Varför skulle han medge det? "Förklaringen" skulle i så fall givetvis vara att han INTE har försökt preja någon, eller hur?Skorpan skrev:i så fall blir det kul o höra hans förklaring till att han försökte o prejja han
Varför skulle han medge det? "Förklaringen" skulle i så fall givetvis vara att han INTE har försökt preja någon, eller hur?Skorpan skrev:i så fall blir det kul o höra hans förklaring till att han försökte o prejja han
Varför det? Syns det på skrapmärket att någon har försökt preja bilen, och dessutom vem det var som gjorde det, vid vilken tidpunkt och på vilken geografisk plats? Folk skrapar upp sina fälgar mot trottoarer och refuger hela tiden. Utan att bli prejade.Skalman skrev:Skrapade/buckliga vänsterfälgar borde ju vara någon slags bevismaterial?
rejvis fick väl märken i fälgarna på bilen o påkörningen bakifrån lär han inte komma undan från...rerell skrev:Varför skulle han medge det? "Förklaringen" skulle i så fall givetvis vara att han INTE har försökt preja någon, eller hur?
rerell skrev:Varför det? Syns det på skrapmärket att någon har försökt preja bilen, och dessutom vem det var som gjorde det, vid vilken tidpunkt och på vilken geografisk plats? Folk skrapar upp sina fälgar mot trottoarer och refuger hela tiden. Utan att bli prejade.
det är det oxå raveRavetrancer skrev:När man kör på nån avsiktligt så tycker jag att det borde klassas som grov vårdslöshet.......
Optimalt skrev:Var en som försökte köra in i mig för att jag inte släppte före han enligt högerregeln....
Han körde ut från ett parkeringsgarage och vägen där man kommer upp är en liten sketen genomfartsvägsnutt det ej går att köra fort på.
Jag kommer på den lite större vägen som ej är mycket trafikerad, är glest mellan bilarna.
Jag ser att han kommer och kör vidare som man brukar för att trafiken ska flyta på, han hade bara behövt släppa gasen en snabbis för att jag lätt skulle glida förbi.... men nej!
Istället ökar han farten och jag hinner precis gasa på och veja undan.
10m efter det kommer en större korsning där jag måste lämna företräde och jag stannar lite chockad och undra va fan som hände då det smäller till på bildörrn.
Där står tokfan och slår på dörren. Öppnar dörren och han sliter upp resterande biten som går att öppna och börjar skrika åt mig om regler och trafikvett.
Känner att det inte är nån idé att ens disskutera. Säger jaha och drar igen dörren och kör därifrån.
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!