Mitt I Söderort artikel om motorcyklar/bilar vid Skogskyrkogården m.m

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det var ett himla tjat om att det tävlas. Även mc-poliserna på Bulten frågade när/var det tävlades.
Vi kan ju inte tävla, för vi har ju ingen banaaa. :p

Låter mycket som att poliserna fiskar efter mer resurser. Blåser upp det hela en aning.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det var ett himla tjat om att det tävlas. Även mc-poliserna på Bulten frågade när/var det tävlades.
Vi kan ju inte tävla, för vi har ju ingen banaaa.

Tävlas det ens med hojar nu för tiden utanför skogis? Bilar o cuperna javisst men hojar? Det är väl mest ordinary busåka på så få hjul som möjligt fram till dess att man klotar?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då är det väl dags att vi börjar tävla med hojar igen.

Jag menar, polisen är ute och fiskar efter lite mer resurser och publicitet samt nämner helikopter så ofta de kan.
Då borde ju vi vara snälla och möta upp dem på den andra planhalvan.
Det är lite som att spela någon lagsport utan motståndare. Visst man kan ha värsta laget, bästa utrustningen samt all publik i världen. Men har man ingen motståndare så är det ändå till ingen nytta.
Bilar i all ära, men till och med poliserna syftar på att de vill möta hojar därute i natten (annars behöver de ju ingen helikopter liksom).

Så lite mera organiserade race med hojar är vad jag skulle rekommendera, för polisens skull då :tummenupp
Är inte ironisk nu, utan vill seriöst se mer hojrace i trakterna.

Ammorb

Noob
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
'91 Honda CBR 600f2 (skrot)
Åkte Nynäsvägen igår 22:15. Då stod det två polisbilar på Bogårdsvägen på varsin sida om parkeringen. En radiobil och en blå skåpbil med blinkande blåljus. Enligt Waze så hade dom varit där i 2:30 timme redan.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Vem vinner dessa döds-terror-chock-race egentligen? Polisen verkar ju iaf komma sist i alla race.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
NU lämnade ju jag sthlm för ett par år sen, och saker kan ha ändrats...

Men vad jag vet var det väl riktigt länge sen det kördes "race" öht :va?

Random busåka i samlad trupp runt en given samlingsplats (Skogis), absolut. Men race??

Och vem har gjort 300 på Bogårdsvägen?? :eek: Jävvlarrrrr vilken räätseörrrr det måste va.

Judaz

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
Suzuki Gsxr 750
Fan vilken skön artikel! Olagliga Mega Döds Race! Det går så jäääävla fort!!!
Är det någon som har koll på vilka som vinner varje Onsdag!?!?!

Braaaaaaaaap Braaaaaaaaaap!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Åkte Nynäsvägen igår 22:15. Då stod det två polisbilar på Bogårdsvägen på varsin sida om parkeringen. En radiobil och en blå skåpbil med blinkande blåljus. Enligt Waze så hade dom varit där i 2:30 timme redan.

Passerade också som norrgående på Nynäsvägen på väg hem med bilen vid 21:30-ish igår, i tillägg till det du såg så passerade jag även en Triumph triple? som stoppats av civilbil på Nynäsvägen en km innan skogis, samt en annan hoj som också stoppats lite efter att jag passerat skogis.
Kändes skönt att sitta i bilen och inte på hojen, så jag slapp riskera att bli kollektivbestraffad/-stoppad

Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Vi var ett helt gäng som blev påhoppade av polisen vid Skogis i onsdags kväll, dock var dom riktigt trevliga mot oss...

Något dom anmärkte på...
Felplacerad nummerplåt CHECK
Avsaknad av reflex CHECK

Grabbar, ser ut som att det blir lite mecka i morgon ;-)

Inga böter där inte, inte ens för fortkörning.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag tycker att artikeln är för anskrämligt skriven. Antingen är det en "journalist" som jagar sensation, eller också är det polisen Åke som inte har många hästar i kanoten. Det luktar bara dålig propaganda lång väg. Så pass dålig att till och med Svensson borde kunna läsa mellan raderna och se att det är bullshit!
"Motorcyklisterna är något skyggare. Förarna har visir neddragna och ofta saknar deras fordon registreringsskylt, åtminstone en korrekt sådan."

Hahaha! Vilka skojare :). Text i värsta Sievert Öholm-anda!
:banana

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Artikeln är ju helt begriplig. Den genomsnittlige sthlmsinflyttade är ju en karriärist med blonda ungar, enplans maxbelånad gipsvilla och Tina Nordströmhustru. Hon från Nävragöl och han från Tranås, båda träffades på juristernas pub på Uni.

Om de i sin leasing-V70 blir omkörda av nåt 130 dB-fanskap på bakhjulet på Nynäsvägen så drar de ju den självklara slutsatsen att det är en tävling, eftersom deras egna misslyckade liv helt går på en enda stor tävling.
...Och grejen på onsdagar för många infödda japshoj-glin är ju att självhävdelsemässigt få visa upp sig på bakhjulet på Nynan inför den äldre bikerskocken (inklusive mig) som i själva verket inte bryr sig ett spån, utan istället spanar in varandras jonnar vid skogis. Artikelns missförstånd är i mina ögon helt naturlig.

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det var ett jävla skrivande om Sthlms tråkigaste väg, Nynäsvägen..
Fattar inte ens varför man frivilligt kör hoj där om man inte absolut måste.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det var ett jävla skrivande om Sthlms tråkigaste väg, Nynäsvägen..
Fattar inte ens varför man frivilligt kör hoj där om man inte absolut måste.

Det är väl rätt många som bara känner till Nynäsvägen, Sveavägen och Bulten.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom