Hört att det ska vara lätt att puttsa polerade ytor :S kanske har felSolid snake skrev:Vill du putsa hela tiden för att ha fin finish så fort du har kört?
Nä, tänkte väl det.
Hört att det ska vara lätt att puttsa polerade ytor :S kanske har felSolid snake skrev:Vill du putsa hela tiden för att ha fin finish så fort du har kört?
Nä, tänkte väl det.
philsson skrev:Hört att det ska vara lätt att puttsa polerade ytor :S kanske har fel
Det kan hända. trodde det var lätt att rengöra..cRoC skrev:Ja har du en redan polerad yta och kör en sväng är det lättare att få det lika snyggt igen.. Men det är fortfarande mkt polering, du tröttnar!
samma som lacken på hojen antar jag vore lättast att bestämma sig för.. eller en aning mörkare/ljusare.LOV2XLR8 skrev:Ska höra mig för om han kan ordna chromade annars lackar jag dem bara.. Men färgvalet e lite svårt på dem...![]()
joonnaas skrev:jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern![]()
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
![]()
marcus_136 skrev:20% av effekten , skulle intr tro det.
Med två ljudämpare skulle den nog bara gå sämre.
Effektkolv?
Aja lycka till.
Själv ska man nog bara byta till nya däck , sen får jag se om jag lackar hela hojen svart.
joonnaas skrev:direkt taget ur en tidning här hemma:
Boysen Reedventiler
Tvåstegs reedventiler för tvåtaktsmotorer.
Genom att ha dubbla reedflaps ökar Du
bottendraget med upp till 20%.
Passar orginal reedhus. OBS! Läs instruktionerna.
så nu vet du de!![]()
Vertex har i många år varit en av de ledande kolvfabrikanterna
åt många motorcykeltillverkare.
Det finns tre olika kolvtyper; Replica, Race och Forged.
Replica är en kopia av orginalkolven som sitter på vid leverans.
Race är en modifierad replica kolv med en kolvring och lägre vikt
och som passar bättre för maskiner som körs hårt och under svåra förhållanden!
Fogedkolven är smidd och de borde tala för sig själv. Ungefär samma vikt, men betydligt längre livslängd.
nu vet du de med.!![]()
nått mer på en gång?
joonnaas skrev:jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern![]()
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
![]()
joonnaas skrev:jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern![]()
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
![]()
-PLM- skrev:Och om jag trycker in en banan i mitt avgasrör för att sedan byta till slipon, då får jag över50% effektökning!![]()
Tror du på tomten också?
Reeds ökar mest responsen, det ger säkert 20% mot en ihopklämd reed.
20% på reeds, vad ger ett ballt avgas? 20% det med? och nytt luftfilter? 10%? Ojdå... vi portar lite på cylindern också, 30%? "högeffektkolv" då? 10%? Eftersom vi ändå håller på planar vi toppen och byter förgasare, ska vi säga 20% där?
Grattis, din 125.a är nu vassare än motoGP hojarna, trimma lite till så kanske du hänger på större hojar också?![]()
![]()
DJM skrev:bottendraget ja!, men inte effekten.
joonnaas skrev:direkt taget ur en tidning här hemma:
Boysen Reedventiler
Tvåstegs reedventiler för tvåtaktsmotorer.
Genom att ha dubbla reedflaps ökar Du
bottendraget med upp till 20%.
Passar orginal reedhus. OBS! Läs instruktionerna.
så nu vet du de!![]()
Vertex har i många år varit en av de ledande kolvfabrikanterna
åt många motorcykeltillverkare.
Det finns tre olika kolvtyper; Replica, Race och Forged.
Replica är en kopia av orginalkolven som sitter på vid leverans.
Race är en modifierad replica kolv med en kolvring och lägre vikt
och som passar bättre för maskiner som körs hårt och under svåra förhållanden!
Fogedkolven är smidd och de borde tala för sig själv. Ungefär samma vikt, men betydligt längre livslängd.
nu vet du de med.!![]()
nått mer på en gång?
-PLM- skrev:Och om jag trycker in en banan i mitt avgasrör för att sedan byta till slipon, då får jag över50% effektökning!...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |