mobilräkning!!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
ligger runt 200.- / månaden :tummenupp I mina yngre dagar var det dock en extra nolla på räkningen...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har aldrig haft en mobil som någon annan stått för räkningen på, så därför vet jag att det kostar att ringa.
Det kostar pengar man skulle kunnat använda till betydligt bättre saker, alltså ringer jag mindre.
Jag ringer givetvis precis alla samtal jag behöver, plus några som egentligen är totalt onödiga, men jag använder INTE telefonen som någon slags jävla barnvakt.
Många av mina kompisar drar upp luren så fort dom ska vänta på något/någon/någonstans.
Så fort dom överhuvudtaget har tråkigt/lite göra.
Sen skickar dom SMS hela jävla tiden, en nyhet, SMS kostar, oftast kan man ringa och säga det man vill mycket billigare.
(istället för att växla fem SMS om att man ska träffas)
MMS är ett annat jävulskap, varför fota en kopp kaffe och skicke ett MMS och fråga om man vill ha en kopp kaffe???

Självklart kan man göra det, men det är ett jävla gnällande på att dom har höga räkningar, dooh, hur kan det komma sig?

Jag skickar kanske tre MMS och tio SMS på en månad, och det är då jag inte vill störa men ändå få fram ett meddelande, eller måste få iväg en förklarande bild till någon.

Jag har som mest förbrukat 300:- på en månad, utom då jag har varit utomlands, jag har kontantkort (halebop, vilket dom flesta jag ringer till också har) och det fyller jag själv, i god tid innan jag har slut pengar.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
TinaTjejen skrev:
2276096 Väx upp och stå för abonnemanget själv.
KLART!

:fakta

Sen ska man kanske fundera över vilket abonnemang som passar bäst. Jag mobiltelefonerar för drygt 300 kronor i månaden och då har jag ingen hemtelefon. Billigt!

Jonathan

Guest
Snittar ungefär runt 200 kr/månaden. Har Comviq Knockout och det är smidigt att kunna kika saldot hela tiden så man vet var man ligger.

Vill dock byta pga. av den superkassa täckningen. Vill ha Halebop tror jag då det går på telias nät.

Är det någon som vet om det är nån slags bindningstid på Knockout :confused:

FreddaGädda

Guest
Annars är det ju en enkel biff att sätta en kostnadsbegränsning på ett abonnemang. Jag kör comviq.net och där kan man i varje fall spärra det så det inte går att ringa mer än en hundring om man nu vill det. Kan hålla med förgående talare att det är tämligen irriterande när det alltid är abonnemangfolket som får använda sina telefoner när det ska ringas nånstans eftersom kontantkortsfolket aldrig har pengar på sitt.

Fick en räkning på 340 spänn nyligen och blev chockad då jag brukar ringa för 70-120 spänn.

Jonathan: Vad har du för telefon då? Min gamla nokia hade exempelvis noll till en av fem pinnar hemma hos min far där jag har full täckning med samma abonnemang men en ny mobil. Har ALDRIG problem med täckningen. Men så bor du ju i skåne också :hihi

amazonsport

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
Honda Hornet 900 + Yamaha xj 900
På min firma mobil, fick jag ett nytt avtal från Telenor, får ringa upp till 6000.- i kvartalet och betalar fast avgift 400 i månaden tror jag.. Men som tur är så står firman för det.. :tummenupp :banana

Jonathan

Guest
FreddaGädda skrev:
2276449
Jonathan: Vad har du för telefon då? Min gamla nokia hade exempelvis noll till en av fem pinnar hemma hos min far där jag har full täckning med samma abonnemang men en ny mobil. Har ALDRIG problem med täckningen. Men så bor du ju i skåne också :hihi

Har en inte ens ett år gammal Samsung X480 (röd, den snabbaste färgen) och där andra med telia har full täckning kan jag ibland inte ens sms:a. Så det är inte telefonen det är fel på.

Bor för femtielfte gången inte i schkåne :mad:

Jonathan

Guest
Rocky skrev:
2276586 Kanske kan vara en ide att att läsa abonnemangsavtalet. :tomten

Där har du en poäng. Iof ingen brådka eller så, har överlevt i mer än ett år med det här abbonemanget jag har nu.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Ligger mellan 1000 och 2000 kr.

Andvänder iofs nästan aldrig min hemtelefon.

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
blizzer skrev:
2276170 hur fan ringer man så lite? har alltid minst 6-7 timmar utgående varje månad å då ringer jag alla nät kan ju inte hålla på å hålla reda på vad alla har för operatörer å sånt

Jag ringer gratis till alla inom halebop, endast en öppningsavgift på 60 öre för varje samtal.
Till dom andra näten kostar det 69 öre per minut plus den där öppningsavgiften.
Sen så ligger det på telias nät så jag har i stort sett alltid täckning :D

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Byt abonemangsform och betala det själv
Bästa lösningen för att slippa sura miner.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag har fast telia-abonnemang och ringer för ca 60kr/kvartal...hmm borde jag kanske skaffa ett kontantkort istället måntro??? :va

//KaliZ

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Jag har ingen fast telefon utan har endast mobilen att ringa ifrån.
Fick en chock när jag fick månadens räkning. 194:- :eek:

:hihi

Har ett abonnemang som kostar 39:-/mån och ger 30 minuter att ringa för. Utöver de så är det normal taxa, dock lägre än refill. Förmodligen en massa SMS som dragit upp räkningen...

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Skaffa 3 friends så säger du åt alla dina kompisar att skaffa 3.
Ringer du gratis förutom uppkopplingskostande samt video, sms o mms gratis med.
Rätt bra om många man känner har det.

Ligger på run 150 kr/månaden.
Smsar kanske 200-500 sms per månad och måååånga timmar samtal.

Och en sak till ang. att inte ha telefonen på sig själv.
Jag har den på pappa då jag inte har e-faktura och det hade kostat 15 kr mer i månaden i 18 månader.

Så jag är väll inte vuxen som någon nämde. :tomten
Dock hade jag inte vart det även fall den ståt på mig :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha