Min nya Husa 650 SM -04

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
Hej alla glada....nu har jag varit ute o lekt lite med min nya hoj....
Ni som inte vet, köpte ju en ny -02 i mars i år som jag kraschade med och bla. krossade mitt högra knä med den...
-02 hade jag slipon och lite annan bestyckning och 16kuggars men annars standard.
-04...Fy faan vilken skillnad på hojen, fjädringen e mjukare :confused:
Motorn HELT annorlunda....så snäll, inte det grymma draget på låga varv (lite trist) men säker lättare att köra på bana :banana
Starta kanon på elen :tungan (bra med mina knän)
Registret e sååååå lungt o odramatiskt.....vet inte med verkar som att den drar mkt längre....
Verktygssatsen har dom lagt ner lite pengar på denna gången
Allt går så lätt, gashandtaget, kopplingen.
Fick med nya drev o kedja (inte kollat om det e annan utväxlig ännu)
Men man kan faan tro att den e gjord för autobahn....givaren i framhjulet har de missat på min vet inte hur fort den går.....men jag lovar....FORT e det för en motard...varför detta? hoppar ju fram på vägar dör bilar åker kring 90km/h :va
Skall kolla detta mer...

Någon som sett eller hört mer om skillnaden på gamla o nya husan.
Skulle vilja ha bromskurvor

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jättegrattis, Jättegrattis, Jättegrattis :hoppa

Mjukare fjädring verkar knepigt. Det var inte så enkelt att den gamla var lite påställd bara? Tror att den drar nästan lika fint från botten men att du lurar dig på att den dra så mkt mer men framförallt längre än just 02an.
Skulle tippa att den går ungefär lika fort med originaldrevningen som min 03, dvs runt 185. Det var vad jag hade på mätaren när jag testade 04an tidigare i år iaf.

Just som du säger kommer den (förmodligen och förhoppningsvis) starta klockrent på elen jämt mest pga nya tändsystemet men även nya batteriet och startmotorn. Jag upplevde den som snällare fast kanske lite starkare än min 03. Tror den ev. drar lite längre än 03 oxå och definitivt längre än 02. Jag tyckte oxå frambromsen var underbar. Ska byta beläggen i min fyrkolvare så blir den bättre.

Återigen grattis...

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
borggren skrev:
Hej alla glada....nu har jag varit ute o lekt lite med min nya hoj....
Ni som inte vet, köpte ju en ny -02 i mars i år som jag kraschade med och bla. krossade mitt högra knä med den...
-02 hade jag slipon och lite annan bestyckning och 16kuggars men annars standard.
-04...Fy faan vilken skillnad på hojen, fjädringen e mjukare :confused:
Motorn HELT annorlunda....så snäll, inte det grymma draget på låga varv (lite trist) men säker lättare att köra på bana :banana
Starta kanon på elen :tungan (bra med mina knän)
Registret e sååååå lungt o odramatiskt.....vet inte med verkar som att den drar mkt längre....
Verktygssatsen har dom lagt ner lite pengar på denna gången
Allt går så lätt, gashandtaget, kopplingen.
Fick med nya drev o kedja (inte kollat om det e annan utväxlig ännu)
Men man kan faan tro att den e gjord för autobahn....givaren i framhjulet har de missat på min vet inte hur fort den går.....men jag lovar....FORT e det för en motard...varför detta? hoppar ju fram på vägar dör bilar åker kring 90km/h :va
Skall kolla detta mer...

Någon som sett eller hört mer om skillnaden på gamla o nya husan.
Skulle vilja ha bromskurvor
----------------------------------------------------------------
:banana :yoparty :) :rofl
Bara ett system som fattas då :gnissla
Gratulerar :tummenupp

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Ska du ta livet av mig... :) Nu blir jag också sugen på att byta direkt... Den jag har går i och för sig helt Ok men det skulle vara kul att ha det senaste... ;)

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
hehe...men e det ib´ngen som vet säkert`?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Fucking jävla monkey, shut up :4skrika :4skrika

Äum......

Faan om inte min bäbis kommer innan helgen....... man blev ju inte mindre sugen av att läsa detta. :banana

Snabb fråga, vad var det för strypningar? GE MIG LITE TERAPI :Bugar

borggren skrev:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
borggren skrev:
Som vet vad :va
Hittar lixom ingen fråga att svara på. Kanske har tagit fel brillor. Eller inga alls...

Strypningarna antar jag är desamma som på min. Förknasare (munstycken &trottelstopp), luftfilter (låda med snabel som ska bort) och gnistgaller(slipa/slå bort).

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:
Som vet vad :va
Hittar lixom ingen fråga att svara på. Kanske har tagit fel brillor. Eller inga alls...

Strypningarna antar jag är desamma som på min. Förknasare (munstycken &trottelstopp), luftfilter (låda med snabel som ska bort) och gnistgaller(slipa/slå bort).

På riktigt låga varv och upp till mellanregistret ÄR den lugnare, inte SÅÅÅ bakhjulsbenägen som min -02, åkte man med den på 2an o 3an på tomgång o gasade till tvärt höll man på att trilla av...denna drar bara i väg, snällt o fint inte alls som den gamle (men kommer inte ihåg hur den gick orginal).
-04 har en motorgång mer som en radfyra...så snäll o kontrollerbar :va effekt
Och fjädringen e lik den -02 bak men mjukare fram.
Strypningarna e som ovan.
Hehe jag e ju sjukskriven ännu, fram till feb. pga knäet, och jag måste erkänna har ALLDRIG varit orolig eller så då jag kört hoj, men i går var man inte så kaxig, första gången på 2 hjul efter olyckan (var skit dålig på att wheela :huvet )

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo min fråga var ju oxå om ingen sett lite bromskurvor?
ingen som kan få fram det på orginal hojar så vi kan jämföra här..

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Holy Rider skrev:
Åk bort och bänka den då :va
Den förra bänkade jag i Piteå (mcxpress) och alla bänkar visar olika som bekant, och orkar inte ta hojen 150mil enkelväg för detta..... :fatta!
Därför efteryser jag här nån länk eller så där det finns bromskurvor :rofl
Har inte husaberg några officiell sida där man visar förändringar o förbättringar :va

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skojigt å se vad man har för referenser, min Husa (åhh, jag har fått den så jag spammar lite) sticker som en avlöning så fort man släppt ut kopplingen. Jag tycker den drar sjukt! :yoparty Men då har jag haft en annan hoj innan än du :rolleyes:

Vad olika man kan tycka. :hihi

borggren skrev:
På riktigt låga varv och upp till mellanregistret ÄR den lugnare, inte SÅÅÅ bakhjulsbenägen som min -02, QUOTE]

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
borggren skrev:
På riktigt låga varv och upp till mellanregistret ÄR den lugnare, inte SÅÅÅ bakhjulsbenägen som min -02, åkte man med den på 2an o 3an på tomgång o gasade till tvärt höll man på att trilla av...denna drar bara i väg, snällt o fint inte alls som den gamle (men kommer inte ihåg hur den gick orginal).
QUOTE]

Samma drevning på -02 och -04?

/Hising

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
15/40 har jag, ska byta till -42 imorgon på inrådan av den pheta krattan-köra-så -det-ryker-fort-som-faan.

Vet inte vad det var -02

Nurse Ratched skrev:
borggren skrev:
QUOTE]

Samma drevning på -02 och -04?

/Hising

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Vill se bild nu!

Även din hoj också, HusabergForce!

:tummenupp :tummenupp