Årsmodeller på dem?
Vad begär de för alt. 2? bikes begagnattabeller säger 50 000 för en 05a. 53000 för en 06a. Jag tror inte att man gjort en bra affär om man köper den för 53, men det är ju iaf något att jämföra med.
Lycka till! Jag tror att du blir nöjd vilken du än köper, även om det kan vara olika bra affärer rent ekonomiskt
Är det någon som vet om det finns nå mer man kan göra för att få mer snurr i maskineriet förutom dämpare & powercomander. Tänkte vänta med att lägga ut allt för mycket pengar nu i sommar.
Är det någon som vet om det rymms undurodubbade däck bak på den så man kan åka is osv i vinter? Tycker det ser tajt ut fram till svingen nämligen!
Hmmm...jag hoppas ni inte lynchar mig nu - men jag har fått prova en ny XT660X över en dag, och jag blev inte imponerad alls.
Jag kan förstå om man vill ha en smidig stadsmotard eller grussprutare med långt mellan servicetillfällena (läs, halvdant med pulver...) - och priset på dem är ju rätt (jag åkte nästan själv dit tidigt i våras, då man fick ut en ny 07:a under 60).
Men fjädringen lämnade en del att önska, speciellt gaffeln, lådan kändes räpplig (det var nästan så jag fick ner och kolla så spaken satt fast) och motorn saknade helt karisma, närapå dieselkaraktär med väldigt kort register.
..att sedan börja pilla och trimma en sådan pjäs - umm, tullar man inte då på en av anledningarna till att man köpte den från början (och inte valde en mer potent motard/offroad)?
/J
Är du här o tjötar oxå? Har läst ditt inlägg på SOE oxå men iddes inte svara.
Du är ganska fel ute i flera saker, såå dåligt går den inte, när vi är ute o kör flera stycken kommer jag i kapp tex Suzuki DR (600?) lite osäker kubiken.. Gamla XT 600 mm på rakorna, jag är nybörjare på grus så de kör ifrån mig i kurvorna... Jag upplever inte den långsam för gruskörning.
När jag hämtade min helt nya 08 (53 kkr) blev jag besviken, den var inte lika pigg som den jag hade provkört, men det löste sig efter 100-150 mil då "lossnade" motorn och den är mycket piggare. Dessutom tar det tid att vänja sig med att vridet kommer på en gång, det är en viss teknik som man måste lära sig för att det skall gå undan. Du kör ju själv en liten hoj där du måste varva för att den skall röra sig?
XTn har 50 hk orginal, för inte så mycket pengar får man nästan 10 hk till, det det är många % ökning för en rimlig peng. Mer än 60 hk på en grushoj är roligt men inte nödvändigt..
Xtn är en hoj som kostar hälften av vad vissa andra grusmaskiner kostar, dessutom är den väldigt driftsäker (MC buden kör med dem) mao en vettig hoj för en vettig peng.
Var o en är lycklig med sin hoj, jag tycker det är ganska barnsligt av dig att komma här o tjöta om en hoj du inte vet något om. Hur länge har du kört hoj själv, inte ens ett år har jag för mig?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |