iceice
Gudomlig sporthojare
Det står Ume' i profilen.Om du vågar outa var du bor så kanske det finns nån vänlig själ på SH som kan komma förbi och kolla lite!
Det står Ume' i profilen.Om du vågar outa var du bor så kanske det finns nån vänlig själ på SH som kan komma förbi och kolla lite!
Eller automatisk som på yz-f?Har du både kick och elstart?
Har du ett manuellt dekompressionshandtag? Kan du släppa på vajern lite för ett större spel?
Hur menar du, "spänna fast"?Tack för alla svaren och hjälpen, det visade sig vara så simpelt som kicken som vibrerade som bara den tack vare alla japanska förgasarhästar! Ska väl försöka vare lite mer simpel i mitt felsökningstänk tills nästa gång Har någon nån erfarenhet om hur man typ spänner fast kicken på ett bra sätt när man kör?
Är kicken sliten spelar det ingen roll hur noga du gör rent och smörjer, det är fortfarande lika glappt...Hur menar du, "spänna fast"?
Det ska sitta en fjäder innanför en skruv som sitter typ inne i infästningen. Jag tror det är bäst att lossa kicken och skruva isär den och göra rent. Har du en användsrhandbok så står det tydligt beskrivet i den hur du behöver
Jag tror den lilla fjädern är borta/slut.Är kicken sliten spelar det ingen roll hur noga du gör rent och smörjer, det är fortfarande lika glappt...
Det skall vara både kula och fjäder innanför skruven.Jag tror den lilla fjädern är borta/slut.
Alt. skruven är en annan än original och för lång eller så saknas det en bricka där.
Ber om ursäkt, jag var otydlig. Jag menade skruven som håller fast kicken i motorn. Inte den lilla skruven som håller kulan och den lilla fjädern inne i.Det skall vara både kula och fjäder innanför skruven.
Har man problem med sin automatiska kedjespännare så byter man helst till en ny automatisk kedjespännare. Att byta till en manuell är väldigt riskfyllt, med en sådan måste man verkligen veta vad man gör.Om det är en automatisk kedjespännare så är det troligen det som rasslar. Jag har samma problem på min. Alternativet är att byta till en manuel kedjespännare.
Vad är det som är så riskfyllt? Du kan ju känna efter hur hårt spänd kedjan är. Det är ganska vanligt att original automatiska orsakar raslande på cross. Så ifall man vill ha automatiska bör man byta till ett annat märke.Har man problem med sin automatiska kedjespännare så byter man helst till en ny automatisk kedjespännare. Att byta till en manuell är väldigt riskfyllt, med en sådan måste man verkligen veta vad man gör.
Det största problemet är nog inte att justera in sträckaren första gången (även om man kan klanta till det redan då och skapa ventilsallad). Istället ligger risken i det långsiktiga, det är lätt att missa när det är dags justera sträckaren. Detta gäller väl i första hand gathojar, på racehojar (bana, cross och enduro) skruvas det mer frekvent och enklare att få med en kontroll av sträckaren. Men som sagt, man måste ha koll på vad man gör.Vad är det som är så riskfyllt? Du kan ju känna efter hur hårt spänd kedjan är. Det är ganska vanligt att original automatiska orsakar raslande på cross. Så ifall man vill ha automatiska bör man byta till ett annat märke.
Kicken är hur slut och ranglig som helst, har försökt och skruvat isär den men det blev en raggarlösning med ett spännband i ramen efter att ha kickat igång den. Ska ändå renovera hojen till vintern då den är i ganska dåligt skick utseende mässigt så det får bli en till grej att kolla på då.Ber om ursäkt, jag var otydlig. Jag menade skruven som håller fast kicken i motorn. Inte den lilla skruven som håller kulan och den lilla fjädern inne i.
Jag skulle iaf ta bort, skruva isär, köra rent, kolla så att alla delar finns och sedan skruva dit den igen.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |