jäjä trevlig känsla, visst... men glöm inte bort att skilja på knäskrap å posörskrap. haha.... ibland åker man bakom någon som tror sig vara "sjukt snabb, jäää", han hänger ner som fan å duttar i knät, medan man ligger bakom å gäspar, för at sedan ta somliga kurvor långt fortare än vad ma skulle med knät i backen....Ja grattis
jäjä trevlig känsla, visst... men glöm inte bort att skilja på knäskrap å posörskrap. haha.... ibland åker man bakom någon som tror sig vara "sjukt snabb, jäää", han hänger ner som fan å duttar i knät, medan man ligger bakom å gäspar, för at sedan ta somliga kurvor långt fortare än vad ma skulle med knät i backen....
Lustiga är, att så många ute på gatan tror att: skrapar man knät, så är det max-fart i den kurvan.
---> Teamy
Kör tillräckligt fort i en kurva så du inte har något annat val
Nä men skämt å sido. Öva, öva..Åk på vägar du känner till så kommer de automatikst..Som för mej, hade inte en tanke på att skrapa genom kurvan.
Bara hände !
Bilden i ditt kollage taget bakifrån/sida mike är vad jag kallar nedlägg
har tränat och tränat på knäskrap men inte fan kommer jag ner år ca 1 cm ifrån max hehe har kört ut arslet så mycket att hojjen börjar vobbla hehe inte ett dugg säkert att köra då ju *asg*
men tar gärna emot tips på hur sjutton man ska göra!
jäjä trevlig känsla, visst... men glöm inte bort att skilja på knäskrap å posörskrap. haha.... ibland åker man bakom någon som tror sig vara "sjukt snabb, jäää", han hänger ner som fan å duttar i knät, medan man ligger bakom å gäspar, för at sedan ta somliga kurvor långt fortare än vad ma skulle med knät i backen....
Lustiga är, att så många ute på gatan tror att: skrapar man knät, så är det max-fart i den kurvan.
själv skrapar jag bara "om jag måste"... men vist kan man ta en rondell i 50 å hänga ner som tusan å dutta i knät, men det känns fel. finns en kurva på bulten, typ 800 meter innan man kan ta av mot tullinge, om man kör i riktning mot rosenhill, åker man där xxxx gånger per sommar, å litar på hojjen, så åker knät i backen på 3an med R1a och ca 165 km/h -där känns det speciellt, för det är någon slags symbios av hur snabt man kan ta den kurvan, kontra meningsbörden med knä i backen. Vet ingen annan kurva i stan som kan förklara det tydligare för mig, när det behövs eller inte. men men.Tror inte de flesta resonerar så. Själv tycker jag bara det är en kul känsla att skrapa knä. Känns lite säkrare att ta en kurva i 80 med knäskrap än att pressa kurvan till 140 enbart för att få "utnyttja" knäskrapet på "riktigt". Knäskraå hör egentligen inte hemma på allmäna vägar över huvud taget .
hihi, ptja ..det är vad man kallar ångest när varje ny säsong är över - "hur djävla idiotisk är man april-oktober, detta var sista året på hoj, för stamtavlans skull" ..men nej, det spårar alltid ur varje vår, fakk att man inte blev intresserad av garn eller nåt, förr eller senare gör man sig illa. peppar peppar, *spottar 3 gånger*. vet hur smärta känns, men då på snowboard, efter ett misslyckat försök till bakåtvolt nedför hänget vid 1000 metarn i åre, har 19 stygn i underarmen för det + 8 i bakhuvet osv..
Va kul för dig! Grattis!
Jag vill oxå.. Jag övar å övar å övar men faaaan va svårt det ska vara att få ner den....
Jag brukar åka och posörskrapa bäst jag kan, för att det är roligt.
Det är ju inte som att man åker på bakhjulet för att det är det mest effektiva sättet att ta sig fram.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|