mobilräkning!!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Köp halebob istället för tre. Tre telefonerna är ungefär 3x3m istället för en vanlig telefon och mottagningen är värdelös. Halebob använder telias nät så det finns redan telefonmaster för det. Du ringer gratis till alla som har halebob och billigare till andra jämfört med tre.

// En som snart går över till halebob såfort bindningstiden går ut.

californication

Guest
Jag har iof kontantkort men tankar på för ungefär 550:- i månaden.
300:- på den ena (Comviq kompis x2)
250:- på den andra (Comviq knock-out x2)

:rolleyes:

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Super Ténéré
californication skrev:
2280032 Jag har iof kontantkort men tankar på för ungefär 550:- i månaden.
300:- på den ena (Comviq kompis x2)
250:- på den andra (Comviq knock-out x2)

:rolleyes:
kanske skulle vara läge att skaffa abbonemang då å spara in 50kr i månaden då?

IronMike

Guest
Varför inte köra comviq fast pris... aldrig en räkning över 399:- oavett hur mkt jag ringer eller sms'ar.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Xyron skrev:
2277446 Köp halebob istället för tre. Tre telefonerna är ungefär 3x3m istället för en vanlig telefon och mottagningen är värdelös. Halebob använder telias nät så det finns redan telefonmaster för det. Du ringer gratis till alla som har halebob och billigare till andra jämfört med tre.

// En som snart går över till halebob såfort bindningstiden går ut.

Där jag bor har jag mycket bra täckning.
Ibland bättre än telia faktiskt på många ställen.
Kan dock bero på att dom byggt ut rätt mycket här tror jag.

Sen har måånga kompisar 3 så därför blir det välldigt billigt för mig i jämförelse med andra.
Sen att telefonerna ska vara så stora tkr jag inte.
Inget hinder för mig iaf.

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
Gissningsvis snittar jag 60kr/mån.
Bytte från telia till halebop och det resulterade i "räkningar" som var en tredjedel så stora som innan.

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Utan igen...
IronMike skrev:
2280055 Varför inte köra comviq fast pris... aldrig en räkning över 399:- oavett hur mkt jag ringer eller sms'ar.

Det finns begränsnig på 50 timmar (tror jag det va) på det abonemanget (brukar hålla mej mellan 3-4000 minuter/månad utgående samtal)

Därför använder jag komviq kompis 49 kr/mån 69 öre öppningsavgift och obegränsad samtalstid samt 3000 första sms och mms:en varje månad är gratis.Samtal övriga 69 öre min och meddelanden övriga operatörer 69 öre/styck.
Tjänsten konferans-samtal 10 kr/ månad har redan kompisar på både privata och firmamobiler.

californication

Guest
blizzer skrev:
2280051 kanske skulle vara läge att skaffa abbonemang då å spara in 50kr i månaden då?

Önskar jag kunde, men mina föräldrar vägrar. Så det får bli när jag blir myndig. :rolleyes:

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Ca 25000 riksdaler per kvartal, men då reser mycket på utlandet och använder den i jobbet, tack gode gud att firman betalar...

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Nu har jag inte orkat igenom hela denna tråden.
Men frågan är hur man kan tycka att det är värt 800pix per månad att tjattra i örat på varandra eller skicka massa bokstäver?!
800X12= 9600 per år... för att snacka 90% blaj. Är det firmatelefon är det ju en helt annan sak.
Men ärligt talat... är det så dyrt med 20 000 per år i försäkring?
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Quest skrev:
2281709 Jag har inga vänner så jag ligger runt 100 spänn i månaden.
Jag har vänner, "kan jag komma över och tjata lite skit över en kopp java?" "Japp det går bra" Det tar styvt 15-20 sek med lite "hur mår du" och dylikt.
Så jag ligger på ca 200:- i månaden. Vilket jag tycker är rimligt att lägga på mobilräkning. Jag känner absolut inte ngn begränsning för att det skulle bli för dyrt om jag pratade längre, jag är ju gammal gubbtjyv så jag antar att jag hellre är social med mina vänner IRL som det heter, än via sms och telefonsamtal.
För detta om ngt är en generationsfråga. Undras hur många fall av hjärntumörer vi kommer ha om 10-15 år. En genomsnittlig 15åring kan på ngt magiskt vis ha lurjäveln fast i örat tills batteriet tar slut.
//Tobbe

Nicotin

Guest
Scorpion.SE skrev:
2281326 Ca 25000 riksdaler per kvartal, men då reser mycket på utlandet och använder den i jobbet, tack gode gud att firman betalar...

Över 20 papp är lätt att komma upp i om det är många från sverige som ringer till mig när jag är där..

Tänk på att det är firman som betalar mellanskillnaden om ngn ringer till mig i USA.
Det vill säga, den som ringer mig betalar för ett sverigesamtal och firman resten..

Tackar bara för tidsskillnaden...
Dom gånger man kommer ihåg att stänga av skiten...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha