Mitt kungarike för en oljekylare.GSX-R 1100k. Tips?

kafferaffe

tits or wheels will get you in trouble
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89
Tja!

Är lite ny på detta, men kylaren gav upp för några dagar sen!. Sprutade ner halva hojjen och glipan ser ut att vara impossible att laga.
Så.....

Vart och tittat på:

1: KG trimning. Fattar ärligt talat ingenting av deras mått, måste man även tillverka egna fästen? :confused: Men billigt är det.

2: Earls performance.uk. Samma sak där, fattar noll, finns inga priser.

3: Tyngsta kandidaten, Helperformance.uk. Färdiga oljekylare kitt till min 1100k, men dyra som satan. Jag snokade runt lite och deras oljekylare är HÄLFTEN av den area som stock är. Så de är inga att rekommendera.

Så snälla snälla, vill för sjutton ut och köra! Ska jag behöva ringa NASA och fråga var man kan få tag på ett enkelt kitt till min gixxer eller nån som kan smälla ihop alla delar jag behöver? Kan åka en bit till och med. Är belägen i älvsjö. sthlm

Tusen tack!

Mvh Raffe

kafferaffe

Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Om du vill köpa i Sverige så kan jag varmt rekommendera Hojbiten, http://www.mamut.net/hojbiten/default.htm. De är trevliga, har mycket på lager och brukar vara överlägset billigast av de svenska skrotarna.

Last edited:

kafferaffe

Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89
Grabbar, en bärs till var och en av er! :D:D Tack för alla svar! Ska sätta mig ner på kvällen och kolla runt på alla alternativ. Det enda som jag är lite nojjig för är det där med egen tillverkade fästen. Men bara dra iväg till den lokala bil verkstan antar jag.

Tusen tack ännu en gång. Over and out and (ab)use your bike carefully ;)

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Om du inte absolut behöver en större/effektivare kylare än original så finns det ingen anledning att köpa annat en en begagnad originalkylare. Att köpa en annan kylare och lämna in för att få anslutningar/fästen gjorda/svetsade/lödade kommer att bli mycket dyrare och omständligare.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Grabbar, en bärs till var och en av er! :D:D Tack för alla svar! Ska sätta mig ner på kvällen och kolla runt på alla alternativ. Det enda som jag är lite nojjig för är det där med egen tillverkade fästen. Men bara dra iväg till den lokala bil verkstan antar jag.

Tusen tack ännu en gång. Over and out and (ab)use your bike carefully ;)

Kylaren på hayabusan började läcka, kollade alla skrotar men det enda de kunde erbjuda var att ta hem en ny till det facila priset av 7500 kr (vattenkylaren då) kollade ebay, köpte en kinakylare för 957 spänn inklusive frakt hem till dörren. Ett fäste släppte vid montering jag mailade och frågade "nu då?" De sa att de skulle stå för rep om det var möjligt, jag sa nej ingen vill löda i den, " då skickar vi en ny" fick jag till svar, väntar på den än efter en vecka men va fan.

Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Kylaren på hayabusan började läcka, kollade alla skrotar men det enda de kunde erbjuda var att ta hem en ny till det facila priset av 7500 kr (vattenkylaren då) kollade ebay, köpte en kinakylare för 957 spänn inklusive frakt hem till dörren. Ett fäste släppte vid montering jag mailade och frågade "nu då?" De sa att de skulle stå för rep om det var möjligt, jag sa nej ingen vill löda i den, " då skickar vi en ny" fick jag till svar, väntar på den än efter en vecka men va fan.

Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Låter som en fin beskrivning varför billiga kinagrejor är just billiga. Blir fint när nästa håller så länge du hinner montera den och ta en provtur för att upptäcka att det blir slirigt om bakhjulet.
Men vad för det, det var ju billigast :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Till HD kan man köpa originaldelar ända tillbaks till Shovelhead :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är väl deras modernaste motor :D

Ja faktum är att Shovelhead var HD:s första motor med hemisfäriska förbränningsrum (det kommer ngt modernt skit i vänsterfilen som försöker mopsa upp sig mot shovelheadfarbrorn med gjutjärnscylindrarna).
http://www.youtube.com/watch?v=Zc_GA3WKaNI

Men tillbaks till frågan, kan man alltså inte få tag på en OEM oljekylare till en Suska sok är så här ny? Det låter ju sjukt.

Last edited:

kafferaffe

Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89
3/4´ anslutning....om jag ska överföra detta till mått jag kan räkna på vad innebär det. Är det omkretsen i slangen eller diametern? Tacksam för svar

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
3/4´ anslutning....om jag ska överföra detta till mått jag kan räkna på vad innebär det. Är det omkretsen i slangen eller diametern? Tacksam för svar

Diametern och 3/4" ska det vara, dvs 19mm (du har skrivit 3/4' vilket är 228,6 mm)( ' = foot " = inch )

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA