Hört att det ska vara lätt att puttsa polerade ytor :S kanske har felSolid snake skrev:Vill du putsa hela tiden för att ha fin finish så fort du har kört?
Nä, tänkte väl det.
Hört att det ska vara lätt att puttsa polerade ytor :S kanske har felSolid snake skrev:Vill du putsa hela tiden för att ha fin finish så fort du har kört?
Nä, tänkte väl det.
philsson skrev:Hört att det ska vara lätt att puttsa polerade ytor :S kanske har fel
Det kan hända. trodde det var lätt att rengöra..cRoC skrev:Ja har du en redan polerad yta och kör en sväng är det lättare att få det lika snyggt igen.. Men det är fortfarande mkt polering, du tröttnar!
samma som lacken på hojen antar jag vore lättast att bestämma sig för.. eller en aning mörkare/ljusare.LOV2XLR8 skrev:Ska höra mig för om han kan ordna chromade annars lackar jag dem bara.. Men färgvalet e lite svårt på dem...
joonnaas skrev:jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
marcus_136 skrev:20% av effekten , skulle intr tro det.
Med två ljudämpare skulle den nog bara gå sämre.
Effektkolv?
Aja lycka till.
Själv ska man nog bara byta till nya däck , sen får jag se om jag lackar hela hojen svart.
joonnaas skrev:direkt taget ur en tidning här hemma:
Boysen Reedventiler
Tvåstegs reedventiler för tvåtaktsmotorer.
Genom att ha dubbla reedflaps ökar Du
bottendraget med upp till 20%.
Passar orginal reedhus. OBS! Läs instruktionerna.
så nu vet du de!
Vertex har i många år varit en av de ledande kolvfabrikanterna
åt många motorcykeltillverkare.
Det finns tre olika kolvtyper; Replica, Race och Forged.
Replica är en kopia av orginalkolven som sitter på vid leverans.
Race är en modifierad replica kolv med en kolvring och lägre vikt
och som passar bättre för maskiner som körs hårt och under svåra förhållanden!
Fogedkolven är smidd och de borde tala för sig själv. Ungefär samma vikt, men betydligt längre livslängd.
nu vet du de med.!
nått mer på en gång?
joonnaas skrev:jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
joonnaas skrev:jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
-PLM- skrev:Och om jag trycker in en banan i mitt avgasrör för att sedan byta till slipon, då får jag över50% effektökning!
Tror du på tomten också?
Reeds ökar mest responsen, det ger säkert 20% mot en ihopklämd reed.
20% på reeds, vad ger ett ballt avgas? 20% det med? och nytt luftfilter? 10%? Ojdå... vi portar lite på cylindern också, 30%? "högeffektkolv" då? 10%? Eftersom vi ändå håller på planar vi toppen och byter förgasare, ska vi säga 20% där?
Grattis, din 125.a är nu vassare än motoGP hojarna, trimma lite till så kanske du hänger på större hojar också?
DJM skrev:bottendraget ja!, men inte effekten.
joonnaas skrev:direkt taget ur en tidning här hemma:
Boysen Reedventiler
Tvåstegs reedventiler för tvåtaktsmotorer.
Genom att ha dubbla reedflaps ökar Du
bottendraget med upp till 20%.
Passar orginal reedhus. OBS! Läs instruktionerna.
så nu vet du de!
Vertex har i många år varit en av de ledande kolvfabrikanterna
åt många motorcykeltillverkare.
Det finns tre olika kolvtyper; Replica, Race och Forged.
Replica är en kopia av orginalkolven som sitter på vid leverans.
Race är en modifierad replica kolv med en kolvring och lägre vikt
och som passar bättre för maskiner som körs hårt och under svåra förhållanden!
Fogedkolven är smidd och de borde tala för sig själv. Ungefär samma vikt, men betydligt längre livslängd.
nu vet du de med.!
nått mer på en gång?
-PLM- skrev:Och om jag trycker in en banan i mitt avgasrör för att sedan byta till slipon, då får jag över50% effektökning! ...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |