Mitt I Söderort artikel om motorcyklar/bilar vid Skogskyrkogården m.m

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Alltså, artikeln i tidningen är ju väldigt överdriven men tror du verkligen att det hade varit bra att han hade följt med på en onsdagskörning?
Ärligt, hur många av de som kör onsdagskörningarna (eller för den delen någon annan SH körning) håller hastighetsgränserna?

Hade garanterat blivit en artikel "Så jag beslutade mig för att gå under cover och följa med på en körning. Precis som jag befarat och skrivit om tidigare så körde samtliga i hastigheter som på straffskalan skulle kunna ge fängelse och polisen gör ingenting åt de här fartdårarna" bla bla bla...

Som vanligt så bryr sig inte journalisterna om att ens svara... så jag vet inte riktigt vad jag försökte uppnå... Dumt av mig :)

Men, God natt!

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Artikeln är ju helt begriplig. Den genomsnittlige sthlmsinflyttade är ju en karriärist med blonda ungar, enplans maxbelånad gipsvilla och Tina Nordströmhustru. Hon från Nävragöl och han från Tranås, båda träffades på juristernas pub på Uni.

Om de i sin leasing-V70 blir omkörda av nåt 130 dB-fanskap på bakhjulet på Nynäsvägen så drar de ju den självklara slutsatsen att det är en tävling, eftersom deras egna misslyckade liv helt går på en enda stor tävling.
...Och grejen på onsdagar för många infödda japshoj-glin är ju att självhävdelsemässigt få visa upp sig på bakhjulet på Nynan inför den äldre bikerskocken (inklusive mig) som i själva verket inte bryr sig ett spån, utan istället spanar in varandras jonnar vid skogis. Artikelns missförstånd är i mina ögon helt naturlig.

Det bästa jag har läst på länge!

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Som vanligt så bryr sig inte journalisterna om att ens svara... så jag vet inte riktigt vad jag försökte uppnå... Dumt av mig :)

Men, God natt!

Nä, spar på krutet nästa gång och gör nåt roligare istället.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Artikeln är ju helt begriplig. Den genomsnittlige sthlmsinflyttade är ju en karriärist med blonda ungar, enplans maxbelånad gipsvilla och Tina Nordströmhustru. Hon från Nävragöl och han från Tranås, båda träffades på juristernas pub på Uni.

Om de i sin leasing-V70 blir omkörda av nåt 130 dB-fanskap på bakhjulet på Nynäsvägen så drar de ju den självklara slutsatsen att det är en tävling, eftersom deras egna misslyckade liv helt går på en enda stor tävling.
...Och grejen på onsdagar för många infödda japshoj-glin är ju att självhävdelsemässigt få visa upp sig på bakhjulet på Nynan inför den äldre bikerskocken (inklusive mig) som i själva verket inte bryr sig ett spån, utan istället spanar in varandras jonnar vid skogis. Artikelns missförstånd är i mina ögon helt naturlig.

Nu har du sagt och gjort så mycket bra å vettiga saker att jag bestämt mig för att jag tänker vara kompis med dig. Å det är oavsett vad du har för åsikt i den frågan. :stalker

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
zx9r ninja
En trafikpolis som källa ---
som representant för dom som ser världen genom hålet i en syltmunk
så är han ett sanningsvittne
Klart att dom vill äska mer medel när man totalt har misslyckats med sin
brottsbekämpande uppgift

P:S bogårdsvägen är 1130 meter lång --- finns det en möjlighet i världen att komma upp i 300 där och sen efter det sakta ner så man klarar krönet eller McDonalds
beroende på vilket håll man åker ??????

pappas funy bike gör lätt det och hanns gat regad vet jag inte fast den har ju också turbo,förlägd sving,rejkad gaffel,stel bak,bil däck bak och matt svart =)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
pappas funy bike gör lätt det och hanns gat regad vet jag inte fast den har ju också turbo,förlägd sving,rejkad gaffel,stel bak,bil däck bak och matt svart =)

Någon som vet om man kan spela in ett ljudklipp och posta som svar?
Jag blir så fruktansvärt sugen på att rabbla meningar, likt den citerade, rätt in i en mick och sedan damma upp resultatet här.

Mobil, ladda upp på tuben och sedan posta kanske är lösningen? Tål att kluras på.

Hudik

Guest
Denna artikel hittade jag i Vi i Vasastan. Bullermätningar utlovas tre dar i veckan på Sveavägen hela sommaren :gnissla

http://www.direktpress.se/viivasastan/Nyheter/Krafttag-mot-MC-bullret-pa-Sveavagen/

Dave Nerge är bäst! :D:Bugar
"På Sveavägen är det mest de som åker med sina japanska roadracing- värstinghojjar som kan gå till 100 kilometer i timmen på fem sekunder. De låter jättemycket. De rejsar upp och ner, stegrar sig och sladdar. Varför vet jag inte, det ser ju löjligt ut mitt i stan "

Förlåt att jag bryter mej in i ert forum men detta kan bli intressant hur dom ska lyckas med : Motorcykelförbud på Sveavägen är en lösning som diskuteras.

Källa: ovan nämda tidning.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...