Modifieringar XT660 X/R

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Måste man göra något speciellt när man ta bort batteriet från en xt.
Tänkte så inte startspärren ballar ur eller nå.
Måste ta bort batteri, luftburk och lite annat krafs.

Ska gå igenom manualen strax, men gick förbi här först så tänkte att jag passar väl på och frågar :D

Mvh
 

vemsom

Guest
Måste man göra något speciellt när man ta bort batteriet från en xt.
Tänkte så inte startspärren ballar ur eller nå.
Måste ta bort batteri, luftburk och lite annat krafs.

Ska gå igenom manualen strax, men gick förbi här först så tänkte att jag passar väl på och frågar :D

Mvh

Skall nog inte vara några problem. Det händer ju att batteri dör och att man behöver byta. Vore rätt jobbigt om man inte kunde komma därifrån sen :)
 

ArkoBarko

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Gullspång
Hoj
Yamaha xt 660 x-05, Husqvarna wr 250-98
Måste man göra något speciellt när man ta bort batteriet från en xt.
Tänkte så inte startspärren ballar ur eller nå.
Måste ta bort batteri, luftburk och lite annat krafs.

Ska gå igenom manualen strax, men gick förbi här först så tänkte att jag passar väl på och frågar :D

Mvh

Bara o byta, gjorde det tidigare i år och det enda man behövde justera var självfallet klockan..
 

Alcayna

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Haninge
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Min hoj är av årsmodell 2005 och sattes i trafik 2005-06-22, någon här som vet om jag har garanti kvar? Är inte garantin 5 år?

Tack på förhand!
 

Dyson

Angler
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Dalarna
Hoj
MT-09 Tracer
Jag försöker hitta inlägg om packväskor på denna tråd. Bla den sidan med bilder på biltemas monterade på en xt660. Vet inte hur jag skall göra för att söka i denna tråd.
Någon som kan förbarma sig o berätta hur jag skall gå till väga? Eller på vilken sida det finns.
Tack på förhand//Dyson
 

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Last edited:

jonasengstrom

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2009
Ort
Hägersten
Hoj
Yamaha XT 660 X -05
Modda bakdel, busenkelt?

Hej alla glada Xt ägare.

Jag har följt tråden som oregistrerad användare en tid och det är verkligen kul läsning.

Nu har ja äntligen fått tummen ur och köpt mig en egen Xt 660 X, årsmodell 2005.

Jag tänkte göra om baken så att man slipper den fula plast "läppen" som många har gjort.
Dock är jag ganska okunnig på området så ja undrar egentligen bara hur svårt det är.

Kan jag, som saknar egentlig kunskap om hojmoddning eller liknande, klara av att fixa det själv eller bör jag ta hjälp av någon som kan det bättre?

Lite konstig fråga kanske men jag har en ful ovana att kasta mig in i projekt som jag tror ska vara lätta, sen slutar det med att det står halvgjort ett halvår för att jag inte klarar av att fortsätta :)


Så, vad tror ni, är det värt att försöka själv eller ska jag lejja bort det?
:confused:
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Hej alla glada Xt ägare.

Jag har följt tråden som oregistrerad användare en tid och det är verkligen kul läsning.

Nu har ja äntligen fått tummen ur och köpt mig en egen Xt 660 X, årsmodell 2005.

Jag tänkte göra om baken så att man slipper den fula plast "läppen" som många har gjort.
Dock är jag ganska okunnig på området så ja undrar egentligen bara hur svårt det är.

Kan jag, som saknar egentlig kunskap om hojmoddning eller liknande, klara av att fixa det själv eller bör jag ta hjälp av någon som kan det bättre?

Lite konstig fråga kanske men jag har en ful ovana att kasta mig in i projekt som jag tror ska vara lätta, sen slutar det med att det står halvgjort ett halvår för att jag inte klarar av att fortsätta :)


Så, vad tror ni, är det värt att försöka själv eller ska jag lejja bort det?
:confused:

Det är inga problem att göra det själv. Skaffa dig en dremel bara så kommer det gå lättare och ev bli snyggare.

Jag har faktiskt en baklampa med fäste och miniblinkers som jag hade på min XT. Hittade det i garaget när jag städade i helgen. Tror att det finns en blid på allt någonstans i denna tråden.
 

martinmp777

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XT660R -05, KTM 450 EXC -10
Jag har köpt dna stage2 filter till min R och undrar om det är farligt att köra utan att ställa in den med pcIII
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Jag har köpt dna stage2 filter till min R och undrar om det är farligt att köra utan att ställa in den med pcIII

Ingen fara.... baråkör! Kanske ska fippla lite med co´n dock!

1.Tändningen avstängd
2 Tryck ner både select och reset samtidigt
3. På med tändingen och håll knapparna nertryckta till diag kommer upp.
4. Tryck 1 gång på select, då kommer CO upp.
5. Håll ner både select och reset ett par sekunder igen så kommer CO1 upp
6. Nu ska du se värdet, skriv upp original värdet. Öka värdet med select och minska med reset.
7. Öka 5 steg åt gången, när du är nöjd är det bara och slå av tändningen igen.
 

jonasengstrom

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2009
Ort
Hägersten
Hoj
Yamaha XT 660 X -05
Det är inga problem att göra det själv. Skaffa dig en dremel bara så kommer det gå lättare och ev bli snyggare.

Jag har faktiskt en baklampa med fäste och miniblinkers som jag hade på min XT. Hittade det i garaget när jag städade i helgen. Tror att det finns en blid på allt någonstans i denna tråden.

Okej, då kanske jag vågar mig på det.
Jaså, vad ska du ha för dom grejjerna? :)
 

_SvahN_

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Skövde
Hoj
Z1000
Tjenare! Har funderingar på att köpa en begagnad 660x, är det något man ska tänka på när man kollar runt?
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
den va orginal på 0 har inte kört nå nu men jag ökade till 5 vad mer exakt är det man ändrar, kan man fippla med nå andra värden också? diag?

Min var på 17 original om jag inte missminner mig. Olika det där. Och idag ökade jag den ordentligt.... ligger på 37 nu. Jag mappade min med pclll'an och ett gpr slip-on, men har bytt till ett 2-1 system. Ökade co och den svarar bättre nu. Men måste mappa igen känner jag.

Just det.... är det nån här som har koll på hur man tätar systemet? Läcker pisslite avgaser precis där systemet börjar vid cylindern eller vad det heter.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top