Misslyckad wheelie

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Så jävla rätt, är man så jäkla sopig att man inte klarar av att kontrollera hojen någe säkert och ger sig på sådant idioti med möte så tycker jag att det va rätt åt killen :) hoppas han inte hade helförsäkrat. Tur att ingen annan kom till skada.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Allting handlar om att ta hänsyn och visa respekt för de i sin närhet, i detta fall övriga vägtrafikanter.

Man måste väl bjuda lite på sig själv. Har du aldrig tittat in i en nattbuss på väg in till stan en fredagskväll och sett alla ungdomar skina upp som små barn på julafton mär du wheelar förbi?
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Haha. Nu drar du sakerna till sin yttersta spetts. Givetvis är inte jag 100 procent laglig hela tiden, även om jag aldrig kör så jag inte har stor kontroll. Allting handlar om att ta hänsyn och visa respekt för de i sin närhet, i detta fall övriga vägtrafikanter.

Kalla mig vad du vill. :pannkyss
Jargongen på sh är underbar. :tummenupp
Nästa år när du fått lite stake så kommer jag allt få reda på att du brassat fan på slangen genom en tunnel med massa långsamma bilar brevid dig. :såjaponken
 

Dominator-Rocks

Guest
Bra. :)
Själv är jag helt värdelös att köra på slangen. :tungan
Har endast provat ett fåtal gånger, men vågar inte riskera både mig själv och bågen. Jag har riktigt bra balans efter att jag har cyklat mycket MTB för några år sedan (lite fortfarande faktiskt), och köra på bakhjulet på cykeln är absolut inga problem, men när det gäller bågen är jag desto fegare. :rolleyes:

Övervägde att skriva med det i mitt första svar till dig, eftersom att detta kan få mig att framstå som mer fientlig till bakhjulsåka pga avudsjuka och liknande, men så är inte fallet. Jag gillar att se duktiga förare och kan känna känslan att ligga på balanspunkten och bara "glida" fram, men tänker för mycket på min ekonomi vid tilltänka fösök att göra likadant själv. :D

Jag får skaffa en äldre båge som redan har repor och bulor och öva med den, eller helt enkelt släppa spärren i huvudet.

Att tolka av din avatar behärskar du själv bakhjulkörning galant? :tummenupp

Ok.

Jag kan villigt erkänna att jag själv är en av dem där busarna som titt som tett i tid och otid drar omkring på bakslangen ... tyvärr :huvet (Jag får faktiskt dåligt samvete)

Jag kan bara inte sköta mig, jag får sälja bågen om jag skall sluta åka på bakan. :( Vilket jag flera gr har övervägt vi får se hur det blir.

Jag kan åka enhjuling det lärde jag mig när jag var ca 10 år men det känns inte som jag hade någon vidare nytta av det när jag började med bakhjulsåkat. ( Men det är ju självklart ett + om man har en bra motorik/balans)

Behärskar och behärskar, påstår mig inte vara någon wheeliegud, långt ifrån.

Men jag kan åka en liten bit. ;)

Man måste väl bjuda lite på sig själv. Har du aldrig tittat in i en nattbuss på väg in till stan en fredagskväll och sett alla ungdomar skina upp som små barn på julafton mär du wheelar förbi?

Det är sånt som värmer!

Parkerade vid Ica Maxi i sommras och mötes av ca 20st younguns.... :Bugar :rock :kär :hihi :banana
Öööh faan vad u är ball
aha:va
Aaa kör på bakhjulet då ...
Jag kan inte!
Vi vet att du kan :7peta
:hihi Jag kan ju inte wheela här bland allt folk
Jo åk nu!!!!!!!!!!!!!! sa dom i kör
:hihi Jag måste handla (Handlade säkert i en halvtimma men när jag kom ut så stog dem där runt min Überpotena knarr) :D

Efter handladet så jag Uiilade därifrån till småpöjkarnas stora glädje! :tummenupp
Wow en tuppfight! :brynad

Uppviglare :mad:
 
Last edited:

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Nästa år när du fått lite stake så kommer jag allt få reda på att du brassat fan på slangen genom en tunnel med massa långsamma bilar brevid dig. :såjaponken

Hehe, vi får väl se. :tungan

Ok.

Jag kan villigt erkänna att jag själv är en av dem där busarna som titt som tett i tid och otid drar omkring på bakslangen ... tyvärr :huvet (Jag får faktiskt dåligt samvete)

Jag kan bara inte sköta mig, jag får sälja bågen om jag skall sluta åka på bakan. :( Vilket jag flera gr har övervägt vi får se hur det blir.

Jag kan åka enhjuling det lärde jag mig när jag var ca 10 år men det känns inte som jag hade någon vidare nytta av det när jag började med bakhjulsåkat. ( Men det är ju självklart ett + om man har en bra motorik/balans)

Behärskar och behärskar, påstår mig inte vara någon wheeliegud, långt ifrån.

Men jag kan åka en liten bit. ;)

Parkerade vid Ica Maxi i sommras och mötes av ca 20st younguns.... :Bugar :rock :kär :hihi :banana
Öööh faan vad u är ball
aha:va
Aaa kör på bakhjulet då ...
Jag kan inte!
Vi vet att du kan :7peta
:hihi Jag kan ju inte wheela här bland allt folk
Jo åk nu!!!!!!!!!!!!!! sa dom i kör
:hihi Jag måste handla (Handlade säkert i en halvtimma men när jag kom ut så stog dem där runt min Überpotena knarr) :D

Efter handladet så jag Uiilade därifrån till småpöjkarnas stora glädje! :tummenupp

ok! Äh, klart du ska fortsätta. Det sämsta du kan göra är ju att sälja bågen. Känslan när man lyckats riktigt bra är ju underbar, och den vill man inte gå misste om. Kan tänka att småpojkarna blev glada, du förgyllde ju deras dag! :yoparty
 
Last edited:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ha ha ha, solklart en galen mördarmorfar bakom ratten på suven som körde på mc:n juh :D
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Kanske hade vart bättre att vänta 20 sec så bilarna passerat.

Precis min tanke också!

Tur han "höll sig" på sin egna körbana annars hade HAN kunnat bli påkörd/överkörd själv. Hojen går ju alltid att reparera/ersätta!

Om inte annat misstänker jag att han just lärt sig att avvakta till ett bättre läge (fritt från mötande) tills nästa gång!

Mvh!
// Niklas
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Är det bara jag som känner mej som världens konung när man drar upp hojen på slangen på motorvägen och "ret-tittar" på folk i deras bilar?! Känner mej som en världsmästare så fort framhjulet lättar mark alltså.... men sen har jag endå lite respekt kvar i kroppen och väljer ju inte världens sämsta ställe att slanga på heller. Har man väl börjat slanga på riktigt en gång, så är det fanimej det enda man sysslar med från det att nyckeln sitter i tändningslåset till det att man parkerar hojen för dagen. Det är sjukt beroendeframkallande!
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Duktig o duktig på att köra på slangen, Är man duktig när man kan dra upp hojen på slangen o hålla den där ett par hundra meter....eller är killarna som stuntar duktiga på att köra slang??? Killen som kracha trodde han var duktig, men vi vet ju nu bättre! så slanga ni så väntar jag på tills ni oxå krachar så kan vi snacka vidare då!?:crash
 

Diablosueco

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Mexico
Hoj
Z1000/R1
Även riktigt duktiga stuntåkare kraschar också så det är svårt att bedöma skicklighetsgraden på föraren bara för han kraschar...
 

jajjaK1

JAJJA
Gick med
8 Apr 2007
Ort
I skogen
Hoj
Kawa zx12r
Slanga

Även riktigt duktiga stuntåkare kraschar också så det är svårt att bedöma skicklighetsgraden på föraren bara för han kraschar...

Jag körde 2 km på e 4 an å trodde ja va duktig å körde rätt in i vägräcke å klarade mig?Bilisterna efter frågade om ja va dum i huvudet å tyckte att ja skulle sluta åka hoj?
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Är det bara jag som känner mej som världens konung när man drar upp hojen på slangen på motorvägen och "ret-tittar" på folk i deras bilar?! Känner mej som en världsmästare så fort framhjulet lättar mark alltså.... men sen har jag endå lite respekt kvar i kroppen och väljer ju inte världens sämsta ställe att slanga på heller. Har man väl börjat slanga på riktigt en gång, så är det fanimej det enda man sysslar med från det att nyckeln sitter i tändningslåset till det att man parkerar hojen för dagen. Det är sjukt beroendeframkallande!

Håller verkligen med dig. I onsdags wheelade jag omkring nästan hela dagen och byggde ett ohälsosamt stort självförtroende, tyckte jag ägde gatorna. Så upp på bakhjulet förbi ett gäng moppe töntar, hade full kontrol (kändes det som) och låg på gränsen, vände huvudet mot dom och nickade coolt....5 sekunder senare satt jag på röven och gled på asfalten medan hojen wheelade vidare utan mig i nån meter. Så ja, wheelies är roliga och sjukt beroende framkallande tills det skiter sig tycker jag. Som tur var är jag inte lika dum som killen på filmen så det var fritt från bilar när jag vurpa, men det var ytterst pinsamt när det började komma bilar och man stod där snopet vid vägkanten.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Bra SE och Snakerider! Jag håller fullständigt med er.

Det enda jag tycker var tråkigt med killen i filmen var att han inte dog. Nu kommer han säkert att göra om det, och riskera fler människors hälsa.

Det finns säkert minst 100 pers som hänger på den här saiten som har gjort liknande saker, önskar du dom samma sak?
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Bra SE och Snakerider! Jag håller fullständigt med er.

Det enda jag tycker var tråkigt med killen i filmen var att han inte dog. Nu kommer han säkert att göra om det, och riskera fler människors hälsa.

Om du tycker han ska dö för en sån sak, så ska du nog tänka efter lite.
Som sagt, tänk på vad du skriver...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
jag tror jag slänger upp lite bilder från i somras :cpparty


äsch, de bästa va för stora för att laddas upp
 

Bifogat

  • M1liten_filtered.jpg
    M1liten_filtered.jpg
    158.2 KB · Visningar: 124
  • G3l_filtered.jpg
    G3l_filtered.jpg
    97.4 KB · Visningar: 118
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top