Old Badger
SportHojsentusiast
Eftersom du citerar mig, så behöver jag påpeka att där betraktade jag det hela ur ett användarperspektiv där man behöver gå till typ 3 gummiverkstäder innan man hittar någon villig att ta ansvar för jobbet.
Det tar tid och det kostar pengar. Min bedömning är att de flesta verkstäder som
A: vill ha betalt för sin tid
B: måste kunna lämna garanti på arbetet enligt konsumentköplagen
C: inte vill bli ifrågasatta efter en eventuell framtida krasch
helt enkelt avstår att kränga av MC-däck för att lappa dem inifrån.
Jag kränger mina däck själv och lagar en del, samt kasserar annat.
Allt efter eget huvud, och på egen risk.
Men, den som inte har vår erfarenhet och utrustning tvingas med mössan i hand be en firma förbarma sig, och då är frågan om det lönar sig.
Många MC-ägare har dessutom bara en hoj och bara en uppsättning hjul och behöver flera år på sig för att köra slut på mönstret i ett reparerat däck. Vara dömd till evig brukskörning på sin herrejössesmaskin kanske inte är så kul?
Helt rätt, Allt efter eget huvud, och på egen risk, så gör jag också!
Kan man ingenting, har pengar och är nojjig så finns inget alternarnativ.
Men jag skrev vad jag skulle göra!
Jag har kunskap och jag har Kjelle. Men har inte pengar i överflöd och är heller inte nojjig så jag åker inte omkring med någon klump i halsen.
Jag har fått punktering i noll hastighet och uppåt, både fram och bak, både med och utan slang och det i Sverige, Danmark, Tyskland, England och Wales.
Jag har kört söderut genom Kautokeino med engelsk SportHoj från 60-talet utan att vara nojjig, men det är jag det.