-årig Maine Coon :tummenupp, som gör allt för att sätta på vår kastrerade honkatt Vilma.

Jättefin! Jag har titta på dom. Men dom kostar ju Schaber!!!! (10.000:- styck typ?)
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
10 000:- är nog lite att ta i men vill du ha från en bra avel så får du nog räkna med runt 7 000:- iaf. Mina svärföräldrar letade länge och väl efter en bra maine och när de väl hittade en med bra avel så kostade den 7000:-, men det kanske finns både dyrare och billigare. Kolla hur föräldrarna, de får absolut inte vara rädda för folk eller folkilskna och ska gå ihop med andra katter och självfallet ska de vara tillgivna, då får du den bästa katten om den kommer från sådana förhållanden.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Dee_cati skrev:
10 000:- är nog lite att ta i men vill du ha från en bra avel så får du nog räkna med runt 7 000:- iaf. Mina svärföräldrar letade länge och väl efter en bra maine och när de väl hittade en med bra avel så kostade den 7000:-, men det kanske finns både dyrare och billigare. Kolla hur föräldrarna, de får absolut inte vara rädda för folk eller folkilskna och ska gå ihop med andra katter och självfallet ska de vara tillgivna, då får du den bästa katten om den kommer från sådana förhållanden.

Jag tänker inte skaffa en raskatt. Blir nån non Norsk Skogskatt typ. Jag e ganska säker på vad jag vill ha nu. Tror jag....
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bart skrev:
Varför köper man en katt för 7000?

Varför köper folk en dyr R1:a när de kan köpa en gammal cb500 för en tiondel av priset? Nu menar jag inte att alla raskatter är bättre än vanliga "bondkatter" som jag för övrigt har haft många av och även har 4 av, men man kan kontrollera aveln med en ras på ett helt annat sätt och du kan få en katt som passar just dig beroende på lynne osv.
Men egentligen spelar det inte någon roll för mig, katter är det bästa som finns i alla sorters raser och utföranden.
Min första egna katt var missbildad från födseln men han hänger med fortfarande och är en av de mest sociala katterna jag har haft, en vanlig bodkatt med trolig inavel eller dylikt :) Men han kastrerades fort som attan så han inte kunde fortsätta avla, även om missbildningen var extremt liten (väldigt konstigt formad svans)
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
Dee_cati skrev:
Varför köper folk en dyr R1:a när de kan köpa en gammal cb500 för en tiondel av priset? Nu menar jag inte att alla raskatter är bättre än vanliga "bondkatter" som jag för övrigt har haft många av och även har 4 av, men man kan kontrollera aveln med en ras på ett helt annat sätt och du kan få en katt som passar just dig beroende på lynne osv.
Men egentligen spelar det inte någon roll för mig, katter är det bästa som finns i alla sorters raser och utföranden.
Min första egna katt var missbildad från födseln men han hänger med fortfarande och är en av de mest sociala katterna jag har haft, en vanlig bodkatt med trolig inavel eller dylikt :) Men han kastrerades fort som attan så han inte kunde fortsätta avla, även om missbildningen var extremt liten (väldigt konstigt formad svans)
Ok.. du har gett mig klarhet! jag kan ju säga att jag inte gillar katter speciellt mkt.. dom är söta när dom är små.. men men, alla är ju olika..
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Här är tasso... snart 6 år den lilla rackarn :hihi
 

Bifogat

  • tasso.jpg
    tasso.jpg
    61.7 KB · Visningar: 73

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Våra monster. En bondkattshona på 1,5 år och en härlig mix av siames, norsk skogskatt och okänd gen från utomhus i Ulricehamn (förmodligen vanlig bondkatt)

1. katt i låda (Voxifera)
2. Grrr (santiago)
3. Voxifera på stol

Vet inte hur jag skulle klara mig utan dom... det är en helt annan sak att somna med 2 kurrande katter runt sig :fakta

//jaG
 

Bifogat

  • Voxikartong.jpg
    Voxikartong.jpg
    89.9 KB · Visningar: 78
  • santiagovrål.jpg
    santiagovrål.jpg
    62.9 KB · Visningar: 87
  • voxiute.jpg
    voxiute.jpg
    74 KB · Visningar: 241

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
RoLLER skrev:
Jag tänker inte skaffa en raskatt. Blir nån non Norsk Skogskatt typ. Jag e ganska säker på vad jag vill ha nu. Tror jag....

