Mitt rekreationsbygge..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kör med Biltemas högeffektspolar och TCI.
Inga problem!
MC handlarna dillar om att man kan bränna TCIn, men det är i mina öron blaj.
Att jag har högeffektspolarna beror på att de är mindre och smidigare.
Tror inte att du har CDI-tändning.
Dessa använder inte tändspole i den vanliga bemärkelsen.
I stället skickas en ganska kraftig spänning till en spole som transformerar upp spänningen till tändström.
En vanlig spole ger ju gnista när strömmen bryts och spänningsfälltet kolappsar.

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Kör med Biltemas högeffektspolar och TCI.
Inga problem!
MC handlarna dillar om att man kan bränna TCIn, men det är i mina öron blaj.
Att jag har högeffektspolarna beror på att de är mindre och smidigare.
Tror inte att du har CDI-tändning.
Dessa använder inte tändspole i den vanliga bemärkelsen.
I stället skickas en ganska kraftig spänning till en spole som transformerar upp spänningen till tändström.
En vanlig spole ger ju gnista när strömmen bryts och spänningsfälltet kolappsar.

Ok.. Ja det stämmer säkert, jag har inte forskat nåt närmare i hur tändsystemet funkar på den än..
Det fräna i att ha en bilspole är ju just att den ska vara stor och klumpig typ Amazon.. :D

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Jag har sett bilderna från magnetröntgen av min skalle som togs nån halvtimme efter olyckan, jag kunde inte se nåt som var paj direkt.....men allt kanske inte går att se på röntgen iofs :D

Man ser bara om man är trasi i hårdvaran. Felkopplingar o buggar syns inte förrän man börjar använda skallen :D

Vem fan vill falla i normativitetsfåran? :yoparty :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har sett bilderna från magnetröntgen av min skalle som togs nån halvtimme efter olyckan, jag kunde inte se nåt som var paj direkt.....men allt kanske inte går att se på röntgen iofs :D

Du vet, dom brukar säga att allt är ok när de bara ser linkertförgasare, magnetapparater och springer- och webbgafflar äver hela skärmen. Tillfrisknandeprognosen är ju inte så bra i de fallen, så varför förstöra patientens livskvalité med sjukdomsinsikt. :hihi

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Följde detta bygge med spänning förut, men vad har hänt? Jag vill se byggbilder och en färdig hoj ;)

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Snart tillbaka..

Sommaren har gått och jag har knappt tittat på hojen alls faktiskt. Jag blev ju lite less på den när saker strulade och det har noga varit ganska sunt att ta en paus från bygget, det blev ju ganska intensivt där ett tag när jag inte hade så mkt annat att göra.
Istället har jag hunnit rädda en gammal VW 1500 Variant-63 från skroten, den hade stått avställd (utomhus) sen -74 när jag fick tag på den och nu är den i stort sett klar för Bilprovningen. Enda anledningen till att jag skaffade den är att jag ville ha nåt eget att rulla in på Bugrun med nästa år :)

Kroppen börjar komma hyfsat i ordning igen, jag har faktiskt jobbat i 2½ vecka nu men inte med det jag gjorde tidigare, nu jobbar jag som svetsare på ett företag i närheten istället. Nu blir det alltså mest helgskruvande för min del.. :)

Men nu tror jag att VWn får stå till sig till våren och att det nog är dags att damma av och ta en liten koll på bågen igen. Det som står på programmet närmast är alltså att fixa strulet med kedjan och skaka fram lite tänddelar till den. Nån som har tändmodul och tändspole liggande till en XT600 Teneré-87 möjligtvis?? :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hur går det med hojen?:hej fler bilder kanske?:)

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
dags att damma av och ta en liten koll på bågen igen. Det som står på programmet närmast är alltså att fixa strulet med kedjan och skaka fram lite tänddelar till den. Nån som har tändmodul och tändspole liggande till en XT600 Teneré-87 möjligtvis?? :)

Bump?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
här händer det inte mycket:fakta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Här händer fortfarande inte mycket... Var blev du av?:hej

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...