- Jerker -
Gudomlig sporthojare
Vad finns det mer?
Tyresövägen, men den svänger rätt mycket jämfört med Nynäsvägen.
Vad finns det mer?
Vad finns det mer?
Jag blev lite förbannad så jag skrev ett mail till honom:
Hej Johan,
Jag har precis läst din artikel om Mc-förare som sprider skräck i trafiken varje onsdag. Jag undrar vad du har för källor till denna artikel?
Jag är en av de hojåkare som du skriver om. Jag kör många mil på en motorcykel av sportmodell. Min MC har kapaciteten att köra race och den går att köra i 300 km/timme. Det är dock ingenting som ”vanliga” hojåkare gör dagligen. Det är några få som kör i dessa farter, det är några få som blåser på Nynäsvägen i 200 km/timme. När du skriver artikeln, låter det som att vi alla i hela hojkollektivet kör som galningar, vi skiter i all trafik runt om oss och polisen måste hitta något sätt att stoppa dessa olagliga race som pågår varje onsdag. Om du vill skriva en korrekt artikel så föreslår jag dig att du kommer med på en onsdag och ser med egna ögon hur otroligt hemska och livsfarliga människor vi är. Det du skriver i artikeln gör att vi får ännu sämre rykte om oss och folk kommer tycka ännu sämre om oss. Vi tillhör bland annat den grupp i trafiken som utbildar oss löpande. Vilka bilister gör det? Alla i trafiken är skyldiga att uppdatera sig på information om förändringar som tex nya skyltar osv. Jag känner inte någon med B kort som gör det därav kan folk inte köra bil, vet inte att man ska blinka vid filbyte osv osv. Jag känner väldigt få med A kort som inte har gått vidareutbildningar som tex via SMC School, olika andra bankörningar där du får lära dig att hantera MC på en bana med fri fart.
Visst, inte alla är oskyldiga, men måla inte ut gruppen som att vi alla skulle vara idioter som tävlar i stadstrafik. Många av oss åker ut på en långtur och tar en fika och träffas snackar strunt, kör lite, fikar lite…
De olagliga racen har inte pågått med MC på jag vet inte hur många år, men det har inte vart under de 6 år jag har kört hoj, vad jag vet. Med bilar pågår det race, inte på onsdagar dock – vad jag vet – .
Jag uppfattar din artikel som väldigt osann och med mycket felaktig information. Skulle som sagt vara intressant att veta dina källor och varför du inte har tagit källor från båda sidor.
Det framgick ju ganska tydligt att det var Åke Rimborn som var källan.
Beror väl på om de med helikoptern kommer så att de kan filma racet och lägga ut på tuben senBlire nå rejs imorn LR?
...text... Min MC har kapaciteten att köra race och den går att köra i 300 km/timme......text... .
kör många mil på en motorcykel av sportmodell. Min MC har kapaciteten att köra race och den går att köra i 300 km/timme.
Alltså, artikeln i tidningen är ju väldigt överdriven men tror du verkligen att det hade varit bra att han hade följt med på en onsdagskörning?Om du vill skriva en korrekt artikel så föreslår jag dig att du kommer med på en onsdag och ser med egna ögon hur otroligt hemska och livsfarliga människor vi är.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|