Misslyckad wheelie

DG

Chiefen
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda Hornet
Som om bågen inte var tillräckligt kvaddad innan så späder ju bilen på en hel del... Skön snyting och bra spinn på bågen efteråt...
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Kanske hade vart bättre att vänta 20 sec så bilarna passerat.
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Haha, jäkla pucko. Detta är anledningen till varför jag inte tycker ett dugg synd om folk som förolyckas när de "showar" i trafiken. Hur kul är det för de mötande fordonen att få hojen eller bilen förstörda bara för att en jäkla mes skulle visa sig på styva linan? Inte undra på att försäkringarna är så dyra. Nä, fy tusan för sånt här. Visst ska man få leka, men på rätt ställe, så inte oskyldiga ska få problem om man själv misslyckas.

Så, nu har jag skrivit av mig lite. Nu är jag på bättre humör. :)
 

Dominator-Rocks

Guest
Haha, jäkla pucko. Detta är anledningen till varför jag inte tycker ett dugg synd om folk som förolyckas när de "showar" i trafiken. Hur kul är det för de mötande fordonen att få hojen eller bilen förstörda bara för att en jäkla mes skulle visa sig på styva linan? Inte undra på att försäkringarna är så dyra. Nä, fy tusan för sånt här. Visst ska man få leka, men på rätt ställe, så inte oskyldiga ska få problem om man själv misslyckas.

Så, nu har jag skrivit av mig lite. Nu är jag på bättre humör. :)

Nu när du är på bättre humör får du gärna berätta var man skall hållas.........?

OBS att jag tycker snubben i filmen väljer ett kasst tillfälle med möte osv....

Edit: Jobbigt det där med dyra försäkringar.
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Nu när du är på bättre humör får du gärna berätta var man skall hållas.........?

OBS att jag tycker snubben i filmen väljer ett kasst tillfälle med möte osv....

Edit: Jobbigt det där med dyra försäkringar.

Hållas? Menar du var man skall befinna sig när man utövar sådana moment som killen på filmen? Jag tycker att man skall välja en plats där man inte riskerar att köra på någon annan när man wheelar eller vad man nu sysslar med. En lite mer "avlägsen" väg där endast lite övrigt trafik finns, något industriområde eller liknande anser jag vara bra platser för detta. Framförallt inte göra det vid möte med andra fordon, precis som du också anser.

Ja, det är synd att så många kraschar och att detta i det långa loppet medför högre försäkringskostnader för alla mc-åkare. Speciellt när man kraschar pga en lite ofrivilligt hög wheelie. Men så är det tyvärr.

Hoppas att du har fått svar på din fråga!
//SE
 

Dominator-Rocks

Guest
Hållas? Menar du var man skall befinna sig när man utövar sådana moment som killen på filmen? Jag tycker att man skall välja en plats där man inte riskerar att köra på någon annan när man wheelar eller vad man nu sysslar med. En lite mer "avlägsen" väg där endast lite övrigt trafik finns, något industriområde eller liknande anser jag vara bra platser för detta. Framförallt inte göra det vid möte med andra fordon, precis som du också anser.

Ja, det är synd att så många kraschar och att detta i det långa loppet medför högre försäkringskostnader för alla mc-åkare. Speciellt när man kraschar pga en lite ofrivilligt hög wheelie. Men så är det tyvärr.

Hoppas att du har fått svar på din fråga!
//SE

Utomordentligt nöjd med ditt svar :tummenupp

En följdfråga, hur pass duktig är du själv på bakslangen?

Utövar du bakhjulskörning öht?
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Utomordentligt nöjd med ditt svar :tummenupp

En följdfråga, hur pass duktig är du själv på bakslangen?

Utövar du bakhjulskörning öht?

Bra. :)
Själv är jag helt värdelös att köra på slangen. :tungan
Har endast provat ett fåtal gånger, men vågar inte riskera både mig själv och bågen. Jag har riktigt bra balans efter att jag har cyklat mycket MTB för några år sedan (lite fortfarande faktiskt), och köra på bakhjulet på cykeln är absolut inga problem, men när det gäller bågen är jag desto fegare. :rolleyes:

Övervägde att skriva med det i mitt första svar till dig, eftersom att detta kan få mig att framstå som mer fientlig till bakhjulsåka pga avudsjuka och liknande, men så är inte fallet. Jag gillar att se duktiga förare och kan känna känslan att ligga på balanspunkten och bara "glida" fram, men tänker för mycket på min ekonomi vid tilltänka fösök att göra likadant själv. :D

Jag får skaffa en äldre båge som redan har repor och bulor och öva med den, eller helt enkelt släppa spärren i huvudet.

Att tolka av din avatar behärskar du själv bakhjulkörning galant? :tummenupp
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Fin spatial spridning på plasten tycker jag! En estetiskt fulländad krasch med en förnedrande inledning där han sprattlar bakom hojen innan den går omkull :hihi
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ganska tippat att det händer när en kamera spelar in allt. Killen måste ju showa!
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Hållas? Menar du var man skall befinna sig när man utövar sådana moment som killen på filmen? Jag tycker att man skall välja en plats där man inte riskerar att köra på någon annan när man wheelar eller vad man nu sysslar med. En lite mer "avlägsen" väg där endast lite övrigt trafik finns, något industriområde eller liknande anser jag vara bra platser för detta. Framförallt inte göra det vid möte med andra fordon, precis som du också anser.

Ja, det är synd att så många kraschar och att detta i det långa loppet medför högre försäkringskostnader för alla mc-åkare. Speciellt när man kraschar pga en lite ofrivilligt hög wheelie. Men så är det tyvärr.

Hoppas att du har fått svar på din fråga!
//SE

Du kör aldrig för fort eller busar lite? Hur roligt är det att gasa på en industriraka?
:moralmotherfukkakärring :mad:
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Du kör aldrig för fort eller busar lite? Hur roligt är det att gasa på en industriraka?
:moralmotherfukkakärring :mad:

Haha. Nu drar du sakerna till sin yttersta spetts. Givetvis är inte jag 100 procent laglig hela tiden, även om jag aldrig kör så jag inte har stor kontroll. Allting handlar om att ta hänsyn och visa respekt för de i sin närhet, i detta fall övriga vägtrafikanter.

Kalla mig vad du vill. :pannkyss
Jargongen på sh är underbar. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top