Hmm
Visst. Men jag har ju inte bil pga behöver ej. Känns ganska surt. Ta tåget men då kan jag inte ta honom med som "gratis" bonuspassagerare. det känns bara jävligt onödigt att jag ska behöva gå ut och köpa en bil jag inte egentligen behöver med alla jävla omkostnader med det, bara för att kunna lägga upp det alternativet och därigenom "freda" mig, tåget är inte en riktigt bra lösning eftersom jag då inte kan ta honom. Och det är ju rättså dumt och dyrt att två kolleger ska åka varsin bil 60 mil i veckan eller att ena kör och andra tar tåget. Alternativet till att åka ihop om JAG rattar funkar ju, men är en jävla omständighet för mig baraföratt liksom. Nu får jag låna pappas bil pga han var inte heller särskilt imponerad av 240 km/h och han insisterar.
När jag industrifnaskade (dvs var konsult) så var det ALLTID ok att ta tåget om man ville det. Det var ofta ok att ta en hyrbil och alltid ok med poolbil om det var enstaka resor. Där jag jobbar nu är det egen bil som är sista alternativet, vi skall hyra bil.