TZR_Kungen
Ny medlem
Tråd
Hur gör man för att skapa en tråd? Vill lägga upp tråden på min Tzr nu. Mvh john
Hur gör man för att skapa en tråd? Vill lägga upp tråden på min Tzr nu. Mvh john
Vatten insprutning på avgasröret? kylning då eller? förklara
ja men det där värkade ju jävligt enkelt
Nu har jag läst på lite och måste säga att det verkar riktigt intressant
Vad ska du använda för grejer för att begränsa vatteninsprutningen till vissa varvtal? Föresten hur stor vatten tank räknar du med att ha?
okej skulle man inte kunna använda en Shiftlight dom går ju att ställa in så att dom lyser mellan olika varvtal. och istället för lampan då sätter du dit pumpen
Jo du har missupfattat det hela princip så lurar man motorn att man har en expantions kammare som är kortare (avstämd till lägre varvtal) genom att spruta in vatten eller vatten ångor blir det. Det har med ljudvågorna att göra så genom att spruta in vatten så går det snabbare för avgaserna att stutsa tillbaka allstå får man mera mottryck på låga varv. Då får man liksom en variabel expantionskammare alltså, som blir mer avstämt på åga varv och ger ett bättre bottendrag. Så det har inget med kylning att göra.
Inge bra beskrivet men sök runt lite på forumet.
Man får fippla med olika munstycken och inställningar. Som så mycket annat här i världen så kommer inget gratis2749113Okej då vet jag. men är inte det ganska jobbigt att få till så det fungerar bra?
Man får fippla med olika munstycken och inställningar. Som så mycket annat här i världen så kommer inget gratis
Okej var får man tag i såna då och hur fungerar dom?
hittade en billig shiftlight
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index.php?ArtId=SHIFTLIGHT
sen har biltema spolarvatten pumpar och liknade som säkert funkar :
hoppas du får till ett fungerande system.
En varvtals regulator slår av strömmen vid ett visst varvtal(ska igentligen slå av tändningen men det går nog att koppla till en vattenspruta). De används flitigt av moppepojkar som dölja trimm för fabror polisen efter som det inte går att varva mer än det inställda varvet så känns moppen otrimmad.
Jag hittade en shiftlight byggsats igår kommer inte ihåg var bara men då slipper jag montera isär den från början.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|