Missprydande ärr

FreddaAbborre skrev:
2171191 Man ser helt klart två läger; ett som tycker det är ok att få ut pengar från försäkrningen för ärr och ett som på sin höjd tycker att ärr i ansiktet är värt lite pengar.
Har man via försäkringen rätt till ersättning för missprydande ärr så är man väl förbannat dum om man inte tar vara på den rätten?!
Du har din hoj helförsäkrad, men tar inte ut nå pengar för den förens du totalkrashar?! Mja... Har du väl betalt en högre premie för att kunna få ut pengar till reparation av hojen så nog gör du det (underförutsättning att det är mer skadat än självrisken)
Naturligtvis tar man ut på hojförsäkringen även om den inte totalkvaddas! :4skrika Det kostar pengar att göra vid hojen, det kostar inget att ha ett ärr på armbågen/magen eller var fan som helst!

Och det känns lite konstigt att det är vi som inte vill ta ut pengar för nåt vi anser är fel som får mest "skäll" :huvet Vi gör inte så att nån premie går upp, och man kan ju knappast anklaga oss för att ta ut pengar i onödan!

FeeBee skrev:
2171206 Och det känns lite konstigt att det är vi som inte vill ta ut pengar för nåt vi anser är fel som får mest "skäll" :huvet Vi gör inte så att nån premie går upp, och man kan ju knappast anklaga oss för att ta ut pengar i onödan!

En försäkring har man (iaf jag) för just kunna få ersättning på skador på sig själv eller sin egendom. Du har väl försäkringen för din skull, inte för andras? Det är såklart jättebra för de andra försäkringstagarna på samma bolag som du att du inte vill utnyttja din försäkring fullt ut men jag förstår inte riktigt varför du verkar vilja bedriva välgörenhet till en bransch som trots allt är mycket lönsam.

Tjenis!
Mycket att läsa så jag tänkte bidra med lite till...
Hittade en lattjo klump i livmoderväggen som efter mycket om och men, ett "kejsarsnitt för att ta reda på vad det var, 6 månaders hormonbehandling med klimakteriebesvär :banana , och ytterligare ett snitt från naveln och tre cm ner i jungeln, opererades ut(den var på 1690 g).
Detta resulterade naturligtvis i en del obehag men även som saken gäller ett läckert ärr på 20-25 cm och 2.5 på bredden. Inte så jävla kul när man är 20 (började eländet runt 19).. Jag bad om att få det horisontelt men "det gick inte". :mad:

Om försäkringsbolagen har en klausul som säger att de ger ersättning till de som har fått ärr så är det fritt fram att nyttja den. Gillar man inte det ska man inte skälla på de som nyttjar den utan på försäkringsbolaget.

Om klausulen däremot säger att man ska få ersättning för sina ärr om man lider psykiskt av dem och tar ut pengar fast man inte gör det, så är det försäkringsbedrägeri.

Lilla_Tingeling skrev:
2167566 Jag har genomgått ett flertal knäoperationer. Som lämnat fula ärr kvar. :mad:
En sjukgymnast jag träffade för många år sen sa att jag kunde anmäla läkaren och dom fula ärren han fixat. Och få ut pengar för det. Men det glömdes bort. Och nu är det 8 år sen dom gjorde den sista operationen. Men mina ärr har inte bleknat så mycket. Utan dom finns kvar. Och dom är grymt fula. Dom är sammanlagt 20 cm. Jag mår illa så fort jag ser dom. Plus att jag väldigt dålig känsel runt ärren.
Allt kom upp igår igen när brorsan frågade om jag anmält det. För han hade pratat me nån kille på jobbet. Och han hade fått ut en stor summa pengar för nåt missprydande ärr på handen.
Hur gör man för att anmäla sånt? Och vart ska man vända sig? Är det för sent för min del eftersom det gått ca 8 år? Haha... Många frågor blev det. :D
Men det skulle vara kul att veta om det finns nån chans att kunna få ut nån ersättning. Fast det tror jag inte...

// Lena

Jag har ett missprydande märke på höger sida runt midjan. Lägger in en bild på det och berättar samtidigt att jag fick runt 3 månadslöner för besväret att ha märket... Jag bryr mig inte om det...

