misshandlad ikväll

Coola Ola

Guest
General E skrev:
2131772 I rättvisans namn kan man ju nämna att det är skillnad på bergsjön och bergsjön. Stort område. Vissa delar, som de runda husen uppe på kullen (vad de nu heter) samt runt gallileis gata är ju ganska fina. Mkt natur t.o.m!
Men rymdtorget verkar för rock n´ roll för min smak (lr för G-rap kanske man skulle säga ha ha)

Och hisingen har visst bra delar! Villorna vid wieselgrensplatsen samt nordöst om dessa.

Ja, första gången jag var i Bergsjön (inte så länge sen) så blev jag förvånad över hur fint det faktiskt var. Sen är det väl en och annan bil som blir uppeldad även i delarna med fin natur...

Området mellan Wieselgren och Vågmästar Place är ju faktiskt helt ok också, liksom Backa. Närmare stan än Kungsladugård eller Munkebäck ju. Lite dött är det väl iofs.

Mark skrev:
2131804 Eller Djävulsön som vi på andra sidan älven kallar det :crash

Bara avundsjuka. Måste iofs erkänna att har man en gång flyttat till Majorna vill man inte flytta därifrån. Hur gick det med din feta lägenhet mitt i smeten förresten?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag vet inte om det är ett tecken på att man är gammal, men jag bor nu i Kallebäck och kan inte tänka mig att flytta!

Cyklarna står parkerade utomhus. Busskuren är alltid hel och ren. 10 min löpning och du är mitt i skogen. 20 min gångväg och du är på korsvägen. Inte sett en enda polisbil i området.

Ok. Nu ligger det iofs lägligt inkilat mellan två motorvägar :näsblod men det stör inte alls om man inte ska campa på gräsmattan eller dyl. Inne är det tyst, samt är det lätt att ta sig härifrån med bil.

Kallebäck is da shit.

Edit: Glömde en sak. En gång så var det nån som hade pangat en sidoruta på en Opel.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
juha01 skrev:
2132250 Jag vet inte om det är ett tecken på att man är gammal, men jag bor nu i Kallebäck och kan inte tänka mig att flytta!

Inte sett en enda polisbil i området.

Kallebäck is da shit.

Edit: Glömde en sak. En gång så var det nån som hade pangat en sidoruta på en Opel.

Finns väl en anledning till varför Polisen inte gärna håller till i Kallebäck :7peta :hihi

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=349135

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ge mig address, namn och bild på förvarna.sätt in lite kulor på mitt konto så sticker jag dit med ett par snälla typer och gör rätt för ere

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Åk ALLTID till närmsta sjukhus och visa upp dina skador för dokumentation inför ev rättssak. Jag gjorde misstaget att inte göra det en gång när jag blev "misshandlad" (ett knytnävsslag i ansiktet, stryptag och lite gruff i nionde klass), vilket ledde till att de inte trodde på att han slagit mig utan att såret på insidan av min läpp kunde ha kommit av dragkedjan på jacka när han tog strypgrepp på mig. Han klarade sig undan med ringa misshandel på grund av det.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Fick brev från polisen idag.

Grov misshandel / misshandel har de satt det som.

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
tro på mig vad jag säger till dig jag vet vad jag pratar om, jag va en sån skitunge en gång i tiden o anmäla dom hjälper inte så mycke,i rinkeby där jag bor finns det hundratals såna människor de e bara o visa att du inte tar skit och om nån muckar me dig måste du visa att du åxå kan va en sån människa om du måste försvara dig,då kommer dom inte tycka att de e så kul att gå på er igen jag lovar skit i anmälan o fixa det själv istället om dom kommer igen :fatta!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Mark skrev:
2132490 Finns väl en anledning till varför Polisen inte gärna håller till i Kallebäck :7peta :hihi

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=349135

:rofl Den lilla incidenten glömde jag... Skitsamma, dom hade ju börjat i Kortedala som jag förstod det som, och även spåren ledde till just en lägenhet i Kortedala. :tungan

Kallebäck är stabilt.

En gång läste jag om ett våldtäcktsförsök, där gärningasmannen hade brottat ner en tjej här i området och försökt ta av henne kläderna, med det var någon skärpt snubbe som såg detta och sprang ikapp den nu flyende gärningsmannen ända bort till Hydro i örgryte, brottade ner honom, höll fast honom och ringde snuten.

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Det går inte att vinna över sådana du kan bra hoppas de åker dit på allvarligare brott. Poliserna prioterar inte sånt verkar det som. Har kommit upp många trådar om det här. Jag själv inkluderad, de borde åka in några månader.

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
Pr0bz skrev:
2134020 Fick brev från polisen idag.

Grov misshandel / misshandel har de satt det som.

Det stod det i mitt brev oxå efter en anmälan. Blev sparkad i ansiktet mm. Det var rätt många inblandade i slagsmålet och ca 10 vittnen. Fick brev typ 3 månader senare där det stod att fallet var nerlaggt pga brist på bevis..... Kul!

juha01 skrev:
2134690 :rofl Den lilla incidenten glömde jag... Skitsamma, dom hade ju börjat i Kortedala som jag förstod det som, och även spåren ledde till just en lägenhet i Kortedala. :tungan

Kallebäck är stabilt.

En gång läste jag om ett våldtäcktsförsök, där gärningasmannen hade brottat ner en tjej här i området och försökt ta av henne kläderna, med det var någon skärpt snubbe som såg detta och sprang ikapp den nu flyende gärningsmannen ända bort till Hydro i örgryte, brottade ner honom, höll fast honom och ringde snuten.

Jag jobbar på Bergendhals och vi har då haft både 2 och 3 till och med 10 å lite till inbrott och inbrottsförsök.Fick inbrott i min firmabil enda gången den stod kvar på firman (knarkare som blev stoppad av en boende i området iofs). Har förövrigt sett flera bilar med trasiga rutor på morgonen när jag kör till jobbet i kallebäck. Men visst det är lugnare där än i bergsjön/biskopsgården/angered/tuve/frölunda/

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
crall_b skrev:
2135716
Jag jobbar på Bergendhals och vi har då haft både 2 och 3 till och med 10 å lite till inbrott och inbrottsförsök.Fick inbrott i min firmabil enda gången den stod kvar på firman (knarkare som blev stoppad av en boende i området iofs). Har förövrigt sett flera bilar med trasiga rutor på morgonen när jag kör till jobbet i kallebäck. Men visst det är lugnare där än i bergsjön/biskopsgården/angered/tuve/frölunda/

Jo, jag vet att det händer säkert en hel del som man inte ser, men som du säger, såär det nog ett av dom lugnaste områdena såhär nära stan.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy