Eller Djävulsön som vi på andra sidan älven kallar detCoola Ola skrev:2129996Jag har bott på Hisingen! Eller som vi sa i hooden, Hising Island![]()
![Crash :crash :crash](/img/smilies/badteeth.gif)
Eller Djävulsön som vi på andra sidan älven kallar detCoola Ola skrev:2129996Jag har bott på Hisingen! Eller som vi sa i hooden, Hising Island![]()
General E skrev:2131772I rättvisans namn kan man ju nämna att det är skillnad på bergsjön och bergsjön. Stort område. Vissa delar, som de runda husen uppe på kullen (vad de nu heter) samt runt gallileis gata är ju ganska fina. Mkt natur t.o.m!
Men rymdtorget verkar för rock n´ roll för min smak (lr för G-rap kanske man skulle säga ha ha)
Och hisingen har visst bra delar! Villorna vid wieselgrensplatsen samt nordöst om dessa.
Mark skrev:2131804Eller Djävulsön som vi på andra sidan älven kallar det![]()
Fjärde.juha01 skrev:2130282Med tanke på att hisingen är sveriges tredje största ö (tror jag)
Heinrich skrev:
juha01 skrev:2132250Jag vet inte om det är ett tecken på att man är gammal, men jag bor nu i Kallebäck och kan inte tänka mig att flytta!
Inte sett en enda polisbil i området.
Kallebäck is da shit.
Edit: Glömde en sak. En gång så var det nån som hade pangat en sidoruta på en Opel.
Mark skrev:2132490Finns väl en anledning till varför Polisen inte gärna håller till i Kallebäck![]()
![]()
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=349135
Mark skrev:2132490Finns väl en anledning till varför Polisen inte gärna håller till i Kallebäck![]()
![]()
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=349135
Pr0bz skrev:2134020Fick brev från polisen idag.
Grov misshandel / misshandel har de satt det som.
juha01 skrev:2134690Den lilla incidenten glömde jag... Skitsamma, dom hade ju börjat i Kortedala som jag förstod det som, och även spåren ledde till just en lägenhet i Kortedala.
![]()
Kallebäck är stabilt.
En gång läste jag om ett våldtäcktsförsök, där gärningasmannen hade brottat ner en tjej här i området och försökt ta av henne kläderna, med det var någon skärpt snubbe som såg detta och sprang ikapp den nu flyende gärningsmannen ända bort till Hydro i örgryte, brottade ner honom, höll fast honom och ringde snuten.
crall_b skrev:2135716
Jag jobbar på Bergendhals och vi har då haft både 2 och 3 till och med 10 å lite till inbrott och inbrottsförsök.Fick inbrott i min firmabil enda gången den stod kvar på firman (knarkare som blev stoppad av en boende i området iofs). Har förövrigt sett flera bilar med trasiga rutor på morgonen när jag kör till jobbet i kallebäck. Men visst det är lugnare där än i bergsjön/biskopsgården/angered/tuve/frölunda/
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |