Du får snällt be Mr Öhlins (alatalo) om en extraetikett. så att den aldrig kan vara "up-side-down".Eller den sitter upp och ner....
En del, 12" däcken har högre profil än 17 tummarna så det kanske blir 4-5 cm.Tappar du inte mycket i markfrigång med byte från 17" till 12"
- Wow...med 9 kg lättare hjul borde du vara rejält snabbare i starten o ut ur kurvorna.Nu har hon körts ett antal pass med 12"s hjul. Det märkliga är att jag är 2 sekunder långsammare med 9 kg lättare hjul... Jag har testat att ändra lite settings men det går inte fortare för det. 17"arna åker snart på igen för att verifiera att det inte är jag som peakat och blivit för gammal...
Man kan tycka det. Måste betyda att jag är betydligt långsammare på alla andra bandelar.. Ryggmärgen kanske tror det går fort när knät tar i backen tidigare nu.- Wow...med 9 kg lättare hjul borde du vara rejält snabbare i starten o ut ur kurvorna.
Typ samma drevning. Högre toppfart. Troligen mental spärr. Asfalten är närmre. Knät tar i backen tidigare. Fan vet.Har du samma utväxling med 12" som med 17"? Fattar att du drevat om, men om den faktiska utväxlingen är liknande om du tar hjulens storlek i aktning? Om den är samma, så borde du ha samma tid runt en bana utan att ta hänsyn till viktökning/besparing på hjulen. Med hänsyn, så borde du vara snabbare.
Vad varvar hojen?
Jag är lite full. Sitter i soffan, surfar jobbdatorn och bärsar. Sambon blåser håret, techno dånar från taket och vi ska på 30-årspartaj om en kvart. Jag resonerar kanske inte helt klart...?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|