Miniskylt Madness

Jag

• Antal röstningar
    0

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
LayDeeOmega skrev:
2569393 Alltså det var polisen som hade miniregskylt... kanske var lite otydlig.
Vilket fall så tycker jag att det var underligt, lagen gäller väl alla?!

Amerikanare och andra bilar som "kräver" en mindre regskylt pga. fordonets konstruktion får dispens för miniskylt :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Har kört utan skyllt, kört med mini skyllt, haft skylten i hjulhuset. På mina 2 första hojar, en 954:a och en 750 gsxr.
Kör nu Husaberg 650 motard och till en början körde jag utan skyllt på den, blev stoppad när jag hade satt dit den, det var lite för mkt vinkel på den. Vinkel får ej överstiga 30 grader. Så nu har jag monterat dit allt som inte fans och ska besiktiga snarast möjligt.

När jag skruvat dit allt idag så tänkte jag för mig själv att jag ska ha hojen helt orginal och laglig. Polisen vet ju att man buskör så när dom väl stoppar en, förhopningsvis inte för att man kört olagligt. Så har dom inget att annmärka på hojen.
Det tror jag kan vara lite frustrerande för konstapeln :)

LayDeeOmega skrev:
2569393 Alltså det var polisen som hade miniregskylt... kanske var lite otydlig.
Vilket fall så tycker jag att det var underligt, lagen gäller väl alla?!

Om bilen är registrerad för att ha en liten skyllt, att det inte får plats med en stor. Ja då är det lagligt om det är vv som har utfärdat den. Om det inte är vv som har utfärdat skyllten så är det urkundsförfalskning.

Hej hopp!

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Mina skyltar ramlar bara av ändå...Och när jag väl får böter så har dom en hel del andra synpunkter oxå.

Skitsamma nu är det tomt i garaget.

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Märkligt men sant.
Har blivit stoppad av farbror blå två gånger och fått min miniskylt godkänd båda gångerna :va
Kolla in filmen i min signatur så ser ni.
Har miniblinkers i undertailen och liten skylt men det funkar tydligen...

IronMike

Guest
Tycker det är ganska töntigt med miniskylt eller sätta den helt osynligt.. Jag kör utan...vill man inte stanna så gör man inte det ändå. Tycker det är löjligt att sitta å pyssla me miniskylt eller byta plats ner under sadeln, vafan antingen kör man lagligt eller inte.

Och sen komma att hänga läpp om man får böter är bara så jävla töntigt. Kör man med miniskylt så är man väl medveten om att man kan få böter... Hur töntiga regler än är.

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
IronMike skrev:
2569694 Tycker det är ganska töntigt med miniskylt eller sätta den helt osynligt.. Jag kör utan...vill man inte stanna så gör man inte det ändå. Tycker det är löjligt att sitta å pyssla me miniskylt eller byta plats ner under sadeln, vafan antingen kör man lagligt eller inte.

Och sen komma att hänga läpp om man får böter är bara så jävla töntigt. Kör man med miniskylt så är man väl medveten om att man kan få böter... Hur töntiga regler än är.

Du är en riktig outlaw du :D

Fan att jag har ett samvete..; hade helst kört med en banhoj (till samma pris)som min -00 R1.
Då hade ingen känt igen mig och jag hade kunnat smitit när bängen trålat :tummenupp

IronMike

Guest
stefur skrev:
2569696 Du är en riktig outlaw du :D

Fan att jag har ett samvete..; hade helst kört med en banhoj (till samma pris)som min -00 R1.
Då hade ingen känt igen mig och jag hade kunnat smitit när bängen trålat :tummenupp
ja men vafan ..antingen eller. varför dalta å pilla med miniskylt, det ger ändå samma böter som att åka utan. Och vill man inte stanna, så är det bättre att åka utan än miniskylt så slipper man eventuell process om dom är efterhängsna :rolleyes:

VARFÖR har man miniskylt :va ..för att regnumret ska synas mindre? eller är det snyggt? eller vill man vara lite laglig? ..misstänker att dom flesta tycker att det är snyggt, men spela roll när man väl kör, om hojen har en repa eller miniskyllt, inget jag känner när jag kör iaf. Jag kollar lite varvtal, annars ser jag det jag ser genom visiret, en miniskyllt gör inte att jag åker fortare eller känner mer välbehag.

Last edited:

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Vi fegisar hoppas väl att miniskylten ska få tyst på medtrafikanterna så dom inte ringer snuten och sen hoppas man väl att det ska se bra ut så man inte behöver vara nervös för böter.
Verkar ju ändå som dom flesta poliser låter det gå med en miniskylt men utan så är dom på direkt och ger böter.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
IronMike skrev:
2569697 VARFÖR har man miniskylt :va ..för att regnumret ska synas mindre? eller är det snyggt? eller vill man vara lite laglig? ..misstänker att dom flesta tycker att det är snyggt, men spela roll när man väl kör, om hojen har en repa eller miniskyllt, inget jag känner när jag kör iaf. Jag kollar lite varvtal, annars ser jag det jag ser genom visiret, en miniskyllt gör inte att jag åker fortare eller känner mer välbehag.
För min del är det enbart för utseende och nä, det gör inte att jag kör bättre. Att jag tvättar och vaxar hojen ibland hjälper ju inte heller min körning.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ni som fortsätter att köra med miniskylt trots dryga böter måste ha väldigt gott om pengar, är hojens utseende verkligen värt 1500:- i böter?

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Nexor skrev:
2569434 Amerikanare och andra bilar som "kräver" en mindre regskylt pga. fordonets konstruktion får dispens för miniskylt :)

Varje dag lär man sig något nytt :)

Mikey skrev:
2569445 Läs tre inlägg innan ditt :huvet

Sorry Mr. Perfect!
Helt sinnessjukt korkat av mig att missa det inlägget :va

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Kul att man precis figgat ny apsnügg mini från art invest då..:gnissla
Monterade aldrig dit den, ligger kvar i plast, blev ju stoppad ENDAST 6 ggr denna säsong:3freak

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy