Vad skall man göra egentligen för att minimera risken för stöld. Nu bor jag så att jag inte kan ha MC'n inlåst utan måste ha den på gatan. Jag har, utöver tändningslåset även skivbromslås fram, bygellås bak (heter det så). Båda givetvis godkända. Osså har jag ett DEFA MC-Larm. Jag har sett att folk är och drar i mina grejjer, MC kappellet är upplyft när man kommer ner på morgonen. Och jag har en otrevlig känsla att den snart kommer att bli stulen. Vad kan man göra mer för att minimera risken för stöld?
Jag har varit och tittat på ett sånt här lås som är som en kätting och man får med en stålögla som skall fästas i marken som man sedan låser fast kättingen i. Problemet är hur man får fast stålöglan i backen? Nån i stockholmsområdet som har kunskap och rätt verktyg för att hjälpa mig med det mot betalning?
Nån som har fler bra idéer annars? Kan man egentligen göra nåt mer?
// RoLLER
Jag har varit och tittat på ett sånt här lås som är som en kätting och man får med en stålögla som skall fästas i marken som man sedan låser fast kättingen i. Problemet är hur man får fast stålöglan i backen? Nån i stockholmsområdet som har kunskap och rätt verktyg för att hjälpa mig med det mot betalning?
Nån som har fler bra idéer annars? Kan man egentligen göra nåt mer?
// RoLLER