swlabr
Sporthojsnörd
Jag tror det är två år sen nu, och min gick skit då, men jag minns att jag mätte mina tändspolar och fick låga värden, som du, men inom toleransen. Chansade och köpte ett par begagnade på skrot, mätte dem och fick snarlika värden. Vart lite deppig över samma låga skitvärden, men jag bytte i alla fall och fifan vilken skillnad det vart! Så uppenbarligen hade mina ursprungliga något fel som inte visade sig på ohm-mätningen. I alla fall har jag även två extra spolar som jag köpte för nåt år sen, som också verkar fungera. Du får gärna låna och prova.Tändspole
1+4 primär: 4,5-5,5 Ohm och sekundär: 33 600 Ohm
2+3 primär: 4,5-5,5 Ohm och sekundär: 33 400 Ohm
Du skriver att du mätte kompressionen med motorn kall, samt att du ännu inte kollat ventilerna. Nu står det ju precis tvärtom i manualen, om det kan ha någon betydelse: