Min minimoto startar inte .. Tips ? .----

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
NE ne du har rätt i för de va en kompis som sa det till mig han är värdelös xD haha .. .Men jag har lagt min minimoto i källaren nu å så ska jag inte röra den förrän tills jag har fått min beställning som jag har bestältt tändstift å tändspole men jag gick ner å kolla på minimoton såg att de hade läkt bensin =S ... Vrf gör den de ? Jag har ju stängt av bensinkranen

Koppling fjädrar behöver jag väl inte ? :confused: FÖr att kopplingsfjädrar har inget med å göra så att den startar lr inte =S ...
 
Last edited:

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
Låter mysko, kopplingfjädrarna har väll ingen betydelse som gör att motorn startar lättare eller svårare?

Det trodde inte ja heller, men farssan sa att vi skulle köpa nya sånna å då gjorde vi dt å då funka den perfekt :)

Kan bero på att om man har 8rings som e original (tror ja) , jag köpte 10rings trimfjädrar å då startade den mkt lättare :) å + att den går bättre för när dom andra va slut så varva den inte ur om ja gasa på så dog den, fick ligga på jätte lite gas.,
 
Last edited:

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
Det trodde inte ja heller, men farssan sa att vi skulle köpa nya sånna å då gjorde vi dt å då funka den perfekt :)

Kan bero på att om man har 8rings som e original (tror ja) , jag köpte 10rings trimfjädrar å då startade den mkt lättare :) å + att den går bättre för när dom andra va slut så varva den inte ur om ja gasa på så dog den, fick ligga på jätte lite gas.,

Jaha okej ... xD ... ÄR det en minimoto du har lr minicross 110 cc ?
 

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Ort
västerås
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Jaha okej ... xD ... ÄR det en minimoto du har lr minicross 110 cc ?

Minimoto och en 110cc är inte äns nästan samma fordon tyvär, minisar är 2takt och dessa 110cc som jag tror du menar är väll fiddys och dom är 4takt (även de här R1 pocketbikes är 4 takt)
 

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Ort
västerås
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Haha de va ju nästan roligt.....de har ju ingen alls betydelse:huvet

Snälla du som verkar så kunnig kan du inte då förklara för oss som inte förstår, du verkar vara så överlägsen!

Visst jag är inte helt säker själv men du verkar ju vara haj på detta så du kan ju förklara!
 

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
vAhhh ??? Vem menar du ? xD

Men hur stor tror ni chansen är att min minimoto startar ? när jag har lagt dit ny tändspole och ny tändstift ?? JAg orkar ine blanda med bensin å olja finns de inte något annt smidgare sätt ellr typ fylla en hel dunke fem liter å blanda direkt å den blanda masser å så ha i den fem liter å sen är de bah å hälla i slipper man blanda längre lr går de nått sånt ?
 
Last edited:

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
Snälla du som verkar så kunnig kan du inte då förklara för oss som inte förstår, du verkar vara så överlägsen!

Visst jag är inte helt säker själv men du verkar ju vara haj på detta så du kan ju förklara!

Menar du mig?

Isf e dt så att, för mig hände dt att ja inte kunde varva ur den lr när ja gasa på så dog den, kunnde bara köra på jätte lite gas, när ja väl fick igång den för den va JÄTTE svår startad, så ja bytte till 10rings trim fjädrar och den startade på 4drag ist för 10-15st, dt hände mig, därför tror ja att han kan ha samma problem, vill ni ha dt mer förklarat så kan ja fråga farssan för han sa direkt att dt va kopplingsfjädrarna lr tändstiftet när den gjorde så där, å dt va inte tändstiftet för ja hade gnista å allt.. Hoppas ni förstår nu, å varför kommer massa å säger imot när detta redan hänt mig å ja vet att det e så?

//Marcus

Haha de va ju nästan roligt.....de har ju ingen alls betydelse:huvet


haha du e jue så säker på dt!? haha, men konstigt att dt då har hänt mig? Kan du förklara det dåe!? hehe, lycka till ;)
 
Last edited:

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
xD Japp de hopppas jag verkligen att det är tändspolets fel å tändstiftet vill ut å köra som aass xD
 

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
xD haha säg inte så blir suugen å köra på miin.....hur fårt går din då ?....
VEt ni om man kan trimma minimotos ? asså trimma själv inte köpa trimdelar ?
 

MiNiDARK

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
GRC
Trimma en minimoto? beror på vad det är för hoj du har... jag själv känner att det är onödigt då dom flesta går som as redan orginal.. men visst är de alltid gött med lite extra drag i grejjerna :)
 

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
xD GÖTT .... JAg undrar om ni vet hur man kan blanda bensinnen i en stor dunke för jag orkar inte hålla på å blanda bensin å olja å så skaka å så gör det igen .. Kan man inte typ på en dag blanda mkt bensin i en 5 liter dunk sen är de bah å hälla i när de behövs så slipper man blanda å hålla på helatiden ork =S..
 

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
xD GÖTT .... JAg undrar om ni vet hur man kan blanda bensinnen i en stor dunke för jag orkar inte hålla på å blanda bensin å olja å så skaka å så gör det igen .. Kan man inte typ på en dag blanda mkt bensin i en 5 liter dunk sen är de bah å hälla i när de behövs så slipper man blanda å hålla på helatiden ork =S..

Ja det kan du göra men skaka dunken sen innan du heller i bara..

Min går i 75km/h å då har jai nte bytt avgasröret än :p och sen e dt lite till man kan göra :p , så ja tror dt går å få upp i 85 ungefär :)
 

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
xD GÖTT .. Vet du vart man kan beställa förgasare ?? jag har hittat några hemsidor men man måset betala via bankgiroa och nåra hemsidor måste man handla för minst 200 kr är man tvungen annrs går det ej ,, Vet du nån hemsida man kan beställa billig tändspole ??
 

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
xD GÖTT .. Vet du vart man kan beställa förgasare ?? jag har hittat några hemsidor men man måset betala via bankgiroa och nåra hemsidor måste man handla för minst 200 kr är man tvungen annrs går det ej ,, Vet du nån hemsida man kan beställa billig tändspole ??

Ja har köpt allt mitt på superbilligt.se men frakten är 80kr där så det e bäst å beställa lite mer isåfall, och om du beställer en förgasare så e dt inte säkert att den passar vid insugningshålet lr va dt e :p pluss att bensin slangen ble fel för mig, men jag fixade bensin slangen själv :) hehe, hoppas det går bra!
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top