MickeZX7R
Posör
- Min absoluta drömhoj förr...en grön/vit/blå kawa zxr750 92 med dammsugarslangar..
- Min absoluta drömhoj förr...en grön/vit/blå kawa zxr750 92 med dammsugarslangar..
Jag när en dröm om att renovera motorn vid tillfälle.Underbar!
Grannen köpte häromåret en likadan. Fantastisk kvalitet på Victoriamotorn. En 5mm lucka och den gjorde nästan 60 km/h (enligt mätaren), 40 på tvåan. Hörde den aldrig fyrtakta…
Otroligt...EXAKT en sådan Clipper startade jag min hoj-karriär med!Lärde mig köra bil vid 7 års ålder, intresset fanns där. Lånade snöskotrar av sextiotals Sno-tric eller Skidoo underhöll vintrarna. Vid 12 års ålder tjatande jag ned föräldrarna och fick köpa en Fram King Clipper -63 för 300kr av en granne. Fick lova morsan att bara köra i skogen och ha hockeyhjälm (Jofa VM) Efter tre månader aug-oktober köpte jag en beg crosshjälm, varmare.
Några övriga moppar passerade, körde året om tills jag fyllde 17 år och 9 mån. MC ville jag ha: jag och farsan var in på Segervalds Sundsvall för att provköra nån bil/snöskoter, där står en ett år gammal Suzuki TS125. Jag står som förtrollad. Farsan: Den där skulle du gärna vilja ha va? Jag: Mmm
Farsan: Glöm det. För farligt. (Farsan läkare, hade ”sett en del”)
Sedan bara bilar och nån snöskoter tills jag köpte en beg R100RS (dröm sedan jag såg den i MOTORRAD 1976)och renoverade, tog körkort och på den vägen är det.
Din farsa var tuffare än min!Otroligt...EXAKT en sådan Clipper startade jag min hoj-karriär med!
Samma färg och allt. Brorsan köpte den 1983 för 300kr (standardpris?)
Som 14-åring lade jag beslag på den och körde varenda grusväg kring landstället i Bohuslän. Några år senare blev det 125:a...en TS125!
*kollar Blocket*Jag när en dröm om att renovera motorn vid tillfälle.
Just nu går den 25 och hostar lite ansträngt i uppförsbackar över 1%...
Men underbar är den likafullt!
en grön/vit/blå kawa zxr750 92 med dammsugarslangar och vance and hines ss2r
Det här blir nog en av årets trevligaste trådar!!! Applåd för idénVad har ni för anekdoter, hur fick ni intresset? En "spätta" du inte
förglömmer? Ni kvinnor? Min morsa körde hoj är idag 83 bast och körde Sverige runt på MC på 50-talet. Berätta gärna med annat än att bara "gilla" klicka i. Tack för ordet!
Nope.Är det bara moi som inte haft en 125:a innan tung hoj??
Tack! ?Det här blir nog en av årets trevligaste trådar!!! Applåd för idén
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |