Hela landet = Norrköping och Katrineholm? Landet blir ibland lite litet när folk brer på.Är det inte samma förättare i typ hela landet?
Min hade jag 2ggr och han reste i hela landet.
Hela landet = Norrköping och Katrineholm? Landet blir ibland lite litet när folk brer på.
ni som kört upp o klarat det, hurfan klara ni av pressen/nervösiteten?
Jag satt knäpptyst ända från eslöv upp till ängelholm när ja skulle köra upp, va nervös hela tiden och sen när kontrollanten kom visade de sig att en kille från trafikverket skulle kolla så kontrollanten inte gjorde några fel i sin bedömning..
Tänkte direkt "ne nu e jag körd, fan också"
Och såklart blev de så också..
Hade tränat på manöverprovet rätt så mycket och klarat det bra hemma (även fast det var en 2-takt sporthoj med svängradie som en lastbil)
Så ja värmde upp lite i nån minut, sen så började vi med kontrollen av bromsarna (visade de sig ja glömde pröva stå o stötta med hojen för o se om dom tog) sen ledde hojen, gick hur bra som helst, sen lite mer uppvärmning och gjorde då första försöket, högersvängen in till konorona, gick bra, lite hackit men de gick bra, sen skulle ja ta ut svängen, kom precis utanför linjen fick panik och drog lite extra på gasen och fick köra vidare, sen så kolla han på hojen o bedömde den gick o svänga mer åt andra hållet, vilket ja inte tränat direkt på så där gick de rent åt hevlete, stannade i svängen och kom ännu längre ut ifrån linjen,
Visserligen sa han att ja inte borde oroa mig för linjen med en sådan hoj,
Sen va de dags för högfarts banan i 50 kmh efter det regnat hela morgonen, allting gick strålande och galant fram till vändningen där den inte ville komma ur neutral läget och de blev en liten paus innan ja gasa vidare och fortsatte ,gick bra, sen när ja skulle bromsa så gled bakhjulet lite men han sa de inte va någon fara,
Men sen sa han att ja inte hade kontrollen som behövdes och blev hemskickad..
Och nu e ja ännu mer osäker och ännu mer nervös inför nästa gång, hade tänkt hyra en 4-takt motard ist för o underlätta..
Men hurfan ska man behandla pressen?
ni som kört upp o klarat det, hurfan klara ni av pressen/nervösiteten?
Grejen är att man ska visa att man kan köra som DOM vill att man ska köra, inte som nått annat.
När du fixar det så får du lappen, dra till en körskola annars och bli drillad som en robot. Det gjorde jag och det funkade så jävla bra
Är det inte samma förättare i typ hela landet?
Min hade jag 2ggr och han reste i hela landet.
Jag kuggade första gången (körde upp privat) och det inspektören sa till mig var att jag ska INTE köra som jag tror att han vill att jag ska köra. Jag ska köra som jag gör normalt som om han inte hängde mig i hasorna.
Men det är väl klart han vill att du ska köra som du kör normalt.
Varav anledningen till att jag citerade Goxx.
ni som kört upp o klarat det, hurfan klara ni av pressen/nervösiteten?
Jag satt knäpptyst ända från eslöv upp till ängelholm när ja skulle köra upp, va nervös hela tiden och sen när kontrollanten kom visade de sig att en kille från trafikverket skulle kolla så kontrollanten inte gjorde några fel i sin bedömning..
Tänkte direkt "ne nu e jag körd, fan också"
Och såklart blev de så också..
Hade tränat på manöverprovet rätt så mycket och klarat det bra hemma (även fast det var en 2-takt sporthoj med svängradie som en lastbil)
Så ja värmde upp lite i nån minut, sen så började vi med kontrollen av bromsarna (visade de sig ja glömde pröva stå o stötta med hojen för o se om dom tog) sen ledde hojen, gick hur bra som helst, sen lite mer uppvärmning och gjorde då första försöket, högersvängen in till konorona, gick bra, lite hackit men de gick bra, sen skulle ja ta ut svängen, kom precis utanför linjen fick panik och drog lite extra på gasen och fick köra vidare, sen så kolla han på hojen o bedömde den gick o svänga mer åt andra hållet, vilket ja inte tränat direkt på så där gick de rent åt hevlete, stannade i svängen och kom ännu längre ut ifrån linjen,
Visserligen sa han att ja inte borde oroa mig för linjen med en sådan hoj,
Sen va de dags för högfarts banan i 50 kmh efter det regnat hela morgonen, allting gick strålande och galant fram till vändningen där den inte ville komma ur neutral läget och de blev en liten paus innan ja gasa vidare och fortsatte ,gick bra, sen när ja skulle bromsa så gled bakhjulet lite men han sa de inte va någon fara,
Men sen sa han att ja inte hade kontrollen som behövdes och blev hemskickad..
Och nu e ja ännu mer osäker och ännu mer nervös inför nästa gång, hade tänkt hyra en 4-takt motard ist för o underlätta..
Men hurfan ska man behandla pressen?
Jag klarade det inte, andra gången var jag uppgiven och hopplös och klarade det
ni som kört upp o klarat det, hurfan klara ni av pressen/nervösiteten?
Jag satt knäpptyst ända från eslöv upp till ängelholm när ja skulle köra upp, va nervös hela tiden och sen när kontrollanten kom visade de sig att en kille från trafikverket skulle kolla så kontrollanten inte gjorde några fel i sin bedömning..
Tänkte direkt "ne nu e jag körd, fan också"
Och såklart blev de så också..
Hade tränat på manöverprovet rätt så mycket och klarat det bra hemma (även fast det var en 2-takt sporthoj med svängradie som en lastbil)
Så ja värmde upp lite i nån minut, sen så började vi med kontrollen av bromsarna (visade de sig ja glömde pröva stå o stötta med hojen för o se om dom tog) sen ledde hojen, gick hur bra som helst, sen lite mer uppvärmning och gjorde då första försöket, högersvängen in till konorona, gick bra, lite hackit men de gick bra, sen skulle ja ta ut svängen, kom precis utanför linjen fick panik och drog lite extra på gasen och fick köra vidare, sen så kolla han på hojen o bedömde den gick o svänga mer åt andra hållet, vilket ja inte tränat direkt på så där gick de rent åt hevlete, stannade i svängen och kom ännu längre ut ifrån linjen,
Visserligen sa han att ja inte borde oroa mig för linjen med en sådan hoj,
Sen va de dags för högfarts banan i 50 kmh efter det regnat hela morgonen, allting gick strålande och galant fram till vändningen där den inte ville komma ur neutral läget och de blev en liten paus innan ja gasa vidare och fortsatte ,gick bra, sen när ja skulle bromsa så gled bakhjulet lite men han sa de inte va någon fara,
Men sen sa han att ja inte hade kontrollen som behövdes och blev hemskickad..
Och nu e ja ännu mer osäker och ännu mer nervös inför nästa gång, hade tänkt hyra en 4-takt motard ist för o underlätta..
Men hurfan ska man behandla pressen?
Måste bara skriva att det känns SÅ JÄVLA SKÖNT(!!!!!!!) att aldrig igen behöva utsätta sig för den där pressen och nervositeten igen!!
En annan SJUKT jobbig grej var väntan på nästa uppkörning efter att jag kuggat första. Fyfan, dom där åtta dagarna kändes som en evighet och jag var in hela tiden (typ varje halvtimme mellan kl 08-24) med mobilen/datorn för att hitta tidigare tider.
Nä, som sagt.. skönt att aldrig igen behöva gå igenom allt de där.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |