@ Old Badger - jo jag känner för all del vilka muskler som engageras i den framåtlutande ställningen, men det går ganska bra eftersom jag tränat större delen av mitt liv.
Problemet är att fälla ihop höfter o knän så mycket att man nästan får kramp. För att åka längre (typ 6-9 mil), behöver jag stanna minst en gång o sträcka ut benen : )
(apropå engelska hojar, så hade jag en Triumph Bonneville 650 med Morgo-kit för längesedan)
Nu kör jag en 955 Daytona som är, i jämförelse, ganska bekväm som SportHoj men jag fixade över 50 mil på en Babytona, 675:an, som verkligen inte är stor. Nu är jag inte en storväxt man men jag traffade en lång kille, över 185 cm, som kört Europa runt med en Babytona så det går.
Har du tränat så har du en fördel men förutom rätt muskler är det viktiga för mig är att köra avslappnat! En bankurs med SMC kan rekommenderas. Där får du träna att köra avslappnat.
Mina knän är dåliga men jag har mer problem i bil där jag inte kan räta på benen än ihopkrupen på min Daytona.
En 60-tals Bonneville ger underbar körglädje!
Ljudet, motorn och känslan överskuggar den, med moderna mått, kanske inte så lysande väghållningen. Man byter inte spår i en kurva som man kan göra med en nyare hoj.
Och känslan att med 46 ystra hästar hänga på "snabba" hojåkare och se deras reaktion när de kollar i backspegeln och ser att den gamla skithojen är kvar är underbar.