Till er som inte förstår hur jag kunde anmäla det till försäkringsbolaget: Världen ser ut såhär. Mina föräldrar har betalt en försäkring för mig sedan jag var 0 år gammal. Den försäkringen täcker många saker, bland annat medicinsk invaliditet och ersättning för vanprydande ärr.

Om jag betalt säg 20.000 kronor för en försäkring under många år, varför skulle jag inte kunna utnyttja de olika moment jag betalt för under 25 år utan att ni kallar mig "utsugare", "parasit" och annat mycket trevligt? Vill ni inte ha möjligheten att anmäla eventuella framtida skador som resulterar i vanprydande ärr, skaffa då inte en försäkring som täcker det. Men klaga fan inte på mig som valt att göra det.

Jävla pannben!

//jaG

Bifogat

• Märket.jpg
    Märket.jpg
    38.5 KB · Visningar: 115
Last edited:
Thirran skrev:

Krya på dig, jag vet vilket helvete du går igenom :gråta tråd om detta du får gärna pm:a/lägga till mig på msn så kan vi byta erfarenheter med varandra om du vill. Kommer du kunna få barn i framtiden :va , för mig är det enligt läkarna mycket svårt. (du behöver naturligtivs inte svara om du inte vill)

Många :krama

/Lena

Last edited:
Tack! men nu är det bra så sett, bara det att det ser så illa ut så man kutar ju inte precis runt i bikini... Vet inte hur det blir med barn och så, det märker man när det är dags, men de trodde det skulle gå bra för det pajjade "bara" lite på högersidan.. otäcka läkare!! :fatta!

Zeb_Macahan skrev:
2172222 Jag har ett missprydande märke på höger sida runt midjan. Lägger in en bild på det och berättar samtidigt att jag fick runt 3 månadslöner för besväret att ha märket... Jag bryr mig inte om det...

Till er som inte förstår hur jag kunde anmäla det till försäkringsbolaget: Världen ser ut såhär. Mina föräldrar har betalt en försäkring för mig sedan jag var 0 år gammal. Den försäkringen täcker många saker, bland annat medicinsk invaliditet och ersättning för vanprydande ärr.

Om jag betalt säg 20.000 kronor för en försäkring under många år, varför skulle jag inte kunna utnyttja de olika moment jag betalt för under 25 år utan att ni kallar mig "utsugare", "parasit" och annat mycket trevligt? Vill ni inte ha möjligheten att anmäla eventuella framtida skador som resulterar i vanprydande ärr, skaffa då inte en försäkring som täcker det. Men klaga fan inte på mig som valt att göra det.

Jävla pannben!

//jaG

De va som fan 3 månadslöner, jag har ett födelsemärke under högra bröstet och det är stort som en stekpanna.. Synd att man inte hade en såndär försäkring som dig då hade kanske haft lite stålar då :4skrika

Zeb_Macahan skrev:
2172222 Jag...

Jävla pannben!

//jaG

Tack för ett skönt medhåll, fattar inte att det finns så mkt klapp i världen...

Resten:
Känns rätt o känns rätt, försäkring finns för att det inte ska kännas som att hela världen fiser en i ansiktet när det går åt helvete...
Även om mitt högerben osv inte bler helare av en bunt tusenlappar så blir ju jag lycklagare och det kommer kännas som att jag fått betalt för besväret.

Zeb_Macahan skrev:
2172222

Jävla pannben!

//jaG
Jag har inte kallat varken dig eller nån annan här varken parasit, utsugare eller pannben, så jag hade uppskattat om du ger fan i att kalla mig det!

Eftersom jag inte har klankat ner på er som tar ut ersättning utan bara sagt att JAG inte hade tyckt det känns rätt att göra det så har du jälvlar i det ingen anledning att kalla mig en massa idiotiska saker! :fatta!

FeeBee skrev:
2173436 Jag har inte kallat varken dig eller nån annan här varken parasit, utsugare eller pannben, så jag hade uppskattat om du ger fan i att kalla mig det!

Eftersom jag inte har klankat ner på er som tar ut ersättning utan bara sagt att JAG inte hade tyckt det känns rätt att göra det så har du jälvlar i det ingen anledning att kalla mig en massa idiotiska saker! :fatta!

:rofl Snacka om att kasta sten i glashus, :7peta glömt att du gjorde en dummersmiley till mig :dummer

Så nu är vi kvitt :bladder

Last edited:
FeeBee skrev:
2173436 Jag har inte kallat varken dig eller nån annan här varken parasit, utsugare eller pannben, så jag hade uppskattat om du ger fan i att kalla mig det!

Det är ju faktiskt så att har man betalat för att få ersättning för ärr så ska man ha det också?

eller du kanske tycker om att ge pengar till försäkringsbolaget helt utan anledning?

vad är meningen att försäkra dig mot eventuella ärr osv
om du inte tänker utnyttja det när det väl händer?

Sicken pajkastar tråd :hihi

Jag tror iaf att dom som vill ha pengar vinner.

HönaPower skrev:
2174037 Detta kan bara hända i Sverige..hahaha!

Du menar att folk blir avundsjuka för att andra människor har tecknat försäkringar mot eventuella skador och det som sker efter skadorna?

Jo, i andra länder hade väl inte jantelagen gjort att såna som du klagat på att såna som vi använder försäkringarna och dess täckning till det dom är konstruerade för.... Och det vi betalt för...

//jaG

RandomHero skrev:
2173011 De va som fan 3 månadslöner, jag har ett födelsemärke under högra bröstet och det är stort som en stekpanna.. Synd att man inte hade en såndär försäkring som dig då hade kanske haft lite stålar då :4skrika

Födelsemärke är något man föds med. Mitt märke uppkom av en pigmentförändring i tonårens mitt. Med andra ord täcker inte försäkringen saker som fanns innan den tecknades. Eftersom alla barnförsäkringar har ett sjukmoment så täcker den alla typer av sjukdomar och men under uppväxten och fram till 25 års ålder. Senare får man teckna en separat olycksfalls och en sjukförsäkring.

//jaG

Finns det nån maxtid att anmäla sådant? Dvs, de gör ingen bedömning efter si & så många år.
Åren går, ärren består =)

Lilla_Tingeling skrev:
2167566 Jag har genomgått ett flertal knäoperationer. Som lämnat fula ärr kvar. :mad:
En sjukgymnast jag träffade för många år sen sa att jag kunde anmäla läkaren och dom fula ärren han fixat. Och få ut pengar för det. Men det glömdes bort. Och nu är det 8 år sen dom gjorde den sista operationen. Men mina ärr har inte bleknat så mycket. Utan dom finns kvar. Och dom är grymt fula. Dom är sammanlagt 20 cm. Jag mår illa så fort jag ser dom. Plus att jag väldigt dålig känsel runt ärren.
Allt kom upp igår igen när brorsan frågade om jag anmält det. För han hade pratat me nån kille på jobbet. Och han hade fått ut en stor summa pengar för nåt missprydande ärr på handen.
Hur gör man för att anmäla sånt? Och vart ska man vända sig? Är det för sent för min del eftersom det gått ca 8 år? Haha... Många frågor blev det. :D
Men det skulle vara kul att veta om det finns nån chans att kunna få ut nån ersättning. Fast det tror jag inte...

// Lena

Kolla http://www.psr.se om du inte redan gjort det.

2fast4hjo skrev:
2173979 :rofl Snacka om att kasta sten i glashus, :7peta glömt att du gjorde en dummersmiley till mig :dummer

Så nu är vi kvitt :bladder
Kvitt?! Jag insåg inte att detta var en tävling.. Förlåt.

Oddjob skrev:
2173980 Det är ju faktiskt så att har man betalat för att få ersättning för ärr så ska man ha det också?

eller du kanske tycker om att ge pengar till försäkringsbolaget helt utan anledning?

vad är meningen att försäkra dig mot eventuella ärr osv
om du inte tänker utnyttja det när det väl händer?
Det har väl ingenting med att göra om jag blir kallad pannben för att jag INTE vill ta ut pengar i onödan?! Jag trodde att detta var ett forum för mer eller mindre vuxna människor, inte en sandlåda på dagis... Dåligt av mig..

OK, jag får be lite om ursäkt här, inte meningen att dissa dom som HAR en försäkring för sånt.
Det har liksom aldrig slagit mig att man KAN få ersättning för operationsärr etc...men nu vet jag.

Trevlig helg!

Har inget imot att folk tar ut pengar för ärr på försäkringar som dom betalat, dock är det väl lite tveksamt att det äns finns en försäkring för ärr.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back