Modifieringar XT660 X/R

storfiskaren

Ringrostig, återfallsknutte
Gick med
21 Feb 2010
Ort
Landvetter
Hoj
Yamaha FZR 1000-92 Yamaha XT660R -08
På en XT med lite effekt så är det nog lugnt. Har kört TKC på både GS'en och min förra 950 Adventure och då kan man få lite bakhjulssläpp vid gaspådrag men det är det är det enda. :)

Det var bra att veta, då är det är ingen större risk för att åka av i första bästa kurva...:)
 

mrflinta

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2010
Ort
hudiksvall
Hoj
2007 yamaha xt660r
har köpt en xt660r 07a i dag 1 meter snö och långt till våren. Har läst lite och funderar om man rensar avgaset tar bort snabeln på luftburken så blir det roligare att åka är detta rätt uppfattat ? ställa co`n kan man göra det stjälv ? och i så fall vart.
 
Last edited:

OXYD

OXYD
Gick med
4 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
2005, Yamaha, xt660r
>Då var det dags för 1000mila servicen. Millen rullar på snabbt 8)

Fast inte så snabbt, om hojen är en 2005:a och bara rullat 1000 mil :lol .

Men allvarligt, jag köpte min 08:a i august 2009, och den närmar sig 1100 mil nu. Har bestämt mig för att strunta i stämpel och garanti på servicen, då dom svenska handlarna tar fantasipriser för grejerna. Luftfiltret drar iväg på ca 600-700 kr hos svenska handlare. På kedo.de har jag beställt filter för 11.37 euro/st. Bromsbelägg bak som jag har panikköpt i Stockholm har jag fått betala 595 kr för. På kedo.de kostade frambeläggen 16.50 euro/par. Bak kostar 19.50 euro/par.

Känns inte värt att betala dyra pengar för att någon annan skall byta olje-/luftfilter samt motorolja, och ta upp till 4 ggr så mycket betalt för prylarna. Då gör jag det hellre själv...

hojen är uttagen 06 och själv har man haft den två somrar nu. men visst kunde man kört mer :)

Håller helt med. Brukar vara sjuka priser för att serva fordon.MAn kunde lätt fixat det själv. Men kan ju vara bra att få 1000 mila servicen fixad så man får ett intyg till nästa köpare. Men det kanske räcker att spara kvittona på prylarna och göra det själv.
 

Calle91

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
Affe 02
Hej. Är det ingen som testat att sätta på extraljus på den?. Är det någon som vet ifall generatorn ens skulle orka med ett extraljus på kanske 55w?.
Mvh calle
 

mrflinta

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2010
Ort
hudiksvall
Hoj
2007 yamaha xt660r
ja ha här hände det inte mycket. ska jag behöva läsa hela tråden eller finns det någon som kan svara på om det gör någon skilnad om jag tömmer burkarna på innehål och tar bort snabeln på luft burken eller om jag ska låta det vara. co´n ska jag ställa om den eller ska jag låta bli och i såfall vart och hur. Kan vara dumma frågor men jag har nyss köpt min xt. kan det inte börja tina! funderar på vinterdäck
 

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
ja ha här hände det inte mycket. ska jag behöva läsa hela tråden eller finns det någon som kan svara på om det gör någon skilnad om jag tömmer burkarna på innehål och tar bort snabeln på luft burken eller om jag ska låta det vara. co´n ska jag ställa om den eller ska jag låta bli och i såfall vart och hur. Kan vara dumma frågor men jag har nyss köpt min xt. kan det inte börja tina! funderar på vinterdäck

Tycker absolut du ska läsa hela tråden. Det finns hur mycket som helst i den som du bör veta som XT-ägare. Innan källossningen är du nog klar :)
 

HotRodJeppe

www.brillko.se
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Enhörna
Hoj
2005, Yamaha, XT660SM
Blev ägare till en xt660 SM -05 idag och e riktigt nöjd då ja har "VÄLDIGT!" stort garage så har ja haft möjlighet att prova den :D.
Sitter Appad full system på den och power commander och sen så e den mappad så den e riktigt pigg.
Bakdelen e rensad på onödigt tjaffs.
Tänkte ta bilder imorgon (lördag) och slänga upp.
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Någon som har koll på vad som skiljer mellan årsmodellerna på XT660R 04 och framåt?
Vad har man ändrat på under åren?
 
Last edited:

JoeMax

Guest
Någon som har koll på vad som skiljer mellan årsmodellerna på XT660R 04 och framåt?
Vad har man ändrat på under åren?

jag läste någons stanns om en "oxygen sensor" ska finnas på de nyare modellerna, köpte en xt660R -05 förra veckan, väntar på "passande" däck :D
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
1200mil 37 papp, fick lite små saker på köpet, lite dyrt kanske men känns tryggt då jag köpte den av en lokal mc handlare

De var väl inte så farligt dyrt!
Dessutom skönt att köpa av handlare, och få med lite extra skadar ju aldrig.
Köpte själv en XT660R-05 nu i lördags, känns riktigt bra.
Dock bara helt original, så den låter lite för lite men de går ju att ändra på. :)
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Det kanske har tagits upp tidigare, men det är ju några sidor att läsa igenom så ja ställer frågan!
Jag skulle vilja byta ut till effektdämpare på min XT660R så ja får lite mulligare ljud än nu, har ni tips på ställen att kolla på?
Sen undrar jag om ni möjligtvis vet om det finns släta gatdäck att köpa som passar på originalfälgarna?

:tummenupp
 

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Det kanske har tagits upp tidigare, men det är ju några sidor att läsa igenom så ja ställer frågan!
Jag skulle vilja byta ut till effektdämpare på min XT660R så ja får lite mulligare ljud än nu, har ni tips på ställen att kolla på?
Sen undrar jag om ni möjligtvis vet om det finns släta gatdäck att köpa som passar på originalfälgarna?

:tummenupp

Jag köpte mina leoslipon på Bike trollhättan, billigt! Annars har dom billiga på, tro det eller ej: Touratech!

Angående däcken så har jag kört på Anakee 2. Ett riktigt fint däck, finns på hojdäck.se. Bak 140 brett ca:1200kr, fram under 1000 lappen.
Annars tål tkc80 duktiga nedlägg på asfalt och med fördelen att du slipper byta däck om det vankas gruskörning nån helg eller så.
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Jag köpte mina leoslipon på Bike trollhättan, billigt! Annars har dom billiga på, tro det eller ej: Touratech!

Angående däcken så har jag kört på Anakee 2. Ett riktigt fint däck, finns på hojdäck.se. Bak 140 brett ca:1200kr, fram under 1000 lappen.
Annars tål tkc80 duktiga nedlägg på asfalt och med fördelen att du slipper byta däck om det vankas gruskörning nån helg eller så.

Toppen, ska kolla upp det där direkt!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top