grillchirre
Bryt mönstret...
Brutal
...närbild...
Någon som bytt kopplingsvajer/hölje, och vet var man kan hitta ett färdigt kit som passar 660 R? Behöver ett som är längre än original då jag precis höjt styret, vilket resulterat i för kort vajer/hölje...
Nu är säsongen igång för lite åkande.
Köpte en ny XT660R i januari som nästan har tiggt om att få luftas sen dess..
Nu har iallafall snöhelvetet töat bort och dags att testa cykeln.
Blev iallafall lite moddat under vintern. Se biderna nedan!
Ny bak utan blöja!
Och miniblink fram
Och som alla andra så är det biltemas grejjor för under 500:- som används.
+Att "Arnold" bidrog med nya blås!
Sen skruvades allt annat onödigt bort. Passagerarhandtag, fotpinnar, m.m.
perjul skrev:Jag har gjort ett fulmeck med MTB- och originalhölje, samt en MTB-bromsvajer. Om du fick det att funka med original borde det ju funka för mig också. Hade nog lite för bråtttom i processen ;-)...
Perjul, jag höjde styret med höjningssatsen från touratech. Tror den höjer ca 3,5cm. Det funkade bra utan att byta några delar. Det räckte med att släppa nån plastring och släppa på vajern från handtaget lite. Går säkert också hitta en annan väg för vajrarna som tidigare nämnt. Har du förresten nåt bra tips på nån plats i eller relativt nära södra Stockholm där man kan öva lite grusåka? Såg att du bor i Årsta (jag med) och tänkte att du ev hade utforskat de södra delarna.
Någon som har koll på ställen i Stockholm där man kan köpa däck samt få dem monterade? Jag är ute efter continentals TKC80. Mc-varuhuset hade inte den modellen.
Och sen en fråga till alla XT 660 ägare, vid vilken hastighet går era hojar bra på 5:ans växel. Jag måste i alla fall ligga på 80 km/h +, om den ska gå bra, men drar jag fullgas där, så låter det som om den "spikar". Den går rent på 5:ans växel vid högre hastigheter. Men där uppstod ett nytt "problem" den börjar vobbla vid 145 km/ och vid 150 km/h blev det farligt, det kanske kan bero på grusdäcket fram?
Jag tycker du skall lämna in hojen, det är ju 5 års garanti, min gick aldrig ojämnt i någon fart så som du beskriver.
Däcken kan börja vobbla, min gjorde det ibland lite beroende på vilket däck jag hade på fram, ev kan du balansera hjulet, men du kör väl aldrig så fort i alla fall? Om man lutar sig framåt så slutade vobblet för mig.
PS
I morgon är det "långfredagsturen"
kolla här, start i Härryda, de har tom en lugn guidad tur.
http://hagaviken.d2g.com/sat/viewtopic.php?f=9&t=1257
DS
Hej M1000!
TKC80 köper du smidigt hos http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html eller http://hojdack.se/.
Själv gillar jag kombinationen TKC80 bak och T63 fram. Finns en Vianor bakom OK borta vid Globen. Har inte testat den, men Vianor har visst något samarbete med hojdäck.se.
Snyggt bygge!
Jag har också funderingar på att modda röven. Det blir riktigt snyggt sådär.
Har letat på biltema.se efter skyltbelysningen, men inte hittat. Ligger den under någon annan kategori?
Har du använt motstånd till blinkerserna? Vilka passar?
/Markus
Däckhandlaren i Brandbergen säljer TKC till förbannat bra pris. Billigare monterade än vad hojdack.se tar inklusive frakt.
Denna skyltbelysning använde jag. Art:42-148
Motstånd Art:42-202 Du behöver ett motstånd per blinker.
PS jag håller alltid hastighetsgränserna
Det finns inga hastighetsskyltar på grusvägar...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |