Jo, men vad jag menar är - det är väl ok om man köper den på just de premisserna, att det är en billig allroundbåge som är hyfsat trevlig - att ge sig på och pilla och trimma den är ju det jag kanske reagerar på mest.
Att det sedan är en bra trött båge, som i motardstuk är både för trött och för mjuk i gaffeln är en annan sak, på grus är det en sak - men på asfalt är det inte alls kul, det är ett väldigt kort register med precis noll vrid på riktig låga varvtal (så att tro att man kan segdra på höga växlar funkar inte alls) - lite pulver i mitten, och det dör väldigt tidigt.
Att det är en stånka är ju grundproblemet.
Som grushoj funkar det säkert bra - men det var inte en sådan jag testade, och tjötade om. Jag åkte asfalt, med "motarden".
Inlägget i tråden på SOE var mera riktat för att få folk som är nyfikna att tänka till lite, jag höll på att ramla dit på en XT660X just för att den lovordades så friskt just där (och att det gick att få en ny 07:a för vettiga pengar)...och jag är ruskigt glad att det inte blev en sådan, för den är helt fel för *mig*.
Det blir lätt lite fartblindhet, och hyllning av det man valt själv - och inte överdrivet objektiva utlåtanden, vilket i stort sett alltid gör det rätt svårt att jaga info om något på nätet (och skriver någon i negativa tongångar blir det ju reaktioner därefter).
/J
Du läste inte det jag skrev, du dömer ut en hoj efter en dags provkörning på en ej inkörd hoj. Den blir piggare när den är inkörd och man lärt sig hantera motorn. ligger jag på tomgång på 1an o drar på rullen går den upp på bakhjulet, det tycker inte jag är slött.
Alla gillar inte stånka, varje motortyp har sin karaktär, du gillar inte stånka, det gör ju inte hojen sämre, det är din personliga åsikt.
Själv tyckte jag det var obehagligt med den starka motorbromsen i början men man vänjer sig, nu gillar jag den.