Sorry,,Rakt in var väll lite fel av mig..
Jag kör hennes hoj bakom förarplatsen. Vrider styret åt höger och lutar hojen/styrändan mot väggen. Spänner ett spännband från golvet-väggsidan, under sadeln och krokar fast den i fotpinnsplattan. Spänner hojen mot väggen där. Står bergstadigt, Sen gör jag samma sak med min hoj på bakom passagerarsätet. Fast där hamnar styrändan mot skjutdörren. Det funkar. Men senaste gångerna har jag rätat upp hojen mer och lagt ett neoprenkänskydd mellan plasten bak och sidoväggen. Gixxern har ju rätt fet ljudämpare med som den får stöd mot...
Bokom förarsätet på 01an går mellanväggen ut vid nackstödet. Detta gör att jag inte skulle få in min hoj på den sidan utan att toppkåpan tar i.
I nyare expert/jumpy går hela lastväggen ut på samma sätt. Har inte provat att lasta i någon sån.
Ställer man hojarna på detta sätt så går det att få med en del packning/extra fälgar, däck mm. Men det kräver lite anlag för pussel...
Inför nästa år kommer jag troligen monterat dragkrok. Då blir det släpvagn som gäller. iaf om jag ska ligga på banan i flera dagar för att slippa pusslandet.
Samt skönt att inte behöva lasta ur hela bilen för att få ut hojarna.