Min olycka på 30väg?????

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Skorpan skrev:
i så fall blir det kul o höra hans förklaring till att han försökte o prejja han
Varför skulle han medge det? "Förklaringen" skulle i så fall givetvis vara att han INTE har försökt preja någon, eller hur?

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Skrapade/buckliga vänsterfälgar borde ju vara någon slags bevismaterial?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Skalman skrev:
Skrapade/buckliga vänsterfälgar borde ju vara någon slags bevismaterial?
Varför det? Syns det på skrapmärket att någon har försökt preja bilen, och dessutom vem det var som gjorde det, vid vilken tidpunkt och på vilken geografisk plats? Folk skrapar upp sina fälgar mot trottoarer och refuger hela tiden. Utan att bli prejade.

Skorpan

Guest
rerell skrev:
Varför skulle han medge det? "Förklaringen" skulle i så fall givetvis vara att han INTE har försökt preja någon, eller hur?
rejvis fick väl märken i fälgarna på bilen o påkörningen bakifrån lär han inte komma undan från...
skit samma,han får nog en del o förklara iaf

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Enligt lagen så är det hans fel. Om man nu kör på någon bakifrån så är det nästan ALLTID den bakomvarandes fel, eftersom enligt lagen måste man hålla god avstånd till framförvarande fordon :kocko . Du kommer att slippa alla ansvar. Ta det från Dioxin! :tummenupp

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
rerell skrev:
Varför det? Syns det på skrapmärket att någon har försökt preja bilen, och dessutom vem det var som gjorde det, vid vilken tidpunkt och på vilken geografisk plats? Folk skrapar upp sina fälgar mot trottoarer och refuger hela tiden. Utan att bli prejade.

Visst, men det försvagar ju inte vittnesmålet precis. Många bäckar små...

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Jag tycker att du skall ta tag i det, För jag vill slippa sånt jävla pack i trafiken iallafall....
Kan tänka mej att det rykte lite i näven ...

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Fixa en skaderapport o fyll i vad som hände vid krockögonblicket. Inte nånting om vad som hänt tidigare.
Skicka in den till ditt försäkringsbolag, om du inte får hans underskrift eller inte är inte så viktigt.
Om du inte får han att skriva under kommer försäkringsbolaget höra av sig till honom.

Om du skriver att du blev påkörd bakifrån o inget mer så blir det lätt för försäkringsbolaget att avgöra vems fel det är.

Om det blir något snack om att du kört om honom på något vårslöst sätt så säg att det var en km tidigare.

Om du gör en polisanmälan så berätta gärna hur det går. Jag funderar oxå på att anmäla en snubbe för att han prejat mig men jag vet inte om det är värt besväret.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Det var som sagt sååååå jävla nära att ja nita till honom, men då hade jag ju fått en massa andra problem istället och jag klarade precis av att behärska mig. Hade min son vart i bilen så hade han fått åka ambulans därifrån.
Men det värsta tycker jag är att han körde på mig bakifrån med flit. Hade han kört ännu fortare hade jag kunnat köra på nån som kanske gick på trottoarkanten.....
Såna grejer gör mig vansinnig. När man kör på nån avsiktligt så tycker jag att det borde klassas som grov vårdslöshet.......

Jag återkommer med mer info imorgon efter att jag pratat med polisen ang vad dom skrivit i sin rapport etc. Skall även rådfråga dom om dom tycker att jag skall anmäla honom.

Mvh Rejvis

PiT

Bilförare
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Husqvarna 258a
Jag förstår inte varför inte folk ringer polisen direkt för? Då hade det löst sig. Det är hans fel pga att han kör in i dig. slut snackat. Man ska alltid ringa polisen på en gång då sliper man massa skit grejer.

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Var en som försökte köra in i mig för att jag inte släppte före han enligt högerregeln....

Han körde ut från ett parkeringsgarage och vägen där man kommer upp är en liten sketen genomfartsvägsnutt det ej går att köra fort på.
Jag kommer på den lite större vägen som ej är mycket trafikerad, är glest mellan bilarna.

Jag ser att han kommer och kör vidare som man brukar för att trafiken ska flyta på, han hade bara behövt släppa gasen en snabbis för att jag lätt skulle glida förbi.... men nej!
Istället ökar han farten och jag hinner precis gasa på och veja undan.
10m efter det kommer en större korsning där jag måste lämna företräde och jag stannar lite chockad och undra va fan som hände då det smäller till på bildörrn.

Där står tokfan och slår på dörren. Öppnar dörren och han sliter upp resterande biten som går att öppna och börjar skrika åt mig om regler och trafikvett.

Känner att det inte är nån idé att ens disskutera. Säger jaha och drar igen dörren och kör därifrån.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Optimalt skrev:
Var en som försökte köra in i mig för att jag inte släppte före han enligt högerregeln....

Han körde ut från ett parkeringsgarage och vägen där man kommer upp är en liten sketen genomfartsvägsnutt det ej går att köra fort på.
Jag kommer på den lite större vägen som ej är mycket trafikerad, är glest mellan bilarna.

Jag ser att han kommer och kör vidare som man brukar för att trafiken ska flyta på, han hade bara behövt släppa gasen en snabbis för att jag lätt skulle glida förbi.... men nej!
Istället ökar han farten och jag hinner precis gasa på och veja undan.
10m efter det kommer en större korsning där jag måste lämna företräde och jag stannar lite chockad och undra va fan som hände då det smäller till på bildörrn.

Där står tokfan och slår på dörren. Öppnar dörren och han sliter upp resterande biten som går att öppna och börjar skrika åt mig om regler och trafikvett.

Känner att det inte är nån idé att ens disskutera. Säger jaha och drar igen dörren och kör därifrån.

Jag blir iofs ganska störd när folk fortsätter som inget. Gäller inte högerregeln förutom när man kör upp? Har varit sugen på att köra in i nån dyr fin bil när dom inte ens lägger märke till än. Men visst tänker man mycket. Tror inte jag skulle göra det i verkligheten men fan va sur jag blir ibland !!

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...