Modifieringar XT660 X/R

M1000

Jakob
Gick med
22 Jun 2008
Ort
stockholm
Hoj
XT660R
Vindruta XT660R

Tjenare. Jag tycker att vinden är lite jobbig i högre farter och är ute efter en hög vindruta till XT660R. Någon som har en hög vindruta monterad på sin hoj? Jag har läst att yamahas original fladdrar och låter. Den är dessutom ganska ful tycker jag. Jag tycker Puig ser ut att ha OK design. Var kan man köpa Puig i Sverige?Någon som känner till några andra modeller samt var man kan få tag på dem. Har kollat off-the-road.de och de har en variant, men den är endast ca 5cm högre än den som sitter på original. Någon som kör med OTR's ruta? Tillräckligt hög??

Tack!
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Vid nästa veckoslut ska jag lämna in hojen på service.
Tänkte i samband med de be dom att montera på nya slipon eller alternativt helsystem, samt nya däck.
Skulle vilja veta om det finns några slipon/helsystem att köpa som utan tvivel går igenom besiktningen?
Så undrar jag även om man måste bestycka om hojen när man byter system?

:va
 

M1000

Jakob
Gick med
22 Jun 2008
Ort
stockholm
Hoj
XT660R
Re: Modefieringar XT660 X/R

Jag har ett par Leo Vince monterade. Medföljer 3 eller 4 insatser att välja på. Har näst kortaste i nu (kortaste låter som tre helikoptrar) och de skulle inte gå igenom besiktningen. De längsta ska dock inte vara några problem efter vad jag har hört. Har inte besiktigat än dock, så jag kan inte garantera något. Jag tror att touring.se har Leo Vince.


(Tjenare. Jag tycker att vinden är lite jobbig i högre farter och är ute efter en hög vindruta till XT660R. Någon som har en hög vindruta monterad på sin hoj? Jag har läst att yamahas original fladdrar och låter. Den är dessutom ganska ful tycker jag. Jag tycker Puig ser ut att ha OK design. Var kan man köpa Puig i Sverige?Någon som känner till några andra modeller samt var man kan få tag på dem. Har kollat off-the-road.de och de har en variant, men den är endast ca 5cm högre än den som sitter på original. Någon som kör med OTR's ruta? Tillräckligt hög??

Tack!)
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Ojoj va dyrt, 6600 spänn för två blås!!
Ja tack för tipset, men det får bli till att leta på begagnatmarknaden.

Tyvär kan jag inte svara på din fråga!
 

kludas

dyngsprätt
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Alvhem
Hoj
2009 Yamaha Xt660R
Högre vindruta

Jag har ett par Leo Vince monterade. Medföljer 3 eller 4 insatser att välja på. Har näst kortaste i nu (kortaste låter som tre helikoptrar) och de skulle inte gå igenom besiktningen. De längsta ska dock inte vara några problem efter vad jag har hört. Har inte besiktigat än dock, så jag kan inte garantera något. Jag tror att touring.se har Leo Vince.


(Tjenare. Jag tycker att vinden är lite jobbig i högre farter och är ute efter en hög vindruta till XT660R. Någon som har en hög vindruta monterad på sin hoj? Jag har läst att yamahas original fladdrar och låter. Den är dessutom ganska ful tycker jag. Jag tycker Puig ser ut att ha OK design. Var kan man köpa Puig i Sverige?Någon som känner till några andra modeller samt var man kan få tag på dem. Har kollat off-the-road.de och de har en variant, men den är endast ca 5cm högre än den som sitter på original. Någon som kör med OTR's ruta? Tillräckligt hög??

Tack!)

Jag satte på en högre vindruta från off-the-road och det gjorde stor skillnad, trycket flyttades upp från bröstet till ovan axlarna och jag e 185 / ;)
 

M1000

Jakob
Gick med
22 Jun 2008
Ort
stockholm
Hoj
XT660R
Re: Modefieringar XT660 X/R

Ok. Jag är lika lång. Kör du X eller R? Är det vidrutan på bilden du har på din hoj? Kanske får bli så att jag beställer en.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    28 KB · Visningar: 339

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag har leovince slippisar och första besiktningen i maj.
Blir nog till att pröva med dem på till o börja med.
*håller tummarna*

Proppa fullt med dämparull borde göra susen. Har också LeoVince, men ska inte besiktiga förrens 2012 :D...
 

kludas

dyngsprätt
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Alvhem
Hoj
2009 Yamaha Xt660R
Ok. Jag är lika lång. Kör du X eller R? Är det vidrutan på bilden du har på din hoj? Kanske får bli så att jag beställer en.

Jag kör R, det är inte den på bilden utan nästa som syns under om du har kopierat bilden från off-the-road:

OTR Flyscreen, high, XT660
Product number: YX6300YAM
 

storfiskaren

Ringrostig, återfallsknutte
Gick med
21 Feb 2010
Ort
Landvetter
Hoj
Yamaha FZR 1000-92 Yamaha XT660R -08
Hej!
Jag fick vårkänslor idag, och fick kört XT:n för första gången. Det blev 3 mil och det var riktigt roligt. Det var några plusgrader med solsken i gbg området. Men tjälen ligger djup, så det var lite av ett vågspel...
 

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Hej!
Jag fick vårkänslor idag, och fick kört XT:n för första gången. Det blev 3 mil och det var riktigt roligt. Det var några plusgrader med solsken i gbg området. Men tjälen ligger djup, så det var lite av ett vågspel...

Tja!
Vi var också ute igår. Kikade runt på grusvägarna runt gbg, mest snö och is fortfarande men det börjar släppa. Åker du mest grus eller asfalt?
 

storfiskaren

Ringrostig, återfallsknutte
Gick med
21 Feb 2010
Ort
Landvetter
Hoj
Yamaha FZR 1000-92 Yamaha XT660R -08
Tja!
Vi var också ute igår. Kikade runt på grusvägarna runt gbg, mest snö och is fortfarande men det börjar släppa. Åker du mest grus eller asfalt?

Tja, det var ju premiär åkturen i dubbel bemärkelse för mig. (jag köpte den i december). Och det blir nog mest asfalt, men det ska allt bli en del grus också:D Jag har ju ett grusdäck fram mt21 pirelli, och bak ett tkc80 continental.
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Vad har ni för erfarenhet när det gäller slipon till era cyklar?
Ska man ha Leo eller GPR? :va
 

rebban

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2010
Ort
Rönninge
Hoj
xt660
Köpte yamaha orginal handtagsskydd och skulle montera dom men det gick inge bra.

Har inga styrvikter och inget att skruva fast dom i styret.
Hur sitter dom fast i vanliga fall?
Sitter det en skruv i centrum eller en expandermutter?

Ser ut som att jag har ett orginalstyre.
Handlar om en xt660R -04
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Jag tycker det är ett under att denna tråd har vuxit sig så stor i teknikforumet! :tummenupp Det är bra jobbat!
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Vi som kör XT är inte rädda för att jobba lite hårdare :D...
 

storfiskaren

Ringrostig, återfallsknutte
Gick med
21 Feb 2010
Ort
Landvetter
Hoj
Yamaha FZR 1000-92 Yamaha XT660R -08
Hej alla xt ägare, en liten fråga till er?

Som nybliven xt ägare så har jag inte hunnit köra så mycket än.
Och min xt är än så länge original, när det gäller motor modifieringar.

Vid lägre farter (stadskörning) så är det 1-3:ans växel som gäller för mig. Vid högre växel så hackar motorn. Och det är väl först vid ca 65 km/h som den går bra på 4:ans växel och vid ca 75 km/h på 5:ans växel.
Vad tror ni, ska det vara så eller kan insprutningen vara felinställd?

Jag har ingen aning om hur en xt ska bete sig :va
 

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Hej alla xt ägare, en liten fråga till er?

Som nybliven xt ägare så har jag inte hunnit köra så mycket än.
Och min xt är än så länge original, när det gäller motor modifieringar.

Vid lägre farter (stadskörning) så är det 1-3:ans växel som gäller för mig. Vid högre växel så hackar motorn. Och det är väl först vid ca 65 km/h som den går bra på 4:ans växel och vid ca 75 km/h på 5:ans växel.
Vad tror ni, ska det vara så eller kan insprutningen vara felinställd?

Jag har ingen aning om hur en xt ska bete sig :va

Ganska normalt för en stor enstånka. Kör på lite lägre växlar så du får upp varvet lite mer så går det jämnare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top