borggren
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
Hej alla glada....nu har jag varit ute o lekt lite med min nya hoj....
Ni som inte vet, köpte ju en ny -02 i mars i år som jag kraschade med och bla. krossade mitt högra knä med den...
-02 hade jag slipon och lite annan bestyckning och 16kuggars men annars standard.
-04...Fy faan vilken skillnad på hojen, fjädringen e mjukare
Motorn HELT annorlunda....så snäll, inte det grymma draget på låga varv (lite trist) men säker lättare att köra på bana
Starta kanon på elen (bra med mina knän)
Registret e sååååå lungt o odramatiskt.....vet inte med verkar som att den drar mkt längre....
Verktygssatsen har dom lagt ner lite pengar på denna gången
Allt går så lätt, gashandtaget, kopplingen.
Fick med nya drev o kedja (inte kollat om det e annan utväxlig ännu)
Men man kan faan tro att den e gjord för autobahn....givaren i framhjulet har de missat på min vet inte hur fort den går.....men jag lovar....FORT e det för en motard...varför detta? hoppar ju fram på vägar dör bilar åker kring 90km/h
Skall kolla detta mer...
Någon som sett eller hört mer om skillnaden på gamla o nya husan.
Skulle vilja ha bromskurvor
Ni som inte vet, köpte ju en ny -02 i mars i år som jag kraschade med och bla. krossade mitt högra knä med den...
-02 hade jag slipon och lite annan bestyckning och 16kuggars men annars standard.
-04...Fy faan vilken skillnad på hojen, fjädringen e mjukare
Motorn HELT annorlunda....så snäll, inte det grymma draget på låga varv (lite trist) men säker lättare att köra på bana
Starta kanon på elen (bra med mina knän)
Registret e sååååå lungt o odramatiskt.....vet inte med verkar som att den drar mkt längre....
Verktygssatsen har dom lagt ner lite pengar på denna gången
Allt går så lätt, gashandtaget, kopplingen.
Fick med nya drev o kedja (inte kollat om det e annan utväxlig ännu)
Men man kan faan tro att den e gjord för autobahn....givaren i framhjulet har de missat på min vet inte hur fort den går.....men jag lovar....FORT e det för en motard...varför detta? hoppar ju fram på vägar dör bilar åker kring 90km/h
Skall kolla detta mer...
Någon som sett eller hört mer om skillnaden på gamla o nya husan.
Skulle vilja ha bromskurvor