mkii
Sporthojsnörd
Det enda rätta för dig! slopa husköpet (sålänge de inte är på landet) flytta till landet (max 1 mil utanför gbg räcker, kanske 2) och lev livet!
Det enda rätta för dig! slopa husköpet (sålänge de inte är på landet) flytta till landet (max 1 mil utanför gbg räcker, kanske 2) och lev livet!
Låter som en vettig plan![]()
Man blir ju lite nyfiken varför du får så låg premieavslöja din hemlighet!
Bor ute på landet mellan stenungsund och kungälvthat's the trick. Sedan så har vi så gott som allt i vårt hushåll försäkrat hos LF när det gäller fordon vitt vad jag vet (bor hemma pga student). - ger samlings rabatt på några % iaf (15 kanske? så någon eller 2 tusenlappar billigare)
Du skulle bosätta dig i Polen, då hade du fått se vad försäkrings premier jag gillar![]()
Ahh det förklarar sakenHar testat lite med ett Kungälvs postnummer och får automagiskt premie som är i princip gratis jämfört det jag får.
Haha det hade varit något! Fast jag tror nog jag hade föredragit Bosnientror jag kommer undan lite billigare än Polen.
Jag bor med på landet mellan Stenungsund och Kungälv
Jag betalar ca 4000 Hel/hel /år för min z1000 -2011 hos Svedea
Ahh det förklarar sakenHar testat lite med ett Kungälvs postnummer och får automagiskt premie som är i princip gratis jämfört det jag får.
Haha det hade varit något! Fast jag tror nog jag hade föredragit Bosnientror jag kommer undan lite billigare än Polen.
Skaffa en postbox inom EU köp en ny hoj tex R1, försäkringen kostar 700 euro/år sedan kör du i Sverige.
Utnyttja din rätt som EU medborgare. Så kan försäkringsbolagen i Sverige torka sig i arslet med sina premier![]()
Ingen aningen faktiskt, jag betalar 400kr / år i trafikförsäkring här =) dessutom så sänks premien varje år, har sett de som betlar runt 150kr/år i försäkring på sporthojar här.
Helförsäkring ligger dock i 4-7k snåret, det är ju lite annan sak där![]()
Jag blir nyfiken på vad du skulle få på en GSXR750 1985-87? På flera bolag går det ju att skriva in den som modell utan att ha regnr. Även GSX1100F 1988ca-1995ca. Minns inte årtalen där. Men jag fick samma pris på sistnämnda oavsett år, så hela spannet då modellen fanns.
Jag tänker bara att det är två hojar som bolagen verkar erbjuda låga priser för, typ 1000-2000 hel/hel. Får du nåt helt annat svar så är ju definitivt något lurt här.
Skaffa en postbox inom EU köp en ny hoj tex R1, försäkringen kostar 700 euro/år sedan kör du i Sverige.
Utnyttja din rätt som EU medborgare. Så kan försäkringsbolagen i Sverige torka sig i arslet med sina premier![]()
Mjo båda ligger på 1578 kr/år, för de hamnar i deras klassiker försäkring som är oberoende av ålder på förare och ort.
Fast de är ju väldigt omoderna om man inte byter väldigt mycket när det gäller dämnpning...
http://www.blocket.se/pitea/HOSTPRIS_Benelli_1130_tnt_62362104.htm?ca=11&w=3
Orkar inte läsa hela tråden om den varit uppe tidigare.
Fanns en röd -08 för 35.000:- i Göteborg för nån vecka sedan, som jag funderade på....
Ringde in & kollade försäkringen och blev glatt överraskad, ca 4000:- hel/hel. (iofs 50+, villa osv)
Ja, det var ju inte meningen att rekommendera dig att köpa nån av dem, bara en koll att deras robotsvarare inte var helt koko.
http://www.blocket.se/pitea/HOSTPRIS_Benelli_1130_tnt_62362104.htm?ca=11&w=3
Orkar inte läsa hela tråden om den varit uppe tidigare.
Fanns en röd -08 för 35.000:- i Göteborg för nån vecka sedan, som jag funderade på....
Ringde in & kollade försäkringen och blev glatt överraskad, ca 4000:- hel/hel. (iofs 50+, villa osv)
Kollade själv (50+ i BRF i Stockholms city) hel/hel på Bilsport&MC; 9 265:-.
Mvh,
Ingvar
Tyvärr är det sanningen, är man ung, bor centralt OCH desutom haft MC-kort i 2år...är man rökt vad det gäller försäkring.Jag är 24 år och bor i Luleå. Haft hojkort i 5 år, och betalar ca. 3600:-/år hos bilsport & mc för en halvförsäkring på en FZ1S med abs. En helförsäkring skulle gå på drygt det dubbla per år.
Kan det verkligen skilja så pass mycket för en som bor i Göteborg?
Det verkar vara en fördel att ringa in och höra med dom istället för att klicka in alla uppgifter på nätet.
Till TS; du glömmer väl inte bort att även kolla priserna hos Trygg Hansa - brukar ligga bra i priser!
Någon har säkert sagt det. Men köp en gixxer k5:a och trafikförsäkra den med avställningsbar från Folksam eller skriv över den på någon över vintern. På 3 år har du ju ändå betalt hojen med försäkringspremier. Se till så du inte kraschar första 1½ åren så är det break even. En lowsider är inte så dyr att laga om du har kraschbågar + puckar oftast. Dock förstår jag att det inte är kul om man är ute efter en posör hoj.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |