Mobilhållare till styre

Raderad medlem 51742

Guest
Kört 400mil med min x-grip, träffat en del potthål och annat, aldrig har luren flyttat sig ens en mm

Har samma erfarenheter. Ibland har jag dock tänkt tanken att jag skulle fästa en liten "säkerhetslina" i mobilen om den mot förmodan skulle skaka loss.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Kan rapportera att x-grip fungerar ypperligt.
Fick ett annat problem däremot. Hur använder man mobilen med handskar på?
Finns det någon "kondom" man kan sätta på pekfingret ovanpå handsken?

godisbiten

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
Kawasaki z750 -09

Ska du SMS:a i farten? Skämt åsido, kan ju använda nån pekpenna kanske om det funkar på din mobil.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Ska du SMS:a i farten? Skämt åsido, kan ju använda nån pekpenna kanske om det funkar på din mobil.

Det är mest enklare grejer. SMS går fetbort.

Pekpenna kanske fungerar men jag tänker mig typ en fingerborg som har sådant där mumbo jumbo material som vissa vantar har för att mobiler ska fungera.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

Min telefon har ett option i settings som heter "glove mode" och med det aktiverat fungerar den även med de fetaste handskar, borde finnas nåt liknande på alla android lurar

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Min telefon har ett option i settings som heter "glove mode" och med det aktiverat fungerar den även med de fetaste handskar, borde finnas nåt liknande på alla android lurar

Hmm, får göra en googling på det där.

Söker fler lösningar!
Någon form av kondom/fingerborg bör finnas.

EDIT; Testade med en avklippt finger till en vante som ska fungera med mobiler, icke!
Måste ha något med hudens kontakt mot materialet att göra.

EDIT2; Något liknande detta;
http://www.amazon.co.uk/Thimble-gloves-Blackberry-smartphone-tablets-Brown/dp/B009PQUKJQ
Ska tydligen fungera utanpå existerande handskar.

Måste lösa detta tills på tisdag.

Last edited:

Tjoffe80

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Hoj
Mt-09 -15
Kör själv S5 med ett x-grip på en RAM Motorcycle Handlebar Clamp Base with M8 Screws och en kort arm.. funkar ypperligt.

http://kiwitools.tictail.com/product/ram-motorcycle-handlebar-clamp-base-with-m8-screws

beträffande handskar o kompabilitet så funkar det bra om man höjer displaykänsligheten i inställningarna i android, motsvarande glove mode. Lite beroende på handskar men mina 3 varianter funkar fint. Kopplar sen röststyrningen till cardon och så på med blåtanden o musik/samtal är en fröjd ;)
Lycka till och hoppas du hittar något som funkar för dig :)

danneking

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Hoj
Spyder RSS -15
Har en Galaxy S3 och skulle vilja ha den i nåt som är vattentätt, och sen även kunna sätta den mellan styret. Kan inte ha vanligt styrfäste då det är kantigt styre utan nåt som ja kan dra fast med en rem eller buntband.
Någon som har nåt bra förslag?
Var varit på Clasolsson, Kjell & co, Teknikmagasinet mfl men utan framgång...

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Hoj
Tenere
Har en Galaxy S3 och skulle vilja ha den i nåt som är vattentätt, och sen även kunna sätta den mellan styret. Kan inte ha vanligt styrfäste då det är kantigt styre utan nåt som ja kan dra fast med en rem eller buntband.
Någon som har nåt bra förslag?
Var varit på Clasolsson, Kjell & co, Teknikmagasinet mfl men utan framgång...

RAMs snabbfäste http://www.rammount.com/part/RAP-B-404U går att sätta på andra än runda rör. Men det tar ganska mycket plats.

Raderad medlem 51742

Guest
Vet inte om jag kan rekommendera x-grip-hållaren längre. Igår när jag körde i Spanien i lite högre hastighet flög mobilen av, då den fångades av vinden. Tror en bidragande orsak var att jag vridit mobilen till stående läge, vilket troligen gjorde att vinden lättare fick fatt i den. Har alltid kört i liggande läge tidigare.

Vad jag däremot kan rekommendera är Lifeproofs mobilskal. Efter att telefonen fått en rejäl flygtur, studsat några gånger på asfalten och sedan landat i ett stenigt dike kan jag konstatera att mobilen fortfarande är i nyskick. Skalet fick en del repor så det kommer jag nog byta, men det funkar fortfarande.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...