Håller medviktigare att få fulla startfält och bra rättvis racing. tycker jag iaf.
Tack för övrig info!
Vet någon om priserna för ProSuperbike-förarna som nämnts kommer att gälla även dem som inte kör i serien eller får de ett specialpris?
Håller medviktigare att få fulla startfält och bra rättvis racing. tycker jag iaf.
Synd med det långa uppehållet mitt under sommaren. Tur att det finns B-race.SM
1-2 maj Anderstorp
29-30 maj Linköping
7-8 Augusti Knutstorp
18-19 Sep Mantorp
Synd med det långa uppehållet mitt under sommaren. Tur att det finns B-race.
Vem kommer arangera på Mantorp?
Hur är det med rookieklasserna, följer dom med och kör under SM helgerna bara eller är det på SO helgerna med?
Har lite dålig koll där
Visst är det så men fakta är väl att Jimmy körde betydligt långsammare med Conti?
Om Superbike fortsätter att köra först hoppas jag de fått bort deras grushögar när vi ska köra. De lägger sig i chikanen ganska ofta
Han/hon som designade chikanen borde få stå där och bärga
(EDIT: Down is out kanske blir kvar i Rookie-klasserna, klart är att det blir kvar i SM-klasserna vilket borde omfatta (SST600, 125, 250 och Pro SBK).
Den som designade chikanen är tjock, dansk och har kontakter med Bandidos, har du lust att prata med honom om designen av kurvan?
Det vet du att ni fårPreliminärt blir det ARC som står som arrangör, med benäget bistånd från lokala förmågor.
det är andra som testat conti oxå i pro för att fungera som referenspersoner.
bak funkar bättre än dunlop när det är val ex. emellan 7712 och 7704.de täcker ett bredare spann.lite stabilitetsproblem vid fullt nedlägg och hårt gaspåslag säger de som testat.
fram är de inte riktigt ifatt dunlop ännu .rent generellt så 0.4 sec långsammare/bana men med samma erfarenhet av de ,som av dunlop så kommer det nog att minskas rätt mycket den marginalen.
sedan finns det ju personer som kör 1.14 på gåsen med dunlop så jag tror inte man ska hänga conti så mycket.det är kaske korkat att jämföra jimmys tider med lunds.hans skillnad emellan dunlop och conti är mer intressant.
mer nyfiken på det praktiska,ska greven stå för samma däcksservice som TL har gjort eller kommer vartex att göra det,eller kommer conti själva hit?
kommer det bli riktat eller valbarhet emellan däckstyper?
har ju funnits exempel på enhetsdäck där alla fått köra hard rear och soft front oavsett bana och väder.
down is out borta,vilka finna grushögar det kommer ligga efer start på falken i tjocky 1000
Tror inte han är så nöjd själv. Om jag inte minns fel la han sig i TV i konchikanen som man måste passera när man bromsat på sig...Den som designade chikanen är tjock, dansk och har kontakter med Bandidos, har du lust att prata med honom om designen av kurvan?
Lite mera info , Visst körde Jimmi långsammare med Conti framdäcket , men det har utvecklats ett nytt under sen sommaren som testades av Cajback i Albecete och av Per och Greven i Cartagena veckan efter , Cajbacks svar var att däcket funkade kanon och var i klass med Dunlop men han skulle behöva köra in sig och justera hojen därefter för att kunna säga att det är så till 100% , bakdäcket kom ett nytt på semsommaren som var ett jättelyft , men inte riktigt så snabbt som Dunlop , men utvecklingen går vidare även här och ett nytt kommer att testas i Spanien i vinter , Greven kommer att sköta Raceservicen på plats även för Prosuperbike , Conti kommer att finnas på plats under vissa tävlingar och förhoppningsvis under någon av försäsongs träningarna ,
Enligt hörsägen:
- Enhetsdäck i ProSuperbike (Continental, av alla märken...)
Vad får continental betala för att ha enhetsdäck???
@Rash: Du skriver på www.highsider.se:
B-race. Alla får tävla!
De förare som kvalas ut och inte får komma till start i huvudracet, är nu alltså garanterade start i ett B-race. Nu får alltså alla som anmäler sig till ett SO-race, verkligen köra race, hur snabb eller långsam man än är. Detta har man gjort för att de långväga gästerna ska få valuta för sina pengar och för att fler förare ska våga ta klivet upp från Rookie-klasserna.
Kan du utveckla det där lite? Får de som inte kvalar in till tex SST1000 köra en egen B-final eller kör det en ihop med de som kvalats ut från Rookie 1000 eller gäller det bara SST1000 och SST600 eller vad?
Vad får continental betala för att ha enhetsdäck???
Okej, då går jag till källanPerra, det var ingen mer ingående info om B-finaler. Bara att det kommer vara B-finaler och det styrktes flera gånger med att ALLA ska få köra race
Okej, då går jag till källan
och efter det här inlägget är du bannad
vad har hänt nu då som jag missat (förutom att min tv gått sönder)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |