min r1a hittad!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
cloud79 skrev:
har inga andra uppgifter än födelseår...

dock så kommer han ju bli straffad.. men synd att vi har så mesig straff i
sverige.. han kommer säkert undan med lite böter

Då några klåpare blev plockade då dom försökte sno min bil så kan jag säga att jag också "bara" fick födelseår på dom "misstänkta" i min första kontakt med der Polizei. Samt då jag utryckte oro över att dom var grannar (vi har några problemungar i den åldern) så fick jag svar att dom inte bodde i mitt område men samma del av Lund.

När sen papper dimper ner inför rättegången så får du all info, inkl namn, personummer, adress etc. Efteråt får du lika många uppgifter om dom när protokollet från rättegången dimper ner, jag var inte där då jag har ett jobb som ligger 7.5 mil bort. Nej jag har inte spöat skiten ur nån av dom, men jag krävde maximalt pengar av en av dom privat (och fick det).

HanneZ

Guest
Personligen tycker jag det är värre att önska livet ur en människa än att stjäla en motorcykel.

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Håller med dig på sätt och vis... Nog för att vi alla älskar vår hobby och dess vackra maskiner så tvivlar jag starkt på att en stulen hoj rättfärdigar att släcka någons liv.... jag menar, det är ju trots allt materiella ting vi pratar om som går att ersätta... slutmoralat för min del nu, men nån slags läxa borde killen dock få.... så han lär sig att hålla fingrarna i styr.! :fatta!

HanneZ skrev:
Personligen tycker jag det är värre att önska livet ur en människa än att stjäla en motorcykel.

HanneZ

Guest
Jag vet inte riktigt hur många hjärnceller som krävs för att inse att våld föder våld, utjatat till förbannelse men lika vettigt sagt för de!

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
HanneZ skrev:
Jag vet inte riktigt hur många hjärnceller som krävs för att inse att våld föder våld, utjatat till förbannelse men lika vettigt sagt för de!

Du kanske tycker det vore bättre att hålla hand med tjyven och sjunga We Shall Overcome.. :va

Nä, pisk ska dom ha!

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
*SUCK*

Vanliga människor går till jobb som dom inte trivs med, blir av med en stor del av lönen i skatt, köper en hoj, bil etc för att njuta av den lilla fritiden som blitt över - så kommer nåt javla as som anser sig själv ha rätten att fördela om ens tillgångar till sig själv utan att inse att andra faktiskt jobbat hårt och gjort stora uppoffringar!!!

Åker dom fast får dom inget straff att tala om, skadestånd skiter dom i att betala och eftersom dom inte har några tillgångar (iallafall inget som dom är ägare till) så blir det den drabbade som får gneta ihop till pengarna på nytt...

Sådana parasiter kan man lika gärna vara utan...

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 125 -02 [lätt-mc reggad]
cloud79 skrev:
dock ingen kul nyhet

ngn kille född 81 hade crashat med den i närheten av katrineholm, han hade inget körkort och jag antar att han körde den utan skylt dessutom, eftersom de slet bort den när den blev stulen

tydligen hade killen klarat sig :mad:

men han hade iaf slagit sig ordentligt, vet dock ej hur mycket

//Linus
Synd att han inte gjorde sig mer illa. du borde köra över honom

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
cloud79 skrev:
jag skulle inte vågat titta på den om jag var i närheten :(

killen som snodde den måste ju iaf fått ont, synd att han inte strök med bara :död

Hmmmm... Gillar inte heller hojtjyvar nåt vidare, skulle oxå bli grymt förbannad om nån snodde nån av mina hojar, men känns det verkligen helt okej att önska livet ur nån annan människa?
Det står väl ändå inte i proportion till vad dom pysslar med...? :va

Eller är jag moralkärring nu?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
cloud79 skrev:
har inga andra uppgifter än födelseår...

dock så kommer han ju bli straffad.. men synd att vi har så mesig straff i sverige.. han kommer säkert undan med lite böter

Räkna inte med något vidare straff bara. Min R1 blev också stulen och dök upp i Örebro, polisen hade naturligtvis noll koll men en privatperson tyckte det var konstigt att någon utan hjälm körde fram och tillbaka i ett industriområde. När polisen kom körde han i diket och skrotade hojen, självklart var han oskadd, inget tar ju på dessa jävlar. Han hade 7 olika narkotiska preparat på sig vid gripandet, hur många han hade i sig vet jag inte. Han blev bara dömd för knarket och olovligt brukande/körning (inget körkort förstås) då det inte gick att bevisa att han hade stulit hojen. Det spelar ingen roll att hojen var stulen, polisen måste tydligen bevittna stölden själva för att det ska gå att sätta dit någon. :kocko

Sverige, landet där Saddam vill sitta i fängelse... :huvet

För övrigt har jag fortfarande fyra år senare skadeståndskrav på den killen men åklagaren bara skrattade åt mig, "välkommen på listan" sa han. Har inte fått ett öre.

Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Ninjaboy skrev:
Räkna inte med något vidare straff bara. Min R1 blev också stulen och dök upp i Örebro, polisen hade naturligtvis noll koll men en privatperson tyckte det var konstigt att någon utan hjälm körde fram och tillbaka i ett industriområde. När polisen kom körde han i diket och skrotade hojen, självklart var han oskadd, inget tar ju på dessa jävlar. Han hade 7 olika narkotiska preparat på sig vid gripandet, hur många han hade i sig vet jag inte. Han blev bara dömd för knarket och olovligt brukande/körning (inget körkort förstås) då det inte gick att bevisa att han hade stulit hojen. Det spelar ingen roll att hojen var stulen, polisen måste tydligen bevittna stölden själva för att det ska gå att sätta dit någon. :kocko

Sverige, landet där Saddam vill sitta i fängelse... :huvet

För övrigt har jag fortfarande fyra år senare skadeståndskrav på den killen men åklagaren bara skrattade åt mig, "välkommen på listan" sa han. Har inte fått ett öre.

1. Var glad att han hade knark på sig i sådana mängder. Innehav av knark för försäljning slår vilket tillgreppsärende som hellst på fingrarna vad gäller strafftid. Vill man sitta länge i fängelse så ska man antingen slå ihjäl folk eller ha stora mängder knark på sig.

2. Har du skadeståndskrav på förövaren som denne inte kan betala så kan man alltid ställa kravet till bråttsoffermyndigheten. Om inte åklagtaren informerade dig om det så är han ett pucko. http://www.brottsoffermyndigheten.se/

gladh

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
gladh skrev:
2. Har du skadeståndskrav på förövaren som denne inte kan betala så kan man alltid ställa kravet till bråttsoffermyndigheten. Om inte åklagtaren informerade dig om det så är han ett pucko. http://www.brottsoffermyndigheten.se/

Jo, de informerade mig om det men de sa också att Brottsoffermyndigheten främst betalar ut till dem som blivit drabbade av våldsbrott, sällan till stölder.

Kan ju tillägga att han vid tillfället, precis som för de nu så aktuella händelserna, hade permission... :mad:

Dödsstraff minskar återfallsfrekvensen radikalt!

Last edited:

Jamaha

Crazy.Insane.Mother.Fucke r
Gick med
8 May 2003
Hoj
Yamaha R1, KTM 250
HanneZ skrev:

Gör inte dumheten att "spöa skiten" ur honom!!! efter att han fått sitt straff...för du kommer få så jävla mycket hårdare straff för det än vad han fick för att stjäla en hoj...inte värt att skita ner sitt eget liv för en nollas skull....

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Jamaha skrev:
Gör inte dumheten att "spöa skiten" ur honom!!! efter att han fått sitt straff...för du kommer få så jävla mycket hårdare straff för det än vad han fick för att stjäla en hoj...inte värt att skita ner sitt eget liv för en nollas skull....

Precis!! Jag förstår att det svider att bli av med sin hoj. Kan tänka mig att det skulle kännas bra att ge igen. Men om du ger igen så slutar det med att han anmäler dig och du får sitta i rättegång och bli dömd till misshandel + betala en jä.. massa pengar i skadestånd till denna luffare!! Det är inte värt det. Låt honom betala och få sitt straff och må dåligt..
Lycka till/Gixxer

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Ninjaboy skrev:

Prova baltic inkasso

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
YEAH!!! shit jag är coooOOOOl.

Hojtjuv, I'm-a kill you!
You don't wanna fuck with me, sporthoj, you ain't nothin' but a slut to me
Hojtjuv, I'm-a kill you!
You ain't got the balls to sporthoj, we ain't never stop beefin', an' I squash the beef
You better kill me
I'm-a be another Hojtjuv dead, for poppin' off at the mouth with shit I shouldn't've said
But when they kill me
I'm bringin' the world with me, Bikes too, you ain't nothin' but a bike to me
I said you don't
Wanna fuck with sporthoj
'Cause sporthoj
Will fuckin' kill you
You don't
Wanna fuck with sporthoj
'Cause sporthoj
Will fuckin' kill you

>eminen<

Gavazn

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
R6...99 omlackad svart
cloud79 skrev:
jag skulle inte vågat titta på den om jag var i närheten :(

killen som snodde den måste ju iaf fått ont, synd att han inte strök med bara :död
Du kan väll inte mena allvar med att du vill att killen ska dö för att han tog din hoj... :va :va

Gavazn

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
R6...99 omlackad svart
Dioxin skrev:
Jag e riktigt ledsen... att han klarade sig alltså :hihi

Go with the flow... KICK THE SUCKER's ASS.. stryk e vad han verkligen förtjänar.. inga mesiga dagsböter och sånt skit!!!!

Hade det varit min hoj, han hade önskat han hade dött i olyckan! :kulspruta

Fan va du e tuff... Det finns en kille som e skyldig mig 20 spänn du får halva om du slår han och kräver tillbacks mina cash... :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept