MMOG Spel som sparkar stjärt, 3x Speed

fjanten

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
?
Jag har lite dåligt samvete... Har plundrat min granne, som av nicket att dömma bara är 13år, oavbrutet sen igår. Kommer jag hamna i helvetet?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
vet inte om någon ställt denna fråga tidigare men vad är skillnaden mellan vanlig attack och plundring?! tänkte ge mig på o testa nån utav dom ganska omgående! :fakta

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
"Den som blir kränkt lär sig kränka...."

Jotack, som hämd för att någon djävel våldtog mig hela helgen när jag var på semester har jag nu plundrat mina tre närmaste, allianslösa, grannar 65 gånger på lite drygt ett dygn. Det har blivit en ganska jämn fördelning.

I morgon ska jag se till att passera 100plundringar till eftermiddagsfikat! :yoparty

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
"Den som blir kränkt lär sig kränka...."

Jotack, som hämd för att någon djävel våldtog mig hela helgen när jag var på semester har jag nu plundrat mina tre närmaste, allianslösa, grannar 65 gånger på lite drygt ett dygn. Det har blivit en ganska jämn fördelning.

I morgon ska jag se till att passera 100plundringar till eftermiddagsfikat! :yoparty

hur många gubbar och vilka typer behöver man för en lyckad plundring? och vilken storlek på stad bör man ge sig på för att det ska vara givande? :confused:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hur många gubbar och vilka typer behöver man för en lyckad plundring? och vilken storlek på stad bör man ge sig på för att det ska vara givande? :confused:

Jag började med en gubbe. Jag var pank så jag gjorde en gubbe som jag sedan plundrade min närmsta granne med. För bytet skapade jag fler gubbar, som jag plundrade med och för bytet.... ja, du förstår.

Jag började med en gubbe igår. Nu har jag drygt 50. :D

Lämpliga mål är de med runt 50 invånare, om du själv har runt 100,för de har sällan lyckats bygga så mycket trupp. Och lämpligt är väl att anfalla med en tio gubbar iaf om det är lite avstånd. I mitt fall var det nästgårds och då är det så kort att man kan skicka ett par stycken åt gången om man orkar...

Plundringsbyar bör inte vara så mycket större än 70-80 för då brukar de ha börjat bygga trupp så då kan det kosta mer än det smakar.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Jag började med en gubbe. Jag var pank så jag gjorde en gubbe som jag sedan plundrade min närmsta granne med. För bytet skapade jag fler gubbar, som jag plundrade med och för bytet.... ja, du förstår.

Jag började med en gubbe igår. Nu har jag drygt 50. :D

Lämpliga mål är de med runt 50 invånare, om du själv har runt 100,för de har sällan lyckats bygga så mycket trupp. Och lämpligt är väl att anfalla med en tio gubbar iaf om det är lite avstånd. I mitt fall var det nästgårds och då är det så kort att man kan skicka ett par stycken åt gången om man orkar...

Plundringsbyar bör inte vara så mycket större än 70-80 för då brukar de ha börjat bygga trupp så då kan det kosta mer än det smakar.

hmm, anföll just en lirare med 38 invånare med mina 26 infanterister och 1 hjälte. resultatet: 2 av mina soldater stupade(rip), 4 (alla) av hans stupade
vinst: 207 trä, 190 lera, 140 järn, 423 vete..

need i say: :3freak ?

:3freak

Edit: det jör mej arj! nu får grannen smaka på "den långa hårda"!!.. attakc!!1 :gnissla

Last edited:

MikkE

Guest
Min status just nu:

Huvudbyggnad nivå 5
Ambassad nivå 3
Samlingsplats nivå 3
Marknadsplats nivå 1
Magasin nivå 4
Silo nivå 2
Palats nivå 1
Baracker nivå 3
Fälla nivå 3
Smedja nivå 1
Vapenkammare nivå 3 (Falanx (Nivå 1))
Akademi nivå 5

Trä: 330 per timme
Lera: 330 per timme
Järn: 330 per timme
Vete: 105 per timme

edit. Är verkligen Hjältens egendom så jävla viktig? Måste man ha den för att kunna bygga andra grejer?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Det bästa sättet att snabbt öka sin egen produktion.
Man utser några stackare i sin närhet som man anfaller, gång på gång på gång tills deras resurser är helt slut. Sen gör man samma sak dagen efter. Och dagen efter det.

Som de fyra byar som ligger på samma kartbild som jag själv. Dem har jag plundrat 70 gånger sedan i går vid lunch. :)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
2906701 Det bästa sättet att snabbt öka sin egen produktion.
Man utser några stackare i sin närhet som man anfaller, gång på gång på gång tills deras resurser är helt slut. Sen gör man samma sak dagen efter. Och dagen efter det.

Som de fyra byar som ligger på samma kartbild som jag själv. Dem har jag plundrat 70 gånger sedan i går vid lunch. :)
Fast när man har farmat samma stackare på 10.000 res / person. Då börjar de bli lite griniga..

Hjältens egendom behövs inte för att bygga något annat, dock är en hero grymt bra!

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Det bästa sättet att snabbt öka sin egen produktion.

ger det någon utdelning då då vinsten på min första rejd var ganska så mager?

ps: plundrade en by nyss och fick 260 av allt utan några förluster, woho! det här va ju kul ju :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fast när man har farmat samma stackare på 10.000 res / person.

Det går f.ö. att ta sig ur en situation där man rövknullas av någon som konstant farmar ens by...

1. Det första är att bygga en grotta.
2. Så fort man bara kan, uppgraderar man denna eftersom resurerna som skyddas på varje nivå räcker till att uppgradera till nästa, så även om det är tråkigt kommer man snart ha en bra bas. Uppgradera grottan till max eller iaf en schysst nivå.
3. Sen börjar man bygga deffensiva soldater för alla resurser man får. Så snart de blir klara skickar man dem till en kompis by där de kan gömma sig. Då kommer farmaren aldrig upptäcka att man faktiskt har soldater. Och nån dag senare när man har MÅNGA deffensiva soldater tar man hem dem allihop.
4. Snipp snapp snut så var tiden som farmad slut! :tummenupp

ger det någon utdelning då då vinsten på min första rejd var ganska så mager?

Man farmar tills byn är tom. När man ser att bytet minskar räcker det ju att skicka några enstaka soldater. Om du har ett par byar som du hela tiden farmar så är det ju enkelt att dubbla sina resurstillgångar varje timme.

Så skit i de "stora kapen" som kan ligga långt bort med stora risker och hugg några stackare i närheten till vilka man mer eller mindre rigga ett pendeltåg med regelbundna avgångar! :)

Last edited:

MikkE

Guest
Hoho, jag har börjat farma min granne nu. Tar bara 18 min tur ooch retur =)

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh

Man farmar tills byn är tom. När man ser att bytet minskar räcker det ju att skicka några enstaka soldater. Om du har ett par byar som du hela tiden farmar så är det ju enkelt att dubbla sina resurstillgångar varje timme.

Så skit i de "stora kapen" som kan ligga långt bort med stora risker och hugg några stackare i närheten till vilka man mer eller mindre rigga ett pendeltåg med regelbundna avgångar! :)

kunde du inte ha sagt det innan det här hände? :rolleyes:

Edit: hur ska jag göra för att få fri gubbarna? vad är "upplös"?

Bifogat

• katastrof.JPG
    katastrof.JPG
    32 KB · Visningar: 33

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Edit: hur ska jag göra för att få fri gubbarna? vad är "upplös"?

Du anfaller med MINST lika många soldater som du har för avsikt att frige. Tänk på att välja NORMAL attack.

upplös innebär att du "förinar" truppen. Används med fördel om man har stora mängder trupper som käkar vete som man ändå inte använder.

(Kan vara använbart om den som tagit gubbarna till fånga har ett överväldigande försvar. Då kan det vara "billigare" att upplösa än att stånga sig blodig med attacker för att frige dem...)

Inget för oss småspelare. Vi brukar värdera varje liten soldat. Jag har aldrig använt upplös-funktionen. DÄremot gjorde en annan spelare det med de gubbar som fastnade i mina fällor. PÅ så vis slapp han hämta dem eftersom de helt enkelt bara försvinner/dör eller som det står, upplöses i tomma intet i en rökpuff...

stor rökpuff
PICT1296.JPG

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...