Missljud KTM LC4 *film*

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
Hej!
Precis köpt en 625:a 03:a. Kört 30min och sedan låter hojjen såhär.. ?
Det är ett metalliskt knäppande ljud som försvinner när man varvar den lite..
Nån som vet vad det kan vara?
Film

mvh
/Tom
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
skumt.. sådär lät min gammla 640 oså fast bara nån gång ibland. ett klick lixom.. :va men de där va många klick :rolleyes:
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Ja är nästan 100 på att de är dekompen som klickar
 

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
Autodekomp eller manuella? Har kollat den manuella.. hur avhjälper man problemet ?

Edit: Var ute och dubbelkollade att wiren till dekompen inte var för hårt spänd, och den går tillbaks fint!
Ljudet kommer inte hela tiden heller! Utan kan helt plötsligt sluta för några sekunder.
 
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Skönt att få höra lite LC4 brum iallaf :kär Hoppas det ordnar sig med decompen eller vad det kan vara.
 

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
Enligt Ragnar på Lelles som sålde hojjen till mig så är det till 100% kamkedjesträckaren som är slut, så att autodekompen strular. Han fixar på garantin iaf! ... Men, jag vill ut och köra nuuuuuuu! = (
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Enligt Ragnar på Lelles som sålde hojjen till mig så är det till 100% kamkedjesträckaren som är slut, så att autodekompen strular. Han fixar på garantin iaf! ... Men, jag vill ut och köra nuuuuuuu! = (

Va fan kamkedjesträckaren byter ju du snabbt!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Enligt Ragnar på Lelles som sålde hojjen till mig så är det till 100% kamkedjesträckaren som är slut, så att autodekompen strular. Han fixar på garantin iaf! ... Men, jag vill ut och köra nuuuuuuu! = (

bara sträckaren eller är det kedjan som är slut? :)
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Erbjud dig att byta det själv så sparar du mycket tid. Jag slår vad att det tar en evighet innan det är fixat av ragnar. Du vet ju hur lång tid det tog för mig innan jag fick tillbaka motorn.

Peter å jag har tänkt ut till helgen och köra. Se till att vara med du oxå =):yoparty
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Trist Tom!
Det var inte kamkedjesträckaren som var sliten tydligen.
 

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
Ingen aning vad han menade faktiskt! Jag har kollat så att kamkedjesträckaren har några hack kvar, och det har den. Tror detta har något med autodekompen att göra! För trycker jag in den manuella och kickar runt så låter det bra. Släpper jag dekompen så hörs klickljudet när jag kickar.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ingen aning vad han menade faktiskt! Jag har kollat så att kamkedjesträckaren har några hack kvar, och det har den. Tror detta har något med autodekompen att göra! För trycker jag in den manuella och kickar runt så låter det bra. Släpper jag dekompen så hörs klickljudet när jag kickar.

Har kollat på kamaxeln så itter det ett litet clips/lager som ger ifrån sig en klick när motorn stor i rätt läge när man ska kicka? Ska försöka visa det på en bild ikväll!
 

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
sävsjö
Hoj
KTM 660 -04
hade samme ljud i min i början men det försvann :S trode det var av värmen. metallen expanderande :S
 

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Så kom du fram till vad felet var?
Har samma ljud på min nämligen även om det kanske inte är lika intensivt som på filmen.
 

Frolomp

Busglad tvåbarnsfar
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM -06
Auto decompen!!

Tjena!
Fick samma bekymmer på min 640, -05:a! Ragnar rev hela motorn säkert två gånger utan att hitta nåt fel. Dock konstaterades att ljudet berodde på att automat decompen stod och slog. Bytte kamaxel två gånger utan att ljudet försvann. Till slut skruva han bort kamkedjesträckaren(för andra gången) utan att hitta se att den var paj, satte sig på en pall, funderade, råkade trycka ihop den och...... den fastnade på ngn grad eller dyligt!!!
Bytte sträckaren och hojen var som ny!!

Lycka till!!

/Jocke
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Erbjud dig att byta det själv så sparar du mycket tid. Jag slår vad att det tar en evighet innan det är fixat av ragnar. Du vet ju hur lång tid det tog för mig innan jag fick tillbaka motorn.

Peter å jag har tänkt ut till helgen och köra. Se till att vara med du oxå =):yoparty


Jag hade ett jobbigt missljud på min 640 förut. Åkte till Lelles. På 2-3min hade Ragnar felsökt, lokaliserat felet och bytt ut den felande delen. Kamkedjespännaren var det då.
Det kallar iaf jag snabb service.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
nån som vet numret på den i ktm katalogen

Är det denna??
Nr. 9 58036002000 TIMING CHAIN TENSIONER eller
Nr. 30 58036003144 AUTOM.TENSIONER CPL. '88

03583361.gif
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top