grillchirre
Bryt mönstret...
Brutal
...närbild...
Någon som bytt kopplingsvajer/hölje, och vet var man kan hitta ett färdigt kit som passar 660 R? Behöver ett som är längre än original då jag precis höjt styret, vilket resulterat i för kort vajer/hölje...
Nu är säsongen igång för lite åkande.
Köpte en ny XT660R i januari som nästan har tiggt om att få luftas sen dess..
Nu har iallafall snöhelvetet töat bort och dags att testa cykeln.
Blev iallafall lite moddat under vintern. Se biderna nedan!
Ny bak utan blöja!
Och miniblink fram
Och som alla andra så är det biltemas grejjor för under 500:- som används.
+Att "Arnold" bidrog med nya blås!
Sen skruvades allt annat onödigt bort. Passagerarhandtag, fotpinnar, m.m.
perjul skrev:Jag har gjort ett fulmeck med MTB- och originalhölje, samt en MTB-bromsvajer. Om du fick det att funka med original borde det ju funka för mig också. Hade nog lite för bråtttom i processen ;-)...
Perjul, jag höjde styret med höjningssatsen från touratech. Tror den höjer ca 3,5cm. Det funkade bra utan att byta några delar. Det räckte med att släppa nån plastring och släppa på vajern från handtaget lite. Går säkert också hitta en annan väg för vajrarna som tidigare nämnt. Har du förresten nåt bra tips på nån plats i eller relativt nära södra Stockholm där man kan öva lite grusåka? Såg att du bor i Årsta (jag med) och tänkte att du ev hade utforskat de södra delarna.
Någon som har koll på ställen i Stockholm där man kan köpa däck samt få dem monterade? Jag är ute efter continentals TKC80. Mc-varuhuset hade inte den modellen.
Och sen en fråga till alla XT 660 ägare, vid vilken hastighet går era hojar bra på 5:ans växel. Jag måste i alla fall ligga på 80 km/h +, om den ska gå bra, men drar jag fullgas där, så låter det som om den "spikar". Den går rent på 5:ans växel vid högre hastigheter. Men där uppstod ett nytt "problem" den börjar vobbla vid 145 km/ och vid 150 km/h blev det farligt, det kanske kan bero på grusdäcket fram?
Jag tycker du skall lämna in hojen, det är ju 5 års garanti, min gick aldrig ojämnt i någon fart så som du beskriver.
Däcken kan börja vobbla, min gjorde det ibland lite beroende på vilket däck jag hade på fram, ev kan du balansera hjulet, men du kör väl aldrig så fort i alla fall? Om man lutar sig framåt så slutade vobblet för mig.
PS
I morgon är det "långfredagsturen"
kolla här, start i Härryda, de har tom en lugn guidad tur.
http://hagaviken.d2g.com/sat/viewtopic.php?f=9&t=1257
DS
Hej M1000!
TKC80 köper du smidigt hos http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html eller http://hojdack.se/.
Själv gillar jag kombinationen TKC80 bak och T63 fram. Finns en Vianor bakom OK borta vid Globen. Har inte testat den, men Vianor har visst något samarbete med hojdäck.se.
Snyggt bygge!
Jag har också funderingar på att modda röven. Det blir riktigt snyggt sådär.
Har letat på biltema.se efter skyltbelysningen, men inte hittat. Ligger den under någon annan kategori?
Har du använt motstånd till blinkerserna? Vilka passar?
/Markus
Däckhandlaren i Brandbergen säljer TKC till förbannat bra pris. Billigare monterade än vad hojdack.se tar inklusive frakt.
Denna skyltbelysning använde jag. Art:42-148
Motstånd Art:42-202 Du behöver ett motstånd per blinker.
PS jag håller alltid hastighetsgränserna
Det finns inga hastighetsskyltar på grusvägar...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|