Rift skrev:
2250805 jo min hjärna blev halft överhettad efter hälften men vad jag förstår så ska jag välja att gå över till membranfuggen istället? fler inställningar alltså bättre fin justeringar?
Yes stämmer bra.
16mm fuggen kostar 200:- mer, men den har en insugsarea på 201mm² ist för 14mm (den du tänkt dej för 400
som har 154mm² effektiv insugsarea...dvs ca 30% större insug på 16mm fuggen.
Låg och högvarvsskruv är det enda du behöver samt att det är lätt och snabbt att ändra efter hur motorn går just den dagen.
lite bilder på ombyggnaden jag gjort idag för att få dit en reduceringsväxel (som sitter på "kina-crossarna" 49cc)
samt ändring av fjädringsutväxling då den tom var för hård för mina 80kg.
Bilden längst ner till höger är hur ramen såg ut innan modifieringen.
Var tvungen att bredda svingen samt flytta ut det vänstra svingbenet 30mm för att växellådan skulle få plats.
Barnen (4år och 2år) ska ha den och den kommer att gå ca 20km/h ist för 45km/h innan.
Gjorde oxå nytt wirefäste till bakbromsen som satt på svingen innan, vilket medför att bromsoket inte kan vara "flytande" utan nyper fast så fort du bromsar.
Wirefästet MÅSTE sitta på själva bromsoket för att oket ska kunna röra sej fritt i sidled.
/Fredde