Minns ni 70-talet

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Vi killar gick klädda i plågsamt tajta Wrangler-jeans, stor vit stickad fiskartröja med polokrage, jeansjacka med avklippta ärmar och gängets märke på ryggen (själv var jag först medlem i en exklusive skara som kallade sig "Street rats" sedan en betydligt större samling som kallade sig "Ranglers". Vidare hade vi platåboots med klackjärn och silverhalsband dom hängde över polokragen (med stjärntecken fram och tjejens namn bak). Gigantisk hårborste var obligatorisk och var nedstucken i den avklppta jeansjackans ena bröstficka.

Oj-oj, det här väcker minnen. Eller hur?

sportbike

Guest
70-talet..........nä,lite dimmigt där..:D

jo vänta nu,v-jeans,va? :yoparty

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
70-talet..........nä,lite dimmigt där..:D

jo vänta nu,v-jeans,va? :yoparty

Nej det är för dimmigt även för mig, men här är iaf den 50-årige flat track-legenden Jay Springsteen inbjuden till Japan i år för att visa hur det gick till på 70-talet på en Harley XR 750, på tredje filmen kör kan tom en XR750 Harley från 1967 mitt födelseår!!:
http://www.youtube.com/watch?v=RDuhk6XHgGg
http://www.youtube.com/watch?v=YEWtiaVN3Fc
http://www.youtube.com/watch?v=4WyPGhu_CTQ
Bana:
http://www.youtube.com/watch?v=pdjaURi2xJ4

Sådär vill jag vara som femtioåring, gasa helvet!

/J

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag hade ett par skotskrutiga hängslebyxor i ylle, blommiga platå-träskor och polotröja i banlon när vi skulle hälsa på släktingar i Västerås.
Dit åkte vi i pappas Renault 4L.
Två bilar till var med i kortegen.
En morbror i en citroen DS pallas.
En morbror i en Simca 1100.
I bilarna fanns böghandtag nog att stoppa en madrass full.
Sånt lämnar spår för hela livet...

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Man körde Mustang Mamba med överliggande blås, orange långhårig duffel, texasstyre och givetvis flakelackad med dekaler från Hobbex.

Ställbart munstycke i kombination med texasstyre gav en väldigt konstig körstil, man borrade förgasaren och jackade kolven, moppen drog 1 liter milen och gjorde max 60 km/h men alla sa att den minst gjorde 110 km/h (det fanns ingen GPS på den tiden).

Hjälmlag för moppe fanns inte, på vintern hade man toppluva på sig om det var -10 grader.

Kir & Aurora spyddes i buskarna utanför ungdomsgårdarna, punkrocken kom och nya rebeller föddes.

Ingen internet fanns det, man träffades IRL och chattade öga mot öga.

sportbike

Guest
Man körde Mustang Mamba med överliggande blås, orange långhårig duffel, texasstyre och givetvis flakelackad med dekaler från Hobbex.

Ställbart munstycke i kombination med texasstyre gav en väldigt konstig körstil, man borrade förgasaren och jackade kolven, moppen drog 1 liter milen och gjorde max 60 km/h men alla sa att den minst gjorde 110 km/h (det fanns ingen GPS på den tiden).

Hjälmlag för moppe fanns inte, på vintern hade man toppluva på sig om det var -10 grader.

Kir & Aurora spyddes i buskarna utanför ungdomsgårdarna, punkrocken kom och nya rebeller föddes.

Ingen internet fanns det, man träffades IRL och chattade öga mot öga.

ja jävlar,texas-styre hade jag glömt...:tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag hade ett par skotskrutiga hängslebyxor i ylle, blommiga platå-träskor och polotröja i banlon när vi skulle hälsa på släktingar i Västerås.
Dit åkte vi i pappas Renault 4L.
Två bilar till var med i kortegen.
En morbror i en citroen DS pallas.
En morbror i en Simca 1100.
I bilarna fanns böghandtag nog att stoppa en madrass full.
Sånt lämnar spår för hela livet...

Ah! 4L!! Farsan har haft ett par, den sista löstes helt sonika upp i molekyler. Doch står en 2CV -68 i garaget hos päronen jag har arvsbokat!:yoparty
Den kan man lyfta på 2 gubbar. "kom och snacka om krocktest!"

sportbike

Guest
Ah! 4L!! Farsan har haft ett par, den sista löstes helt sonika upp i molekyler. Doch står en 2CV -68 i garaget hos päronen jag har arvsbokat!:yoparty
Den kan man lyfta på 2 gubbar. "kom och snacka om krocktest!"

den ska du va rädd om :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Oja, jag minns 70talet.
Konstigt nog minns jag bara det som var vidrigt med det....

Fanns det något bra?

Folkölet förbjöds i juli 77 tycks jag minnas, denna dryck såldes i plastflaska med en papp-ring runt, IIB or not IIB....

Musiken sög gigantiskt ända tills punken kom.
Modet sög gigantiskt.
Män hade polisonger som såg ut som en iller hade bitit sig fast i vardera örsnibben...
På mopederna hade man orangefärgade fårfällar, höga styren och flake handtag. BP dekaler var en bonus...

sportbike

Guest
[QUOTE=GuW

Folkölet förbjöds i juli 77 tycks jag minnas, denna dryck såldes i plastflaska med en papp-ring runt

just det ja,Rigello.......

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...