Missprydande ärr

2fast4hjo skrev:
2176710 Seså inte vara grinig för att du inte har försäkrat din fot :pannkyss

Nej jag brukar inte försäkra vissa kroppsdelar. Hur som helst så får jag pengar av försäkringsbolaget. Dels för att det ser helt kefft ut och sen för sveda och värk.

Det var ju en trafikolycka + personskador så min förra försäkring täckte tydligen fortfarande. Annars hade jag en personförsäkring att utnyttja.

Har du spikat panel med :tuttar hehehehehehe sambon idag då?

Pettan skrev:
2176621 Har inget imot att folk tar ut pengar för ärr på försäkringar som dom betalat, dock är det väl lite tveksamt att det äns finns en försäkring för ärr.

Nej, just det. Det är just därför folk får ut pengar för sina ärr. :va

PUSS PÅ DIG TINGELING SOM STARTAT DENNA TRÅD!

Gumman råkade ut för en hemsk sak vid en enkel titthåls operation (stort ärr över hela magen och fick åka hem med dränerings slangen kvar )
När jag såg det här så kollade jag upp det med Ackis och patient ombuds mannen tyckte det var jätte bra att vi anmälde detta för det ska inte gå omärkt förbi även om det inte blir en erinran för läkaren som gjort fel!

Dom sade att man kan ansöka om förlorad arbetsinkomst,sveda &värk och ärrbildning med , Man har upp till 10 år på sig att söka detta men helst inom 3 år ska det göras

SÅ DENNA ÄR FÖR DIG TINGELING :krama :kiss

Lilla_Tingeling skrev:
2167566 Jag har genomgått ett flertal knäoperationer. Som lämnat fula ärr kvar.
Men det skulle vara kul att veta om det finns nån chans att kunna få ut nån ersättning. Fast det tror jag inte...

// Lena
Snygga ben :pannkyss

Var har man gjort lateral release med transposition av tub:tibia ? Knä protes.

Nä men ta upp det med FB och kräv phett med penkar och så drar du iväg och har kul för dom med trevligt sällskap :)

Idag för ett par sekunder sen fick jag mitt ersättningsbesked från IF.

24.000kr + 20% pga min låga ålder.

Jag har ett stort ärr på 43stygn över hela pannan och höger öga samt att alla muskler inte funkar som de har gjort i höger ögonbryn + 6stygn i underläppen och det får jag 29.000kr för...........

29tusen för detta? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=103499

Polaren fick 40.000kr för ett litet ärr på sitt knä....

Gissa vem som ska överklaga!

Mavve skrev:
2191187 Idag för ett par sekunder sen fick jag mitt ersättningsbesked från IF.

Jag har ett stort ärr på 43stygn över hela pannan och höger öga samt att alla muskler inte funkar som de har gjort i höger ögonbryn + 6stygn i underläppen och det får jag 29.000kr för...........

29tusen för detta? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=103499

Kolla dina möjligheter att få ett ombud som hjälper dig. En bekant till mig har ett långt ärr från halsen upp på kinden, tror han fick runt 100000:-

Det där var ju mer ett hån än ett förslag till kompensation.

Mavve skrev:

Ring och kolla vart sista nollan tatt vägen!! :4skrika

Mavve skrev:

Åh fy faen! (vad har hänt?)
Hört nå mer från FB?

Har ett rätt osnyggt ärr från en allvarlig blindtarmsinflamation. Hur ska man gå tillväga med anmälan till FB?
Pratade nyss med en kille på FB och han sa bara att jag skulle skicka in (maila in gick bra) bilder på ärret och därefter skulle det "undersökas" och ersättnings skulle betalas enl. gällande lista.
Ska man vända sig till en fotograf för att få så bra bilder som möjligt eller är spelar det ingen roll? Finns det någon "färdig modell/blankett" man kan fylla i?
Kan man kräva ersättning för sveda och värk? (fick inte anstränga mig alls på 5 veckor, hade ont minst lika länge, de har kommit på att allt inte är som det ska i magen (orolig mm, undersökning "pågår").

FreddaAbborre skrev:
2295330
Har ett rätt osnyggt ärr från en allvarlig blindtarmsinflamation. Hur ska man gå tillväga med anmälan till FB?
Pratade nyss med en kille på FB och han sa bara att jag skulle skicka in (maila in gick bra) bilder på ärret och därefter skulle det "undersökas" och ersättnings skulle betalas enl. gällande lista.

Det går utmärkt att ta egna bilder bara du får med ärret i detalj och helst flera bilder så är det lättare att bedömma skadan.

Mavve skrev:

Hmmm, var du sövd på den bilden? Du ser ju ut att flina föffan....

Jag blev illamåendes :3freak

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back