Norsk Skogkatt är en ras... ;) En mycket populär ras. Du ska se på utställningar... håhå jaja... :rolleyes:
Maine Coone är coolare! :yoparty
Men ska det :Bugar, så är det cornish för mig. (3000 - 5000 sek ungefär, helt överkomligt för en tycker jag.)

Jag bara måste tipsa om en annan ras. Ocicat!! Hur underbart temprament som helst och prickig.
http://ocicat.nu/ Kolla in alla läckra färgvarianter! :)

Lite smakprov:
 

Bifogat

  • romeo_choksilv.jpg
    romeo_choksilv.jpg
    26.5 KB · Visningar: 111
  • tuzznozie.jpg
    tuzznozie.jpg
    19.7 KB · Visningar: 107
  • JERRYbild.jpg
    JERRYbild.jpg
    37.3 KB · Visningar: 100
Last edited:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Flamma77 skrev:
Jag bara måste tipsa om en annan ras. Ocicat!! Hur underbart temprament som helst och prickig.
http://ocicat.nu/ Kolla in alla läckra färgvarianter! :)

Lite smakprov:

Faaaan, nu vill jag ju ha en katt till. Ditt fel :huvet
 

Bifogat

  • Super-Carmen.jpg
    Super-Carmen.jpg
    25.8 KB · Visningar: 90
  • aimee6v1.jpg
    aimee6v1.jpg
    27.4 KB · Visningar: 79
  • qualin_tarcin1sm.jpg
    qualin_tarcin1sm.jpg
    17.8 KB · Visningar: 95

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Jag har tre grisar, en bondkatt-helig birma och ett syskonpar som är typ, perser-bondkatt-nåttannat-osv. Full koll AB.
 

Bifogat

  • per140252.jpg
    per140252.jpg
    29.9 KB · Visningar: 83
  • per215158.jpg
    per215158.jpg
    19.4 KB · Visningar: 49
  • missar.jpg
    missar.jpg
    35.1 KB · Visningar: 58

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
RoLLER skrev:
Näe inte än.... håller på för fullt. Jag har engagerat ett ex som e bra på området som hjälper mig dagligen med att hotta.... HAhaHA hotta till nåt. Näe... hitta nåt. Man e ju kräsen. Det ska va en på-katt, en Chat Noir. Egensinnig och cool. Prexist som vRoLLER!

Ska du ha en cool katt ska du ha en siames. Det finns inga coolare katter. Punkt slut. Läs litem om dom i nån bok eller här på nätet så förstår du.
Jag har själv 2 st (bröder) som båda är löjligt roliga och har sina egna starka personligheter.

Kan sätta dig i kontakt med en bra uppfödare om du är intresserad.

//K
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mina grabbar

Chokladmaskad + bruntabbymaskad siames.....
 

Bifogat

  • Bild(4).jpg
    Bild(4).jpg
    27.7 KB · Visningar: 64

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Markus skrev:
Vad är det för skillnad/likhet jämfört med bengal?

Ocikatten är 'gjord av' abessinier och siames. Bengalen är tamkatt korsad med vildkatt.

"Bengalen är en korsning av bengalisk vildkatt och tamkatt – ett medvetet forsknings- och avelsarbete som startade i början av 60-talet av en amerikanska med mål att få fram en “leopardkatt” med sällskapsegenskaper. Inkorsningen var framför allt med amerikanst korthår, abessininer och egyptisk mau."

Observera 'sällskapsegenskaper'. De vilda anfäderna kan märkas i temperamentet hos vissa individer. De kan ha 'humör' och behöva toleranta kattvana ägare.

"Rasen ocicat uppstod i USA i början av 1960-talet genom experimentparning mellan abessinier och siames. Resultatet blev sedermera en "spottad" katt som rönte stor uppmärksamhet då det vid denna tid inte var vanligt med "spottad" katter. I slutet av 1970-talet parade man in american shorthair för att få en i storlek större katt.

Namnet ocicat lär ha tillkommit efter en hopslagning av de först föreslagna rasnamnen ocelette (efter kattens ozelotlika utseendet) och accicat (engelskans accident betyder olyckshändelse – och första ocicaten Tonga tillkom genom en sådan) och så sent som 1987 erhöll ocicat full certifikaträtt av det amerikanska förbundet CFA."

Detta är en civiliserad tamkatt. Den ser vild ut, men det är bara yta... :hihi

Fakta hämtad från www.sverak.se "Köpa katt" :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top