193.900:- ?
Tracer 9 GT+ heter den tydligen
BWz7sgg4RN4
denna såg ju trevlig ut.
Fast kawwan som den där bygger på finns ju som gatreggad redan.Bimota offroad?
Baserad på KX450X fast med lysen och 11 liters tank. Gissar att den är tänkt för amerikanska och australiensiska dual-sport segmentet, men hade vart kul om dom lyckats trycka igenom den för euro 5.
View attachment 478365
Sedärja, fast den hade en tätstegad 5-växlad mx låda, så det var inget seriöst försök att bygga en ds/endurohoj.Fast kawwan som den där bygger på finns ju som gatreggad redan.
Kawasaki KX 450X -22
KX450XC är en ny enduromodell från Kawasaki inför 2021, denna modell kommer att komma till Sverige i slutet på september i begränsat antal. Den kommer att vara landsvägsregistrerad och till skillnad från bilden kommer det även att sitta lysen samt blinkers.www.merafritid.se
Helt klart intressant.View attachment 478466Det kommer fler modeller med motorn från Moto Guzzi V100 inom en (förhoppningsvis) snar framtid.
V100 var riktigt trevlig att sitta på, den ska absolut provas när den kommer till Sverige. Så Stelvio kommer, kanske en Griso och en Le Mans är rimligt att hoppas på också?
Om ni aldrig varit på Eicma, åk dit. Vilken jäkla mässa det är!
Jaa..... Den ser ganska bra ut faktiskt.Royal Enfield Super Meteor 650 twin. Ser läcker ut. Blir säkert en storsäljare.
View attachment 478387
Royal Enfield Super Meteor 650/Touring: Schicker A2-Cruiser in 2 Versionen
Die neue Royal Enfield Super Meteor 650 kündigte sich letztes Jahr bereits als Studie und im Sommer in einem Video-Leak an. Im November 2022 präsentierte RE sie auf der EICMA.www.motorradonline.de
Folk säger ofta att vi snart kommer köpa Kinesiska bilar/motorcyklar precis som vi gjort med Japanska och sedan Koreanska då dessa går från att vara bleka försök till att apa efter Väst-produkter till att överträffa dessa.Kinahojar fanns det visst gott om på EICMA i år.
Flertal av dem lär dyka upp i Sverige kommande åren.
Kove var ju uppe i tråden tidigare....
Jag undrar hur det är på de andra marknaderna?Folk säger ofta att vi snart kommer köpa Kinesiska bilar/motorcyklar precis som vi gjort med Japanska och sedan Koreanska då dessa går från att vara bleka försök till att apa efter Väst-produkter till att överträffa dessa.
Men när det kommer till Kina verkar det dröja. Vi var precis där vi är nu för 10 år sedan och inte mycket har hänt. Kan de helt enkelt inte skapa egna märken eller finner de nöje i att kopiera så uppenbart? De har ju uppenbarligen folk som kan tillverka saker.
Tja deras största marknad är väl dom själva och den kanske är så stor att de inte behöver anpassa sig.Jag undrar hur det är på de andra marknaderna?
USA är ju kört för dem just nu. Europa är svårflörtat. Men Asien då?
Har de tagit över marknaden där?
För på nått sätt känns ju modellutbudet hittills ha varit riktat mot just den marknaden med små maskiner som ser ut som västerländska.
Det är ju först nu det börjar komma ut storkubiksmaskiner som fungerar här (nåja).
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |